• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Kul fakta om Elvenar

Sompote

Tävlingsledare
I en Facebookgrupp gjorde en upprörd spelare ett inlägg att brödraskaskapsäventyret borde ha väntat en vecka, p.g.a. en större händelse som pågick i spelarens hemland. Flera påpekade faktiskt att brödraskapsäventyren går samtidigt i flera länder, och därför är det svårt att ta hänsyn till vad som händer i enstaka länder. Jag har ju förstått att Elvenar spelas i flera länder, men lyckades inte hitta någonstans om hur många länder.

Jag tycker därför att Innogames en gång varje kvartal skickar ut en lista, kallad Fantastiska fakta om Elvenar som efter översättning läggs ut i en egen tråd här.

1) Elvenar spelas nu i XXX antal länder på XXX antal servrar.
2) Elvenar har just nu sammanlagt XXX aktiva* spelare.
3) Elvenar finns numera även i (nytt land), där vi hade premiär (datum)


Sista kvartalet varje år, kommer även listan Fantastiska årsfakta om Elvenar.
På den kommer de riktiga nördsiffrorna in.
Varje land listas med antal servrar, och antal aktiva* spelare per server och totalt.
Hur många jobbar professionellt med spelet?
Hur många jobbar ideellt med spelet?

Ja, vad mer? Något mer som skulle vara med på någon av dessa listor?
Fyll på i kommentarerna!

*Finns det någon definition på vad som räknas som aktiv spelare, förresten?
Just nu har vi inga rankningspoäng alls på rang 7827 till 8425, skulle väl inte kalla dessa 598 spelare speciellt aktiva?
 

Macbolan

Mästare
Jag gillar Din ideé Sampote!..det vore Kul att få lte mera fakta kring Elvenar!
Vi i Anarchy kämpar just Nu i okända marker...när vi har tagit oss in på den Globala Världslistan!
Man ser plötsligt, hur många olika gäng det finns ifrån en massa olika länder!..det blir lätt en *Phuust* känsla! ;):)
 
Topp