• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Märkligt med Kitteln

Jian

Mästare
Jag tycker kitteln är alldeles för krånglig så jag struntar i den. Ändå fick jag uppdrag av Melissa, klickade bort det första. Fick nya och fullföljde tre.
Därefter kom en ny figur, med uppdrag att fixa turneringspoäng (jag fick tillgodogöra mig gamla poäng)
Belöningen var 80 diamanter. Jag gjorde erfoderligt i turneringen. Sedan försvann figuren (och "Melissa-uppdragen")
Tack för :diamond::diamond::diamond:
 

ZpaRoW

Mästare
kitteln är inte fyskam, små bäckar små ger lite produkter extra! slösa fragment å diamanter kommer aldrig ske! lyckas ja få verktyg som ja brukar sikta på ger mig rätt bra som ja sen omvandlar till produkter i grossisten och där blir de iaf ex antal 100k , märkte att man får bra med orcher i vapenkammaren oxå så :) dock har ja lvlat dem flesta för utnyttja så möe de går men svindyrt om man vill lite högre
 

ZpaRoW

Mästare
då ja "hatar" kriga så förhandlar ja bara i spiran och turneringen, (svindyrt) för få hyfsade poäng i spiran/turneringen måste man ju kriga.. konstigt för vara ett byggarspel men de är en annan femma! så ja fokuserar ju mest på att få mest produkter i spelet till förhandlingarna! dock ger brygden inte så bra utdelning i fabrikerna även på hyffsad hög lvl! kanske lite bättre om man vill spendera diamanter/fragement! så min fokus är då på verktyg som ja sen använder i grossisten för få ex antal 100k extra produkter, verktyg är bättre än mynt! Mynt är inte fel men verktyg är många gånger bättre! fått upp min verktyg lvl på över 80 så ja letar ju bland ingredienserna vilka som ger störst chans för aktivera den brygden! först väljer man en ingrediens och ser vad som ger mest %, sen krysset i mitten på kitteln för ta bort senaste inlagda ingrediens. sen gör ja samma sak på alla 12 ingrediens(utom diamanter) då letar ja efter de som gav mest % på verktyg! så då har ja hittat en ingrediens som gav mest av dem 12 så där börjar grunden för hela brygden! nu går ja igenom alla 12 igen (utom diamanterna) jag väljer en å sen krysset igen, sen väljer nästa sen krysset igen tills ja hittar ingrediensen som ökar chansen att aktivera verktyget mest, nu har ja 2 ingredienser i kitteln! nu håller jag på så här tills jag nåt max antalet häxpoäng man har (poängen över "välj ingredienser") "kostnader" i mitten är dem poängen jag spenderar som inte får överstiga mina poäng man har. när jag nu valt ex antal ingrediens och inte kan välja mer för då går jag över min gräns får ja skriva upp vilka ja valt och hur många av varje! då trycker ja på "runda pilen" för ta bort Alla ingrediens. nu kommer vi till de roliga som står i en annan tråd och det är att välja samma igen men i rätt ordning ;) å helt plötsligt kanske ja kan välja mer ingredienser och då ytterligare öka chansen att aktivera brygden! hur många chanser du har beror på hur många trofebägare du har, får du från turneringen! nu får man se vilken brygd som lyckas att aktivera nån av alla effekterna som finns! har man tur så aktiveras den man vill ha! nu kommer man till stället att donera resurser för öka tiden och effekten på brygden! högre lvl bättre effekt å längre aktiverings tid ;) men den ökar inte på denna brygd man har aktiv nu utom på dem nästa vecka! ju mer du utforskat ju mer effekter finns det att välja på och lvla! här har ja nästa lvlat ALLT på över lvl60 för man vet aldrig vilken effekt som aktiveras när man brygger i kitteln! även om ja inte får den effekten ja vill ha så kan de bli något annat och då är de lika bra att utnyttja så mycket man kan av kitteln/brygden. sen planera NÄR man ska brygga oxå och då utnyttja så man skördar verkstäderna/fabrikerna/vapenkammare efter man brygt om man aktivera massa andra saker från brygden. och dem som krigar kör ju isf innan man krigar för chans att öka krigsboosten.

japp börjar bli snurrigt av allt skrivandet så om de blir rätt hoppas ja iaf, vet dock inte riktigt vad framgångsfrekvens/chans till kritisk effekt är men finns nog kanske nån annan som kan berätta kraaam
 

