• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Medaljproduktioner ch18

Lord P

Novis
Portalbonusen (kombinerat med blommande handelsmannagille-bonusen om man byggt det undret) får inte effekt på produktionen av lagandamedaljer. När man passerar 150% så produceras fortfarande 1 medalj per slot. På hubbarna avrundas produktionsbonusen uppåt, men i portalen står den som sagt kvar på 1 utan att gå över på 2 vid 150% bonus eller mer. Här har alltså spelets logik och mekanik satts åt sidan.

Lagandamedaljer är vad som krävs i forskningen dvs framsteg i kapitlet hänger uteslutande på hur effektivt man kan producera dessa. Jag hoppas det här är en omedveten miss av utvecklarna. Hur som helst så är det i mina ögon riktigt illa, då det inte längre går att lita på att de bonusar man skaffar sig eller de underverk man utvecklar får den effekt som de sägs ha.
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Vad jag vet, så har endast den "vara" som presenteras under portal-fliken det som man kan använda instanser på och som då också är den som boostas av uråldriga under. Jag kan ju förstås ha fel. Så i detta fall endast Människor, elvenarer och alver. I förra kapitel var det Elvenarin-O. Förra kapitlet så producerade ju faktiskt handelsposten elvenarin-O, vilket gjorde det en aning lättare att ignorera den produktionen. Men då krävdes det stora mängder av räkor, pärlor och speglar i sinne istället i forskningen. Denna omgång så är det istället lagandamedaljerna som ska användas i forskningen, så jag gissar att det är bundet till vad som används där. Detta medför förstås att det tar väldigt lång tid att komma framåt.


1624778327502.png
1624778420244.png
 

Lord P

Novis
Ja du har fel, portalbonusen + uu-bonusen gäller samtliga gästraskapitlets resurser. Utom då i kapitel 18. Antingen är det en omedveten miss från utvecklarna eller så är det för att man vill sakta ner oss. Jag har i vart fall inte fått något annat svar från supporten.
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Ja, då gissar jag att du har rätt i att de vill sakta ner oss ännu mer =)
De hinner inte med oss snabbisar.
 

anga

Mästare
Nä men man tappar all lust när det tar den tid det tar.................... Kanske jag som har spelat för länge........................
 
Topp