• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Mer rättvisa till Brödraskapsäventyr

DeletedUser597

Guest
mycket enkelt det du tycks glömt är att det beror mycket på undren som finns ...för det du föreslog gör det ju inte direkt det rättvissare ...min ide tar även undre i beaktade som alla i et bs inte kanske ens npått till du sätter det till antal fabriker o verkstäder ...men undren eventsbyggnader månseten utgör en stor del av ett bs inte bara verkstäder o fabriker...du får gärna tycka att jag har fel ...och givetvis måste det baseras på något...


Mvh taj
Jag skrev utan att precisera "BS:ens kapacitet" som innebär en hel del fler byggnader som måste tas hänsyn till. Ha man ingen barack eller Akademi går det inte att samla vissa medaljer.
 

DeletedUser597

Guest
Där måste jag säga emot dig :) Vi har inte tagit in extra spelare till BÄ och vi kom tvåa.
Jag kan tycka att detta system som är nu bättre stoppar användning av sk farmarstäder, vilket ju ger en bättre chans för alla BS.

Att ha två eller tre olika divisioner i BÄ är en bra tanke, - de som kommer näst sist och sist kan då flyttas ner en division och de två första lagen i de divisionerna kan flyttas upp.



Men skulle inte en sådan maxgräns göra att spelare inte själva kan välja hur mycket de vill ställa undan från staden? Det skulle ju i praktiken innebära att det är förutbestämt hur många halsband, statyer och verkstadsproduktioner ett BS kan tillverka - vilket i sin tur skulle innebära att man redan på förhand hade antingen ett överläge eller ett underläge att hantera.

Armbanden är ju lättare att tillverka för dem som är i lägre kapitel (så klart helt beroende av hur många fabriker man har) och överskotten är precis lika besvärliga för alla :)
Med en rimlig maxgräns tänkte jag egentligen stoppa Farmastäder men kanske går det på ett annat sätt.
 

Taj-Lej

Kändis
du säger att det ska baseras på vad bs står vid det tillfället ...låter ju lite fel i mitt tycke ...för det du säger gör ju att hur man en förbereders sig inför ett bä så är det bara en nackdel...vill minnas att du även sagt att spiran o turneringarna är baserad på din nivå men inte det heller är ju redigt sant...för även där så beror det ju på vilka under och antal under du har högt uppgraderat...själv leker jag med en fenix på 50% och tar spiran i topp varje gång ..ibland när jag min tärning säger att jag ska ta över 5400 i en turnering sätter jag ut en stridbonus av varje slag ..men kan klara det lätt utan ...jag sätter ut dom för att slippa strida manuellt så varken turneringarna eller spiran är helt rättvis så varför skulle bä vara det...visst måste väl ens al påverka utgången av dessa ...annars vet jag inte ens vad det är för ide med spelet...men du kanske kan förklara det för mig...för om jag fattat dig rätt så ska det ju inte ha någon betydelse hur du förbereder dig inför ett bä..för istället ska du straffas för varje förbättring du gör så att det ska bli svårare...kan inte hålla med där


MVH TAJ
 
Senast redigerad av en moderator:

Taj-Lej

Kändis
för att ta tärningen först... jag slår alltid en tärning innan turneringarna där en 1 motsvarar 10 provinser i alla 6 omgångar och en 6 35 provinser i alla 6 omgångar och det är 5 provinser imellan dom olika prickarna men 1-3 tar jag alltid som en 3a dvs 5400 poäng i turneringen en 6 motsvar mao 9450poäng...så då är detta om tärningen utrett ...men en annan sak som slog mig med ditt förslag om var man är ...hur gör man med bs som bar har kanske 10 aktiva av 25 spelare ...nä med ett system med någon form av handicap så skulle ju även dom ha en liten chans trots att dom inte har medlemmar som är så aktiva...eller menar du att ett bs med bara 10 medlemmar så ska man basera deras utveckling på dessa ...snacka om orättvisa varför jag överhuvudtaget föreslår ett sådant system är främst för att storleken på staden är så olika en stad på min nivå har ju inga större problem att kasta ut 200 verkstäder eller fler om jag vill men en på nivå 7-8 skulle få det svår att göra det en verstad är ju 2x2 ovasett vilken som har det i ett bä och har jag då mer expationer att sätta ut sådana på så har jag ju självklart en fördel mot en som har en mindre stad ....och detta är det sista jag säger i denna fråga


Mvh Taj
 

DeletedUser597

Guest
för att ta tärningen först... jag slår alltid en tärning innan turneringarna där en 1 motsvarar 10 provinser i alla 6 omgångar och en 6 35 provinser i alla 6 omgångar och det är 5 provinser imellan dom olika prickarna men 1-3 tar jag alltid som en 3a dvs 5400 poäng i turneringen en 6 motsvar mao 9450poäng...så då är detta om tärningen utrett ...men en annan sak som slog mig med ditt förslag om var man är ...hur gör man med bs som bar har kanske 10 aktiva av 25 spelare ...nä med ett system med någon form av handicap så skulle ju även dom ha en liten chans trots att dom inte har medlemmar som är så aktiva...eller menar du att ett bs med bara 10 medlemmar så ska man basera deras utveckling på dessa ...snacka om orättvisa varför jag överhuvudtaget föreslår ett sådant system är främst för att storleken på staden är så olika en stad på min nivå har ju inga större problem att kasta ut 200 verkstäder eller fler om jag vill men en på nivå 7-8 skulle få det svår att göra det en verstad är ju 2x2 ovasett vilken som har det i ett bä och har jag då mer expationer att sätta ut sådana på så har jag ju självklart en fördel mot en som har en mindre stad ....och detta är det sista jag säger i denna fråga


Mvh Taj
Taj, jag är inte intresserad av din tärning och vad du gör med den.

Jag la ut ett förslag i Forumets 'Förslagslådan' och dom som vill bidra med idéer eller diskutera mitt förslag är välkomna att göra detta. Jag har inte bett dig att kommentera mitt förslag och idéer eller bett dig att komma med ett motförslag. Varför du så demonstrativ säger "och detta är det sista jag säger i denna fråga" antyder att jag skulle ha frågad eller bett dig att kommentera. Långt ifrån.
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp