• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Jag vill inte använda magi!

DeletedUser43

Guest
Varför göra Magiakademin obligatorisk när den knappast är till någon nytta och tar upp på tok för mycket plats av ytan?!
Jag var ju alldeles snart klar med sista uppdateringen av Elexirfabriken, men nu blir jag tvingad att lägga ut en massa kunskapspoäng på byggnader jag aldrig kommer att använda för att kunna fortsätta lägga kp på det jag vill lägga det på!! Dåligt!! :(
 

DeletedUser138

Guest
Att forskning kommer i "fel ordning" för ens behov eller ibland tvingar en att utforska något man inte kommer att använda är väl inget nytt?
Fungerar handeln bra inom en klan, t.ex, kanske man bara har fabriker med bonus utav marmor/järn/trä och ändå måste man forska alla tre teknikerna för att komma vidare.
Kultur, nya gator och stadshus likaså. Teknik man kanske inte tänker använda just där de ligger i forskningsträdet i alla fall.
Svårt, eller snarare omöjligt, att konstruera ett forskningsträd som är optimalt för varje enskild spelare. Ibland får man nog svälja att de kp man lägger hjälper en vidare i spelet utan att man har någon jättenytta av det man forskar fram just då?
 

DeletedUser43

Guest
Nu har jag fått upp ett uppdrag om att jag måste bygga en magiakademi och det går inte att neka! Det betyder att jag bara kommer att kunna uppfylla ett av två uppdrag hädanefter. Det tycker jag är dåligt!
 

Macbolan

Mästare
Jag tycker det e kul med Magiakademi...att få en möjlighet att boosta sin "inkomst"!
Däremot tycker jag att det är en vidrigt HÖG kostnad av KP..för att uppgradera! 175 surt förvärvade KP..för att få 1.6% till i livskraft för sina trupper??
Nää..dom KP..lägger jag hellre på 2-3 forskningar i Trädet..;)
/Mac
 

Macbolan

Mästare
...syftade på det militära Klostret i slutet av mitt inlägg...men tycker att 175 KP..är för mkt även för Kristallfyren..osv..
 
Topp