• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Ladda upp en bild i forumet

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
För att ladda upp en bild i forumet kan du göra på lite olika sätt.

Skärmdump/Screenshot Windows 10/11:
Tryck på Windows-tangenten+SHIFT+S.
Din skärm kommer bli grå och muspekaren ett plus.
Håll inne vänster klick och dra med musen över området (bilden) du vill ladda upp och släpp sedan musen.
Nu finns bilden sparad som en kopia så du kan klistra in den var du vill.
När du svarar i en tråd kan du högerklicka och trycka på klistra in (snabbkommando CTRL+V) så klistras bilden in i inlägget.

Ladda upp från Dator/Mobil:
Under text-rutan där man även trycker på svara så finns det en knapp för att ladda upp en bild.
Den ser ut så här
upload_2019-5-31_3-5-18.png
tryck på den för att ladda upp en bild.
Bilden dyker sedan upp i en ruta under inlägget där man kan trycka för att lägga till bilden.
För att sedan lägga till bilden i själva texten tryck på antingen
upload_2019-5-31_3-7-54.png
för att lägga till en liten bild av bilden eller
upload_2019-5-31_3-8-21.png
för att lägga till den i full storlek.
Jag rekommenderar att lägga till stora bilder som Tumnagel för att de inte ska ta för stor plats.

Bild från internet:
När du svarar på ett inlägg trycker du på bild-ikonen
upload_2019-5-31_2-59-31.png

Där kan du klistra in webbadressen till bilden

Säg till om ni vill ha hjälp med andra sätt att lägga till bilder i inlägg.
 

Rosis

Mästare
En fråga. Om man efter att ha tryckt på knappen, "Bifoga en bild/fil" och ska lägga till bilden, och får meddelandet "ETT FEL UPPSTOD There was a problem uploading your file. 2019-07-19 (2).png" vad gör man för fel då? Är bilden, som är 2,00 MB för stor? Har testat att göra en skärmdump, eftersom jag kunnat lägga in skärmdumpar som jag beskurit tidigare, men då har bilden varit mycket mindre i storlek. Jag kommer alltså inte ens till frågan om jag vill lägga in en tumnagel eller full storlek....

MVH Rosis.
 
Senast ändrad:

Rosis

Mästare
Skärmdump/Screenshot Windows 10:
Tryck på Windows-tangenten+SHIFT+S.
Din skärm kommer bli grå och muspekaren ett plus.
Håll inne vänster klick och dra med musen över området (bilden) du vill ladda upp och släpp sedan musen.
Nu finns bilden sparad som en kopia så du kan klistra in den var du vill.
När du svarar i en tråd kan du högerklicka och trycka på klistra in (snabbkommando CTRL+V) så klistras bilden in i inlägget.

När jag följde dessa instruktioner så fick jag till det. Tack!
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Jag vet inte om spelare kan ha signaturer. Du kan ju testa och se om det går.
Klicka på din profilbild nere till höger, så borde du kunna trycka på signatur där.
Går det inte så är det bara jag som kan ha en signatur :)
upload_2019-8-12_16-22-36.png
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Du måste nog ladda upp bilden någonstans först, https://imgur.com/ brukar vara enkelt.
Tryck sen på lägg till bild knappen:
upload_2019-8-12_16-46-21.png

Klistra in länken till din bild så borde den läggas till som signatur.
 

Aurene

Legend
Finns de inte i forum inställnigar för moderatorn möjlighet för lägga upp en ladda upp bild bläddra knapp, jo jag kan fixa länken, men enklare är de om de finns en ladda upp bläddra från datorn knapp, forum program borde vara samma för alla Elvenar servrar oberoende av språk.
 

Aurene

Legend
Borde vara när de kan lägga in signaturer, kan inte bekräfta när jag har inte registrerad där.
 
Topp