• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Vad tycker ni om Magiakademin?

DeletedUser3

Guest
Kära människor och alver,

Det har varit väldigt spridda åsikter kring vår magiakademi och dess funktion. Eftersom er feedback är viktig för oss så har vi valt att göra en samlingstråd här där ni kan berätta vad ni tycker.

Vänligen beskriv så detaljerat och konstruktivt som möjligt. Vi tar mer än gärna emot förslag på hur ni hade velat se magiakademin användas i framtiden.
 

DeletedUser106

Guest
Jag tycker magiakademi är bra byggnad inge fel på den :)
Den är bra för man kan ju tex. öka produkterna eller varor med denna byggnad så jag kan då inte hitta något fel.

från simpson
 

DeletedUser142

Guest
Jag tycker också det är en bra byggnad,genom att man ökar produkternas värde och likadant på varorna
 

DeletedUser

Guest
Just nu så kan man inte ta bort den om man nu råkat bygga den och ångrar det... För den är en "viktig" byggnad tydligen, för min del tycker jag den tar upp plats och jag behöver inga boostar.
Så jag skulle vilja att " viktig" Stämpeln försvinner för denna byggnad, så att man kan ta bort den och bygga upp den vid ett senare tillfälle om man nu känner för att ha den :)
 

DeletedUser111

Guest
Jag tycker magiakademin fungerar bra för att boosta produktion och kultur;)! Vill gärna föreslå att ni inför nån trollformel så att man också kan boosta produktionen hos gästraserna. Nu är det så (tycker jag...) att det tar en evighet att komma igenom sista tredjedelen av forskningen för dvärgarnao_O - och jag vill helst inte lägga en massa diamanter på nåt som försvinner när jag börjar forska nästa gästras. Tror att detta skulle göra magiakademin mer populär:D!
 

DeletedUser85

Guest
Instämmer med Slowslide. Just sista delen av dvärgarna gick väldigt trögt och där skulle man verkligen varit hjälpt av en produktionsboost på koppar och granit.
Nu tidigt på feerna har jag i alla fall nytta av akademin. Det går åt väldigt mycket förnödenheter och bygga en till verkstad för ett behov som nog är tillfälligt känns inte aktuellt så här får kultur- & vekstadsboost hjälpa mig istället. Jag kör tre av varje när förrådet behöver fyllas på, det hjälper verkligen :)
 

DeletedUser43

Guest
Varför göra Magiakademin obligatorisk när den knappast är till någon nytta och tar upp på tok för mycket plats av ytan?!

Nu har jag fått upp ett uppdrag om att jag måste bygga en magiakademi och det går inte att neka! Det betyder att jag bara kommer att kunna uppfylla ett av två uppdrag hädanefter. Det tycker jag är dåligt!
 

DeletedUser

Guest
Då får man dras med en byggnad pga felbygge, som enligt mitt tycke inte borde vara en Obligatorisk byggnad och som bara producerar boostar... jag vill kunna sälja den och bygga den vid ett senare tillfälle, om nu jag vill ha boostar... :p
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nu har det gått ett tag... hur går det?, kommer Magiakademin fortfarande att vara en obligatorisk byggnad, som inte går att sälja och vad är argumentet till att den ska vara det, när den nu bara producerar boostar och inget annat?
Har även skickat mail till spelutvecklarna... men där får jag inget svar, utan de hänvisar till detta forum :p
 

Vega

Medlem
Jag tycker också det är dåligt att den är obligatorisk, vad är vitsen med det.
Jag använder den sällan eller aldrig och så är den bara i vägen.
 

DeletedUser138

Guest
Den här frågan var uppe hos utvecklarna och slutresultatet blev att vidareutveckla magiakademin istället för att fasa ur den. Det kommer fler besvärjelser och avsikten är att göra den lite mer central i spelet.
Personligen tycker jag att de gott kunnat låta oss ta bort (och ev. återuppbygga) den, men det var inte den vägen de valde att gå :rolleyes:
 

Vega

Medlem
Nä det förstår jag att det inte var den vägen dom valde. Dom svarar alltid att spelet skulle bli för enkelt då.
 

DeletedUser

Guest
Så dumt...
Så istället, slänger de in en massa bös som gör spelet svårare :p
 

Grizabella

Kändis
MA är en spännande idé men är i dagsläget en byggnad som tar upp onödigt mycket plats i staden. Det är bra att kunna ha boosts och förtrollningar lagrade någonstans men i och med att man får ett rikligt utbud av trollformler via grannskapsboosten står själva byggnaden och idisslar för det mesta och detta på en stor 5*5 byggnad. I nuläget känns det som att en 3*3 byggnad i linje med handelsplatsen och byggbaracken hade varit mer motiverad storlek på denna byggnad.

Vad som hade varit kul är att få någon form av permanent boost med denna byggnad till exempel en rejäl klick ökad kultur eller att de smarta magiakedemikerna kan bidra med en KP per level. Då skulle det kännas mycket mer befogat med denna stora byggnad. G.
 

DeletedUser138

Guest
Hej (igen) Grizabella :)
Låter som bra förslag, de här också. Vi för förslagen vidare till utvecklarna och hoppas de nappar på idén :cool: Magiakademin drog på sig en del kritik i början när den kom, så de har kämpat för att göra den mer attraktiv och användbar, men inget är så bra att det inte kan förbättras :D
 
Topp