• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Ny funktionsknapp

Med många byggnader, gator artefakter mm kan spelet bli lite rörigt och det kan vara svårt att hitta det man söker. Saknar ibland en möjlighet att enkelt kunna exponera olika slags byggnader på kartan och framförallt när man håller på att rumsterar och flyttar om. Hade jag en möjlighet att tex. "high-light" bostäder, gator, fabriker, kulturgivande byggnader, gator mm skulle omorganisering bli lättare
 

Zanath

Medlem
En variant skulle kunna vara att staden blir "platt" när man går in i redigeringsläge så att ingen byggnad kan skymma någon annan och att man kan se de platser tydligare där ingen byggnad (eller gata) är placerad.

Precis den här funktionen saknar jag i spelet! Och att man då gärna kan se byggnadernas olika rutor så man slipper använda flytta-funktionen för att se hur stora de är.
 

Mia Alven

Kändis
Med många byggnader, gator artefakter mm kan spelet bli lite rörigt och det kan vara svårt att hitta det man söker. Saknar ibland en möjlighet att enkelt kunna exponera olika slags byggnader på kartan och framförallt när man håller på att rumsterar och flyttar om. Hade jag en möjlighet att tex. "high-light" bostäder, gator, fabriker, kulturgivande byggnader, gator mm skulle omorganisering bli lättare
Den funktionen finns väl i elvenarchitect?
 

Gaiona

Mästare
En variant skulle kunna vara att staden blir "platt" när man går in i redigeringsläge så att ingen byggnad kan skymma någon annan och att man kan se de platser tydligare där ingen byggnad (eller gata) är placerad.
Nu finns den där knappen i appen vilket är helt underbart men dels vore det nog väldigt bra om knappen även skulle finnas när man spelar på datorn (så vitt jag vet saknas den funktionen än) men även skulle det vara bra om den visas när man sätter ut nya byggnader och frammanar byggnader från lagret, ibland är det väldigt svårt att placera byggnaden på den lediga yta som finns.
 
Topp