• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Konstruktioner

Aurene

Legend
Ni som är i nivån Konstuktioner, jag är nyfiken har ni fick ni öarnas link bonus upp till 250%, och hur pass smidigt gick de och forska? :)
 
Senast ändrad:

Rosis

Mästare
Kan inte ge svar till dig, men har fört frågan vidare till mer erfarna spelare i mitt BS. Jag hoppas de kommer in och svarar, eller att de svarar mig i chatten, så kan jag vidarebefordra svaret till dig, om ingen annan hinner före. Det är ju viktigt att vi hjälps åt, då blir spelet roligare. Dessutom är det kul om Forumet blir mer levande. :)
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Du lägger så många av öarna ihop som möjligt, så att de angränsar varandra, ju fler som har kontakt destå mer bonus får öarna. Du kommer självklart inte få den högsta bonusen på de öar som ligger längst ut i kanterna men bra att ha några av varje ö sort med 250%. Jag tyckte att det gick rätt snabbt att forska sig fram. Jag satsade på att levla upp portalen så snabbt som möjligt och sedan öarna för att få ut så mycket produktion som möjligt så snabbt som möjligt. Perfekt att använda sig av portalförtjänsterna för att levla öarna när man fått upp portalen i lvl. =)

Hoppas det hjälpte litegranna. =)
 

Rosis

Mästare
Det gick fort, det här svaret fick jag i vår chatt: För att få upp bonusen på öarna så behöver de ha kontakt med en av de andra typerna av Ö för att öka bonusen. Pusslandet börjar :-D Och gärna basen såklart :-D" Prosperity är ett bra Brödraskap som tar hand om varandra. :)
 

Rosis

Mästare
Du lägger så många av öarna ihop som möjligt, så att de angränsar varandra, ju fler som har kontakt destå mer bonus får öarna. Du kommer självklart inte få den högsta bonusen på de öar som ligger längst ut i kanterna men bra att ha några av varje ö sort med 250%. Jag tyckte att det gick rätt snabbt att forska sig fram. Jag satsade på att levla upp portalen så snabbt som möjligt och sedan öarna för att få ut så mycket produktion som möjligt så snabbt som möjligt. Perfekt att använda sig av portalförtjänsterna för att levla öarna när man fått upp portalen i lvl. =)

Hoppas det hjälpte litegranna. =)

:p Haha, hann inte se att Gose svarade, se där, det går att lita på Archmagen i Prosperity. :) Samtidig som jag skrev syntes inte hennes inlägg, men så fort jag publicerade mitt, så hamnade Goses svar ovanför, så ber om ursäkt för spammandet. :oops: Men bättre med dubbla svar än inget alls. ;)
 
Senast ändrad:

Aurene

Legend
Jo jag har upp alla öar med varierande bonus på dem, ungefär halv vägs uppdrag 41, andra uppgraderingen av öar i forskningen, nyfiket frågade om de som är vid konstruktiner fick till sina ALLA 16 öar 250% link bonus? :) Jag behöver inte direkt hjälp, antar at Gose hade alla öar på 250%. :) Öarna är varierande storlek och motsatt riktning svåra att se var de slutar, fast man kör med datorn, stora, och hela bosättningen är 464 rutor / 18.6 Expansioner, och inte så lätta att flytta pga linkbonusen. ;)
 

Macbolan

Mästare
Det går att fixa 250% bonus...men det blir på bekostnad av din Stadsyta...
Du lär få riva en massa övriga byggnader för att fixa detta..tyvärr!
Det är dock upp till Var o En...Om det är värt detta..för att klara ett kapitel lite snabbare?:cool:

Mitt Tips; Maxa Portalen..och sen använd Portalförtjänster!
 

Aurene

Legend
Jo Gems har bra tips om allt, jag brukar köra Elven Architect då får man se sin stad i helhet i rutor och prova olika byggnader. :)
 
Topp