• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Bekräftat Ny bugg

Vega

Medlem
Nu har vi fått en ny bugg och det är på aviseringar. Och dom som har varit på mejlen hela tiden finns fortfarande kvar. Jag trodde ni hade fixat alla buggar
 

DeletedUser85

Guest
Antar att Vega menar att om man klickar på "Aviseringar" så kommer inte längre händelserna i tid. Senaste händelsen finns där, men kan lika gärna hamna på sidan 5 som överst på sidan 1.
Däremot ser man de senaste händelserna om man hovrar över "Aviseringsikoner" uppe t.v, då visas de i rätt tidsordning.

Jag trodde ni hade fixat alla buggar

Programutveckling fungerar inte så någonstans, utom möjligen hos NASA & i banksystem, det normala är att 100 bugfixar ger 10-15 nya buggar.
Ibland t.ex, kan en förändring i en del av systemet utlösa ett dolt fel i en helt annan del, ett fel som alltid funnits där men inte märkts förrän "rätt" förutsättningar uppstår för att utlösa buggen.
 

DeletedUser51

Guest
Antar att Vega menar att om man klickar på "Aviseringar" så kommer inte längre händelserna i tid. Senaste händelsen finns där, men kan lika gärna hamna på sidan 5 som överst på sidan 1.
Däremot ser man de senaste händelserna om man hovrar över "Aviseringsikoner" uppe t.v, då visas de i rätt tidsordning.

Bra att någon uppmärksammat/rapporterat. Detta fenomen har funnits på betan en tid, väldigt irriterande.
 

Vega

Medlem
Det är ju lite konstigt att det jämt är så här för i andra stora online spel kan dom fixa buggarna utan att det samtidigt kommer en massa nya.
Men det är klart jag är ingen datatekniker.
 

DeletedUser3

Guest
Bra att någon uppmärksammat/rapporterat. Detta fenomen har funnits på betan en tid, väldigt irriterande.

Antar att Vega menar att om man klickar på "Aviseringar" så kommer inte längre händelserna i tid. Senaste händelsen finns där, men kan lika gärna hamna på sidan 5 som överst på sidan 1.
Däremot ser man de senaste händelserna om man hovrar över "Aviseringsikoner" uppe t.v, då visas de i rätt tidsordning.

Den här buggen är uppmärksammad på både Betan och på liveversionerna, så det kommer förhoppningsvis fixas snart. :)
 

Vega

Medlem
Alla andra buggar som finns kvar då fast ni lovat att fixa dom så snart som möjligt?
Ska vi fortsätta att ha tålamod med dom, för det tålamodet börjar ta slut snart.
 

DeletedUser47

Guest
Hej på er spelet blir betre och betre med tiden ha tolamod så ordnarsig alt snart
 

Vega

Medlem
Ni säger hela tiden att vi ska ha tålamod men det är inte så lätt när det inte finns något att göra, och alla dessa buggar som ni aldrig får någon rätsida på börjar också bli jobbiga och irriterande.
Så fort ni fixat några buggar så får vi alltid 10 nya.
Jag tror nog att ni får börja att gå ut med lite mera reklam om vad som är på gång och vad som komma skall framöver för annars är jag rädd för att storspelarna försvinner mer och mer. Det är redan flera av dom som slutat spela.

Ha en bra söndag alla.
 

DeletedUser47

Guest
men vad ska man göra det kostar ju pengar att utvekla ett spel företaget siter ju inte på ett bärg av pengar och sedan handlardet ju om att det moste ju fungera det som ska lanseras jag har aotism och mig försöker myndighetera lära att ha tolamod det komer inte hända nogontig i morgon och undertiden for man låv att ta det lungt och vänta klart jag tycker att det är för dyrt att ta provinser med varor klart jag skulle vilja ha fllera otroliga under mera mark och nogåt som ger mig ekstra kp men hur ska vi lösa deta så det fungerar i praktiken ? att desajna en liten stuga som ger 1 kp pär dygn är ju inte svårt i seg för den som kan men det moste fungera i hopp med det övriga spellet bara rita dit nogot och sedan är det klart nej det går ju inte först moste man fundera vilket utsende ska bygnade ha och vad ska den heta k-p fabriken nej loter inget bra därimot skule man kuna kala den för kunskapens hus då har man ett bra namn för byggnaden sedan vad ska den kosta att bygga ja här hjäler det att fundera vad som är rimligt 250k mynt och 100k resurser sedan hur stor vill man att den ska var 2 gånger 2 blir nog bra och när man är klar med deta så släper man den på betan så spelare får testa att den fungerar när man sedan ser att alt funkar då kan den lanseras på dom övriga sörvrarna och vi kan då bygga vora kunskapenshus sedan kans det inte är mera kp ni efterfrogar men deta var ett eksempel på varför saker tar tid bilden är från forgeofempires
 

Bilagor

  • kunskapens helgedom.png
    kunskapens helgedom.png
    13,6 KB · Visningar: 69

Vega

Medlem
Ja du säger att det kostar pengar att utveckla spelet, det vet jag också men hur mycket pengar drar dom inte in från oss spelare varje månad.
Vad gör dom med dom pengarna stoppar i fickan eller?
Man kan inte få så mycket fler spelare som lägger ner pengar på spelet om man heller inte kommer med nya saker vart efter och fram för allt att man fixar alla buggar som hela tiden är dom samma och blir bara fler och fler.
Jag får en känsla av att du försvarar dom ganska mycket hela tiden så fort man har en åsikt.
Vi vet alla som spelar online spel att det tar tid att utveckla spel, men dom släpper lite godbitar på deras Facebook ibland men sen tar det en evighet innan det kommer till skott. När man skapar nya teknologier på trädet så måste man samtidigt utveckla vidare på nya teknologier så det inte tar en evighet innan det kommer något nytt.
Nu när alla storspelare har forskat färdigt på Dvärgarna så finns det inget mer att göra mer än att inta provinser och få expansioner som man inte har någon användning av eftersom vi inte kan placera ut dom.

Så ja både du torbjorn och ni spelskapare måste förstå att vi är otåliga och uttråkade för hur kul är det också att göra samma uppdrag miljoner gånger om, inte alls.
 

Vega

Medlem
Nu får ni se till att fixa buggen som är på pm man skickar till folk dom går inte fram så man får skicka om dom flera gånger och så står det fortfarande att man har 40-100 pm olästa. Det börjar bli fruktansvärt irriterande.
 

DeletedUser106

Guest
Tålamod det har vi haft för länge nu. Det är dax att spel skaparna löser alla fel. :mad:
 
Topp