• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Marknaden

anga

Mästare
Fick detta i PM "Hej Anga!Varför tar du våra småttingars bud?"
Ja jag brukar hjälpa mindre i marknaden, måste man lära sig namnen på ett visst BS för man ska undvika att ta deras bud? I så fall måste vi få BS namn med i marknaden.
O ja jag postar här, för jag tycker det var så obotligt löjligt pm. Have a nice weekend folks
 

Sompote

Tävlingsledare
Men ojdå!
Läser i wikipedia:
"På marknadsplatsen kan du byta dina varor med andra spelare. Huvudtanken är att byta bort de varor som har producerats i dina förbättrade (boostade) fabriker mot varor som du behöver."

Själv har jag också tagit mindre anbud på marknaden, om det har varit möjligt. Vet hur det var när man själv var liten och ny i Arendyll och väntade på att någon skulle ta anbudet så man kunde komma vidare.
Har hittills aldrig kollat om anbudsgivaren varit medlem i ett brödraskap eller inte, utan bara förutsatt att om budet ligger på marknaden, så är det för att anbudsgivaren behöver varorna.
Så kämpa på @anga, vi är här för varandra.
 

Rosis

Mästare
Det du gör anga är helt rätt, det är ju så vi får en fungerande marknad och ett levande spel. Jag gör detsamma, och jag hoppas att det uppskattas av de man hjälper. Det känns märkligt med motsatsen. Förstår inte alls orsaken.
 

Mirabella77

Legend
Om det är från en spelare i en mindre BS kanske det kan ha med det att göra att de har svårt att ta stora bud mellan varandra i sitt BS så de har kommit överens att lägga mindre till varandra men jag tycker att de borde blivit glada då som en annan hjälper till :rolleyes:
 

ZpaRoW

Mästare
Såklart man försöker hjälpa nybörjare så dem inte lägger av för ingen tar ens bud, (i detta fall verkar det lite som en person har sagt denne behöver si o så så lägger en i bset upp de för han/hennes skull och då har du tagit dem). Bättre isf denna person som behöver varor lägger upp vad denne behöver om så är fallet! men vad vet ja, lite "löjligt" att gnälla om att du tar bud.. en annan sak är om det varit gamla BÄ då man behövde produkter för få hattar å sån skit då kunde ens ALLA små bud försvinna till en person haha (bliv lite irriterad) men fick sig ett gott skratt å sen lägga upp nya. även om det var 0 Stjärniga bud
 

Taj-Lej

Kändis
det kan ju bero på när dom skrev ...var det under eventet så fanns det ju en del uppdrag där man skulle ta bud och effersom dom stora tar buden så står dom ju still...bara en tanke...men man kanske skulle under evnten lägga ut omvända bud mot dom man tar...ochså bara en tanke ....annars så är det ju en marknad och alla bud är lovliga


Mvh Taj
 

anga

Mästare
det kan ju bero på när dom skrev ...var det under eventet så fanns det ju en del uppdrag där man skulle ta bud och effersom dom stora tar buden så står dom ju still...bara en tanke...men man kanske skulle under evnten lägga ut omvända bud mot dom man tar...ochså bara en tanke ....annars så är det ju en marknad och alla bud är lovliga


Mvh Taj
Nä fick det igår. Blev bara förvånad över det. Som ni alla skriver, jag uppskattar när ni andra BS hjälper vårat BS.
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Jag gör samma sak som du Anga, jag tar de småttingarnas bud för att de ska tycka att spelet är kul och växa, för om inte de växer så dör spelet. Sen är jag inte mycket för rivalitet :)
Skulle dock vilja filtrera bort alla dessa som bara lägger skitbud hela tiden. Om mitt gäng lägger "hjälpbud" så tar vi dem direkt, nu menar jag dessa som inte gör annat =)
 

Mirabella77

Legend
Som en liten hjälp till de nya spelarna som har precis börjat, till de har fått 9 000 p tar jag alla deras bud även än de är skam-budar :) Vet hur det var i den tiden som de var en stor hjälp fr varje gång nån accepterade dessa bud, varför inte dela med sig glädjen ♥
 

Gaiona

Mästare
Hur vet du hur många poäng de har (om de nu inte är medlemmar av samma brödraskap som dig)?

Jag tar buden om jag tycker att de dels funkar för mig, dels att det känns som om det kan hjälpa spelaren. Nollstjärniga bud tar jag dock nästan aldrig annat än i vårt egna BS (det finns någon spelare som ofta lägger ut många sådana bud, jag misstänker att det är en spelare som har många konton).
 

DeletedUser93

Guest
Tror kanske de flesta gör så, alltså tar småbud för att hjälpa nya/små, om det finns sådana bud ute. Och till dig Gaiona, det kan man ju kolla lätt, om det ligger bud ute på typ 100 mot 100 då går jag till spelaren, då ser jag ju om det är en "liten". Har den br.skap med större spelare kanske jag låter det ligga, men är de ensamma, tar jag det.
 

Mirabella77

Legend
Hur vet du hur många poäng de har (om de nu inte är medlemmar av samma brödraskap som dig)?

Jag tar buden om jag tycker att de dels funkar för mig, dels att det känns som om det kan hjälpa spelaren. Nollstjärniga bud tar jag dock nästan aldrig annat än i vårt egna BS (det finns någon spelare som ofta lägger ut många sådana bud, jag misstänker att det är en spelare som har många konton).
Jag går och kollar dom. Mindre spelare brukar lägga bud på en sätt o då tittar jag om de är stora eller små :) Annars brukar jag inte ta skam-bud för jag har inte råd med det ...
 

Mirabella77

Legend
Tror kanske de flesta gör så, alltså tar småbud för att hjälpa nya/små, om det finns sådana bud ute. Och till dig Gaiona, det kan man ju kolla lätt, om det ligger bud ute på typ 100 mot 100 då går jag till spelaren, då ser jag ju om det är en "liten". Har den br.skap med större spelare kanske jag låter det ligga, men är de ensamma, tar jag det.
Exakt :)
 

Gaiona

Mästare
Tror kanske de flesta gör så, alltså tar småbud för att hjälpa nya/små, om det finns sådana bud ute. Och till dig Gaiona, det kan man ju kolla lätt, om det ligger bud ute på typ 100 mot 100 då går jag till spelaren, då ser jag ju om det är en "liten". Har den br.skap med större spelare kanske jag låter det ligga, men är de ensamma, tar jag det.
Det är inte så lätt att göra det i appen, jag kan inte gå direkt till spelaren från marknadsplatsen, jag kan inte heller söka spelarens namn men jag kan leta rätt på den på kartan (den finns ju trots allt inom det området som jag kartlagt...) så det är inget som jag bryr mig om att kontrollera.
 

DeletedUser93

Guest
Det är inte så lätt att göra det i appen, jag kan inte gå direkt till spelaren från marknadsplatsen, jag kan inte heller söka spelarens namn men jag kan leta rätt på den på kartan (den finns ju trots allt inom det området som jag kartlagt...) så det är inget som jag bryr mig om att kontrollera.
Visste jag inte men det är ju en klar brist att man inte kan kolla såklart. Borde ju ha samma möjligheter oavsett vad man spelar på.
 
Topp