• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Märkligt med Kitteln

P3Games

Legend
Jag måste erkänna att jag drog lite på smilbanden över ditt inlägg ZpaRoW; "...tycker synd om er" ;).
Kunde inte låta bli. Jag vill inte folk illa på något sätt över huvud taget i något avseende, men jo, jag log, jag erkänner...


Jag kan inte låta bli att kasta in några rader om Hobbyrummet då det diskuterats en del på sistone.
För er som inte har Hobbyrummet, är det värt att tjata på att det dyker upp för alla?
Förmodligen.

Hobbyrummet.png

A) Välj fliken Hobbyrum i Byggmästarstugan
B) Klicka pil under texten och..
C) ..välj önskad resurs som ska ökas vid skörd
D) Klicka ”Titta”, och se en reklamsnutt på 5-30 sek
E) Du får 3 tim per klickad reklam
Börja skörda, med en procentuell ökning!



Om man jämför med kitteln så är skillnaderna dem emellan påtagliga; framför allt enkelheten och frekvensen i hur ofta man kan köra. Fördelen med kitteln kanske ändå måste påtalas, att man kan boosta kontinuerligt valda resursökningar (med ökad resurskostnad förstås) efter eget önskemål, men det kräver en del ”tankeverksamhet” till skillnad mot hobbyrummet där man bara klickar och klart.

Det är dock värt att komma ihåg att %-värdet alltid gäller grundvärdet – byggnader som t ex ger boostade varor ökar inte procentuellt på den boostade nivån utan på grundnivån. Detta gör (i mitt tycke) att köra hobbyrummet på boostade varor rätt bortkastat, det effektiva tillskottet är marginellt. Däremot tycker jag hobbyrummet är suveränt för Orcher, Mana eller Frön. Har jag en byggnad som ger 1500, och med 20% ökning får jag 1800, och det bara för EN byggnad. Med en handfull liknande byggnader och tillskottet är då för mig mer än välkommet.

Att titta på flera reklamsnuttar efter varandra tror jag inte heller är smart, dvs att t ex ta fyra direkt efter varandra så man får 12 tim. Om man ändå måste vänta innan näst skörd är klar, ja då väntar man med reklamen tills det är dags med ny skörd. Och, har man startat en 3 tim, och sen skördar, så kan man inte gå tillbaka till hobbyrummet direkt och välja ny resurs. Man måste vänta ut de 3 tim först. Fördelen ändå mot kitteln är att man kan boosta (olika) resurser 4 ggr per dag – varje dag! Du behöver inte vänta en vecka. Så även om kitteln kanske ger mer per tillfälle så är hobbyrummet både enklare och flexiblare.

Så, det var hobbyrummet, hoppas det kommer till alla... snart
 
Topp