• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Multibla konton..ett elände!

Macbolan

Mästare
Tjena gänget!
Jag har skrivit om detta "problem" i olika trådar...Men väljer Nu att "lyfta" denna bit till en egen tråd!

Vad tycker Ni...skall det vara OK..att starta upp 10-20 olika bluffkonton i Elvenar??
Denna typ av konton anv. för att fixa extra KP...som man kan lägga in i sin sk. "Huvudstads" olika UV....
...ett sätt för att speedbygga sina egna UV till Max!

Går man till vissa spelare och kollar deras UV...så är vissa maxade....sen kollar man deras övriga UV...
..då byggs dom upp 2 samtidigt...ETT..som gillet kör Kp-swap i...och ETT annat som byggs upp av "Bluffkonton"! ;)

Jag tycker detta är uppenbart *FUSK*....Men oki...Innogames tillåter multibla konton...
...så varför inte införa lite begränsningar?
Höj kraven för att kunna lägga Kp i andras UV...låt det vara samma regler som typ..distans för att trada på Torget! ;)
.gör man Det...så rensar man ut missbruket av flera konton blixtsnabbt! :p:cool:
/Just My 50 Cent/
Mvh
Mac
 

DeletedUser166

Guest
i dom flesta spel brukar de ju va max ett konto/ länkat till en mail till varje server. sen gör dom lite ip kollar då å då för att rensa bort multi konto spelare. De brukar ju fungera ganska bra. Å där tror ja inte de skulle bli så mycke jobb för dom efter som de är nog lätt att implementera de som redan finns i massa andra spel. Ditt förslag är bra men de kan bli mer jobb för inno, å dom har nog ganska många bollar i luften känns de som, så är de enklare att genomföra kanske man får bättre gehör.
 

Macbolan

Mästare
Jo Rhavin!...spelar Du övriga Innogames-spel...så blir man avstängd ASAP...Om man kör med flera konton!
...själv körde jag Grepolis med 6 olika konton och webbläsare...När dom väl kom på detta..så blev Jag avstängd på Livstid! :rolleyes::eek::cool:

Men att lägga in ett "Distanskrav" (på kartan)för att lägga KP i UV...kan deras programmerare fixa på mindre än 5 minuter...så Den biten är inga problem..;)
Och lyckas de INTE fixa detta...så skall Jag själv personligen ordna fram en snubbe som fixar detta gratis på mindre än 5 minuter! ;)
/Mac
 

DeletedUser244

Guest
Håller med er men hänger inte riktigt med i hur du menar att Inno tillåter det? I min värld räknas det som pushing att ha fler konton som lägger KP i ett kontos under vilket klart och tydligt inte är tillåtet enligt reglerna. Sen kanske de inte kontrollerar det vilket så klart är kasst men det finns ju inga spelare som kan hävda att det är tillåtet om de skulle börja kontrollera det? Eller tolkar jag pushing fel? Min sambo har konto och vi bestämde direkt att inte vara i samma BS och aldrig lägga KP hos varandra just för att jag tolkar det som att det inte är tillåtet. Å skulle det mot förmodan vara tillåtet så vore ju en lösning med distanskrav absolut bra! Jag har kört Tribal Wars och där var det iaf inte tillåtet att ha flera konton och folk som inte skötte sig bannades.
 

Vega

Medlem
Min gubbe och jag har också varsitt konto på samma mail-adress för vi har bara en, men vi spelar inte heller i samma värld och är inte med i samma BR vi lägger heller inte KP till varandra. Sen att vi lägger KP till kompisar kan väl i varje fall inte vara fel eller?
 

Macbolan

Mästare
Hej Vega!
..självklart är det OK..att lägga Kp i grannars, gillemedlemmars, eller polare som lirar i andra gillen...I deras UV..
MEN att starta upp 10-20 bluffkonton...för att endast anv. KP.n till att speeda upp sina Egna UV-buggen...är en styggelse! :mad:
 

Macbolan

Mästare
Håller med er men hänger inte riktigt med i hur du menar att Inno tillåter det? I min värld räknas det som pushing att ha fler konton som lägger KP i ett kontos under vilket klart och tydligt inte är tillåtet enligt reglerna. Sen kanske de inte kontrollerar det vilket så klart är kasst men det finns ju inga spelare som kan hävda att det är tillåtet om de skulle börja kontrollera det? Eller tolkar jag pushing fel? Min sambo har konto och vi bestämde direkt att inte vara i samma BS och aldrig lägga KP hos varandra just för att jag tolkar det som att det inte är tillåtet. Å skulle det mot förmodan vara tillåtet så vore ju en lösning med distanskrav absolut bra! Jag har kört Tribal Wars och där var det iaf inte tillåtet att ha flera konton och folk som inte skötte sig bannades.

Hej Cap!
Jo enligt Elvenars regler så kan man ha hur många konton som helst...vilket skiljer sig tvärt emot Innogames regler för deras övriga spel!--(Dubbelmoral?)
I Ditt gäng Serenity Capriora..finns det minst 2 spelare som kör med dubbelkonto!
Jag VET detta pga av att dom 2 startade upp detta beteende...strax innan dom lämnade Aslan för att joina ditt gäng Serenity...
...så risken är Hög...att Serenity har blivit "smittad" av deras beteende...
Vill Du Veta Vilka dessa spelare är?...så skicka en förfrågan via PM ingame...så skall Jag berätta!
Mvh
Mac
 

Taj-Lej

Kändis
ni har löst en gåta för mig ...undrade varför det plötsligt dök upp en del helt okända spelare i mitt uv när jag närmade mig uppgradering och tog kp-platserna som fanns där antagligen för att skaffa en del snabba kp eftersom dom var små men skulle inte förvåna mig om det är folk med dubbla konton

mvh Taj
 

Taj-Lej

Kändis
borde väl inte klaga på det att jag fick 10 kp men det som retar mig lite var att dom la in samma antal och uppgraderade undret direkt med en vinst på 25 kp och om detta är utbrett så slår det ju under all kokurans och kan även göra så att folk som brukar lägga ett par kp hos mig slutar lägga eftersom dom kan köra ut dom från kp platserna
 

DeletedUser166

Guest
Tror de kan va helt orelaterat Taj-lej i början då ja la ner mer tid på spelet gick ja igenom dom 300 högst rankade skrev upp vilka som var nära att få ett under klart. sen kolla jag det varje dag eller flera gånger varje dag å var redo att lägga in kp för att tjäna kp å runor. Sen så ibland om de fanns många platser öppna på undret kunde ja säga till i guilden eller privva nån från guilden så dom oxå kunde tjäna på det. ja satt ju givetvis å räkna på hur mycke varje person skulle lägga in så ingen av oss skulle tappa kp, en ganska effektiv taktik förr, nu har ju dom flesta stora nått kp system vilket gör de mindre lönsamt.
 

Taj-Lej

Kändis
ja det är ju möjligt att du har rätt men när det dyker upp 5 som jag inte har på min karta eller handlar med och dessutom lägger samma antal kp och från 2 olika gillen och 3 ensamspelande så blir man lite frågande dom lägger 2 kp var när det finns 15 kp på en och 10 kp och3x5 kp så borde ju någon i alla fall försökt ta 15 kp med 3 eller fler tycker man
 

DeletedUser166

Guest
ja 2 olika gillen å 3 ensamstående var extremt suspekt måste ja håll med om:)
 

Macbolan

Mästare
Jag å Taj må inte vara "Bästisar"...
Men jag respekterar Hans Intelligens o "smartness"...:cool:
Mvh Mac
 
Topp