• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inte ett fel Magijournal efterfrågas i uppdrag men finns inte i spelet

Zanath

Medlem
Jag har fått ett märkligt uppdrag av en alv. Han vill att jag producerar 1 magijournal. Ikonen som hör till ser ut som en skriftrulle, en sådan man kan tillverka i sin fabrik, men efter att ha spenderat tre timmar i väntan på att slutföra kortaste ordern visar det sig inte vara en sådan. Jag tyckte ändå det var rätt märkligt att man bara skulle tillverka en skriftrulle när minsta antalet är 39. Det finns inget liknande i magiakademin som kan tillverkas heller. Jag har redan funderat på det här uppdraget i flera dagar för ordet magijournal finns inte i hela Wikin, och inte ens i hela forumet heller, så vad är det som efterfrågas egentligen?

Magijournal.JPG
 

Gaiona

Mästare
Magijournal heter i engelska originalet Mage journal, ett ord som jag inte heller hittar i engelska wikin.

Tyvärr har jag ingen aning om vad det handlar om!
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Det är troligen ett översättningsfel. Det är en tillverkning för skriftrullefabrikerna skulle jag tro, jag kan tyvärr inte se vad det är översatt till då jag inte längre har alla fyra alternativen i mina skriftrullefabriker. 1 dygns och 2 dygns är ersatt med kännande varor efter nivå 24.
@Mammio?
 

Zanath

Medlem
@Gaiona Synd att det inte ens finns i engelska wikin, hur ska man då lösa det liksom..?

@Starshadow Jag har redan kört en omgång med skriftrullefabriken och plockat upp varorna men det uppfyllde tyvärr inte kravet i uppdraget.

Jag har precis uppgraderat fabriken och det finns ett recept som heter Magijournaler (!) och som tar ett dygn att slutföra, så antagligen är det väl det då! Jag tittade inte så noga i fabriken innan jag drog igång tillverkningen. Man skulle ju önska att det fanns en liten förklaring till vissa uppdrag, då hade jag löst det på egen hand :) Tack iaf!
 

Mammio

Mästare
Jag har precis uppgraderat fabriken och det finns ett recept som heter Magijournaler (!) och som tar ett dygn att slutföra
Ja, det är det du ska tillverka, så bra att du hittade det. Jag håller med om att en del uppdrag blir förvirrande och det borde finnas en infoknapp att man behöver en viss sorts byggnad (i detta fallet en skriftrullefabrik). Den diskussionen har kommit upp och vi hoppas att det kan bli så :)
 

Zanath

Medlem
Ja, det är det du ska tillverka, så bra att du hittade det. Jag håller med om att en del uppdrag blir förvirrande och det borde finnas en infoknapp att man behöver en viss sorts byggnad (i detta fallet en skriftrullefabrik). Den diskussionen har kommit upp och vi hoppas att det kan bli så :)

Ursäkta sent svar, jag visste inte att någon citerat mig :) Men precis, en infoknapp så man förs till rätt byggnad eller vad det kan vara för olika uppdrag. Lite mer förklaringar helt enkelt.
 
Topp