ZpaRoW

Mästare
vi fortsätter lite här ist för skapa en ny tråd med kitteln, kitteln är omständig ja, sen nu har ju inno släppt reklam i spelet det såkallade hobbyrummet i Byggmästarstugan! (alla har inte fått den) men i mitt tycke är hobbyrummet 100 gånger bättre än den dära kitteln, först är de krånglit för få fram de man vill lr hoppas få sen är man TVINGAD att spendera alla TROFEBÄGARE på engång, vill ju kunna spendera bägarna fritt. ojj ja fick de ja önska på första försöket, då vill ja spendera dem andra när ja känner för de och hoppas få chans å göra samma procedur flera gånger för utnyttja kitteln t max men nu är de allt på engång. därför älskar ja hobbyrummet, inte lika mycket alternativ där att få bonus på men så lätt å kan få bättre saker där än i kitteln och du kan göra de 4 gånger omdagen, kitteln 1gång i veckan å kanske får något och du bestämmer bara en gång å sen vänta. 5-10sek reklam sen får du bra bonus! säg vaknar 05 å ska skörda allt, då börjar ja med 20% på orcher i hobbyrummet, 3h senare då är de dags för skörd igen då kör ja 20% på verktygen blir en del bonus på verkstäderna, 3h senare så kanske dags för skörd på mynt å då 20% där å 3h senare verktyg igen lr försöka spara den 4e till orcher igen när de gått 12h, får enorma mängder från alla vapenkammare! Ska kitteln va så omständig och kan bara användas engång så säger ja hobbyrummet är guld värd, inno!! -gör om kitteln helt, ta bort diamanter så kan man iaf göra hur man vill för få den boosten man vill ha lätt varje vecka å ta bort så man kan spendera bägare när man vill och inte alla på engång och öka antalet bägare från 4 till säg 6st! skippar nästan kitteln nu för den är så tidskrävande o omständig så titta på 5sek reklam för få mycket bättre är lite konstigt.
 

P3Games

Legend
Jag håller med ALLT du nämner ZpaRow.
När kitteln kom till Elvenar gillade jag idén, men den var i ärlighetens namn krånglig.

Nu när hobbyrummet kommit har jag helt och hållet skippat kitteln, orkar inte med alla kombinationer. Som du säger ZpaRoW, det som kitteln saknar i smidighet och möjligheter, det har hobbyrummet. Om kitteln inte ändras blir den kvar i nåt dammigt hörn för att aldrig mer användas. Hobbyrummet har de lyckats med i alla avseenden :D.
 

Gaiona

Mästare
Det skulle vara trevligt om det gick att "betala" med varor i hobbyrummet istället för reklam (jag är i princip allergisk mot reklam och har lagt upp mitt nätverk här hemma för att slippa se reklam så hobbyrummet fungerar inte hemma...)
 

Gaiona

Mästare
Apropå hobbyrummet så frågas det lite då och då när det kommer till resten av spelarna. Någon som vet?
 

Rhavin

Medlem
ska ja va ärlig så känns kitteln så oviktigt att ja bara gör den ibland då varningen kommer upp på kvällen innan den ska försvinna. Så ja får aldrig nån bonus från den å de berör mig inte, känns som ett helt onödigt inslag för mig också.
 

Grizabella

Kändis
Kitteln behöver förenklad och det behöver bli tydligare vilken insats som ger vilken effekt. Nu är det bara förvirrande och inte värt allt klickande för tio timmars verkan man ändå inte förstår vad den gör. G.
 

pling

Medlem
kitteln gillar jag inte. använder den aldrig mer. jävla skit påhitt med den som man inte begriper. behöver vara professor för att förstå den där.
 

Rhavin

Medlem
Ja förstår inte vad folk inte förstår med kittel, de är ju bara välja den resurs som ger den boost du vill ha å timea in användningen. Tycker dock inte att de är värt å göra.
 

pling

Medlem
jag väljer vad jag vill ha. men märker aldrig någon förbättrad förändring. den kitteln får va för mig, använder den bara när ett uppdrag kräver den.
 

Gaiona

Mästare
jag väljer vad jag vill ha. men märker aldrig någon förbättrad förändring. den kitteln får va för mig, använder den bara när ett uppdrag kräver den.
Vi får väl hoppas att alla får tillgång till hobbyrummet, det är enklare att förstå och där ser man tydligt vad man får. De som inte vill se reklam alla (eller inte kan pga reklamblockerare) får väl klara sig utan hobbyrummet (men jag tycker nog att en, två eller max tre diamanter skulle kunna ersätta en titt på reklamen).
 

Gaiona

Mästare
Hur tar man bort reklamblockeraren?
Det beror helt och hållet på vad du har för reklamblockerare och är knappast en fråga för det här forumet men det är inte reklamblockeraren som gör att hobbyrummet inte kommer fram, det är ett val av Inno att inte alla spelare har fått hobbyrummet än.
 

Gaiona

Mästare
O varför får inte alla hobbyrummet samtidigt? Det ger ju orättvisa fördelar åt de som har detta. G.
Att de testar på en del användare en kortare period tycker jag är ok men inte i mer än max några veckor, nu har det gått lite väl lång tid innan de släppt hobbyrummet till alla spelare...
 
Topp