• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Event Mysteriet med den Dimmiga skogen

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Banner01.png
Kära människor och alver,

En mörk, svart natt utan måne sköljer dimman in över din stad och den omgivande skogen. Invånarna stannar oroligt inne i sina hem. När du tar en promenad genom gatorna för att försäkra dig om att allt är som det ska, ser du något som verkar vara ett flackande ljussken komma från skogen. Vem kan vara där ute vid denna sena timme? När du närmar dig hör du en en röst från en kvinna som verkar djupt bekymrad. Hon letar uppenbarligen efter något och verkar inte märka dig alls. När hon till sist gör det hoppar hon till och ger ifrån sig ett skrik.
"AAAAAAHHH! Du skrämde mig! Jag trodde du var någon sorts spöke eller nått. Som typ ett elakt spöke, inte ett snällt, du vet?" säger hon och försöker hämta andan. "Såg du Bruno någonstans på vägen hit? Så här stor ungefär, klargrön och ja, en katt-ande - du kan inte missa honom, han svävar alltid omkring. Du förstår, jag bryggde den här trolldrycken när Bruno råkade slå omkull en av ingredienserna och POOF, allt exploderade. Hjälp mig hitta alla mina saker och bygga upp mitt hus igen så ska jag belöna dig!"


Från den 22 oktober till den 11 november kan du hjälpa Fru Sniffle i hennes sökande efter magiska ingredienser och hjälpa henne bygga Häxhyddan i din stad!
Lös uppdrag och sök i utkanterna av din stad för att få magiska ingredienser som du kan byta till dig magiska ljus för, som i sin tur kommer att hjälpa dig att hitta vägen genom den dimmiga skogen.

Tabs_event_progressHallo2020.png

Målet är att söka igenom skogen i jakt på vänligt sinnade andar och försvunna föremål. Du rör dig från vänster till höger och tar bort den tjocka dimman som skymmer sikten. När minst en dimtäckt platta rensas av ett magiskt ljus i kolumnen längst till höger, öppnas en ny rad av fimmiga plattor som för dig längre åt höger. Använd magiska ljus strategiskt för att ta bort dimman från så många plattor som möjligt och samla in belöningarna du hittar. Försvinner en upplåst belöning ur ditt sikte? Inga problem, den samlas automatiskt in!
Det finns tre olika sorters magiska ljus som hjälper dig genom den dimmiga skogen:
  • Stearinljus rensar en platta åt gången från dimma och kan bara användas på plattor som fortfarande är helt täckta av dimma.
  • Lyktor rensar en hel kolumn från toppen till botten, om inte ljusstrålen hindras av ett föremål. De behöver placeras på en platta som redan rensats.
  • Blixtflaskor tar bort dimman från alla plattor som ligger i direkt anslutning till platsen den placerades på. De behöver också placeras på en platta som redan är rensad.
Använd dina magiska ljus klokt för att hitta alla mysterier som dimmiga skogen gömmer. I dimman runt dig kan du redan ana några gömda belöningar och skenet från några vänligt sinnade andar, men ju längre bort du letar, desto tjockare blir dimman. Du kan aldrig veta vad som komma skall...

MF02.png

Fru Sniffle kommer att dela med sig av några magiska ingredienser hon hittat för att hjälpa dig på din resa. Du behöver bara logga in dagligen för att samla in dem i uppdragsfönstret.
Varje dag kommer du att hitta nya dagliga exklusiva belöningar i dimmiga skogen, inklusive helt nya byggnader, återkommande byggnader från tidigare event med Halloween-tema och andra spännande belöningar. Du kommer också att möta vänligt sinnade andar som flackar omkring i dimmiga skogen. Hitta 20 av dem så låser du upp en av de många storpriserna i eventet, inklusive artefakter till häxhyddan som du behöver för att kunna uppgradera Häxhyddan som du låser upp efter att ha gjort färdigt 5 eventuppdrag:

Hut01res.png


(4x4 Befolkning + kultur och fler bonusar beroende på kapitel och nivå)
Som om dessa belöningar inte var nog så får du också milstolpesbelöningar när du tar dig fram genom eventets uppdragslinje. Kom ihåg att uppdragslinjen får ett nytt uppdrag varje dag under eventet. Om du når det sista tillgängliga uppdraget så kan du fortsätta dagen efter när du loggar in. Sista uppdraget låses upp på eventets sista dag.

Vill du ha mer information om eventet? Gå till vår wiki-sida för eventet eller titta på videon med Fru Sniffle när den delas genom nyheterna i spelet.

Vi hoppas att du har mod nog att färdas genom den dimmiga skogen och skulle älska att få feedback från dig i vår diskussionstråd!

Glad jakt,
Ditt Elvenar Team

Varning: Notera att eventets sista dag spänner över mer än 24 timmar för att inte eventet ska sluta mitt i natten. Det betyder att det dagliga exklusiva priset den 11 november är det sista och finns tillgängligt fram till morgonen den 12 november. Inga nya eventuppdrag läggs till uppdragslinjen den 12 november, den sista milstolpen kan låsas upp den 11 november.
 
Topp