• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inte ett fel Klockan går fel

Jian

Mästare
Klockan som visar när ett inlägg är gjort går 1 timme fel (sommar-/vintertid?)
Jämför tiden uppe i vänstra hörnet med tidsangivelse i text.
Jag skrev in aktuell tid när jag gjorde inlägget

Klockan går fel.png
 

Gaiona

Mästare
Det ser ut som om felet inte finns hos innogames eller i forumet, det verkar snarare vara en inställning i era datorer som spökar.

Jag byter status på tråden!

Det här inlägget postade jag 0:44
 

Aurene

Legend
Inga fel här, istället i forum inställningar tidszon, nu borde de fungera igen, vet inte varför var de ändrad i inställningar, kanske har inte lagt märke fören Jians post, tycks behövas ändras manuellt vid vintertid, spelet för mig fungerar, dock har jag en timme tidigare än ni som bor i sverige. För mig fungerar (UTC+ 02:00) Eastern European Time.
Jag har skickat pm till Boefst som jag önskar att blir uträtt också, vet inte om det spökar i spelet också. ;)
 

Aurene

Legend
Jo det stämmer men Jian borde checka vad han har för inställningar i sin tidszon här på forumet om han behöver mata in de rätta , beroende var han bor. :)
 

Jian

Mästare
Jo det stämmer men Jian borde checka vad han har för inställningar i sin tidszon här på forumet om han behöver mata in de rätta , beroende var han bor. :)
Här blir det svårt - var justerar man "inställningar i tidszon här på forumet"?
På datorn har jag automatisk tidsinställning enl. Apple time Europa, med orten Stockholm som utgångsläge
Apple time Europa.png
 

Gaiona

Mästare
Nu har jag en bild som visar hur min dator presenterar tidsangivelsernaVisa bilaga 723
Enligt denna så är det 1 tim. 2 min. tidsskillnad
De flesta moderna datorer hämtar tiden från internet och det borde även din kunna göra (se även till att du hämtar centraleuropeisk tid) , hur man ställer in sådant på din dator får du ta reda på själv eller undersöka med supporten för datorn.
 

Gaiona

Mästare
Här blir det svårt - var justerar man "inställningar i tidszon här på forumet"?
På datorn har jag automatisk tidsinställning enl. Apple time Europa, med orten Stockholm som utgångslägeVisa bilaga 724
Klicka på din avatar högst upp på forumsidan och välj inställningar. Sannolikt står den redan rätt inställd eftersom det här forumet har centraleuropeisk tid som standard.
 

Jian

Mästare
De flesta moderna datorer hämtar tiden från internet och det borde även din kunna göra (se även till att du hämtar centraleuropeisk tid) , hur man ställer in sådant på din dator får du ta reda på själv eller undersöka med supporten för datorn.
Här blir det svårt - var justerar man "inställningar i tidszon här på forumet"?
På datorn har jag automatisk tidsinställning enl. Apple time Europa, med orten Stockholm som utgångslägeVisa bilaga 724
De flesta moderna datorer hämtar tiden från internet och det borde även din kunna göra (se även till att du hämtar centraleuropeisk tid) , hur man ställer in sådant på din dator får du ta reda på själv eller undersöka med supporten för datorn.
Enligt bilden ovan, så har jag redan centraleuropeisk tid. se även kartbilden nedan
centraleuropeisk tid.png
 

Jian

Mästare
Klicka på din avatar högst upp på forumsidan och välj inställningar. Sannolikt står den redan rätt inställd eftersom det här forumet har centraleuropeisk tid som standard.
Det är tydligen en "avatar-inställning" som fallerar. I mina inställningar har jag endast kryssat i de rutor som är adekvata (e-post samt sekretess) - bilden är från den förinställning som som jag har haft hela tiden
Inställningar forum.png

Kommer att ändra efter detta i valmöjligheten Tidszon
 

Jian

Mästare
Du borde ändå inte ha x timmar och två minuter fel som du skrev ovan...

Datorns klocka borde ju gå rätt...
På bilden från 17.40 den 18/11 hos Aurene är skillnaden mellan klockslaget uppe i vänstra hörnet och hennes tidsangivelse 1 tim 2 min.
Kommentaren på 2 min skillnad gäller den tidsangivelse som Aurene uppgivit.
 

Jian

Mästare
Ok, har lite trött och missade det...

Hur går det för er, har ni fått det att stämma nu?
Efter info om att man kan (bör/måste) ändra i inställningar under den lille avataren så har jag nu rätt tid på forumet
Se även inslag från igår kl. 18.00.
Jag hade "automatisk"? inställning på Dublin, London m.fl. städer. Har nu ändrat till "Stockholmstid" CET?
 

Aurene

Legend
jag kommer nog vara en timme före er som har Sverige som tidszon så inget att bryr sig, det funkar för mig när jag ändrade inställningar (UTC+ 02:00) Eastern European Time, som säkert har fallit till forum standard vid vintertid, 2 min hit eller dit är ingen stor sak :)
 

Jian

Mästare
jag kommer nog vara en timme före er som har Sverige som tidszon så inget att bryr sig, det funkar för mig när jag ändrade inställningar (UTC+ 02:00) Eastern European Time, som säkert har fallit till forum standard vid vintertid, 2 min hit eller dit är ingen stor sak :)
Den här frågan tillhör väl egentligen inte till de mest angelägna och om 100 år spelar det definitivt ingen roll ;)
 
Topp