• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Ny server vore bra!!

DeletedUser261

Guest
Jag har sett att det finns en trist attityd mot diamant-användare, som är en del av spelet, och en del tycker också att det är fusk
att vissa använder diamanter för att köpa sig fördelar i vissa event, turneringar eller äventyr osv. mitt förslag är ganska enkelt.

Man skapar en > Ny server < som blir en proffs server var diamant köp tillåts som här och denna blir också den som utvecklar,
bägge servrarna men eftersom den gamla då får ett diamant förbud så blir den mer rättvis för dem som stannar kvar i den.

Exempel:

Nya servern heter > Rivendell < där tillåts diamant köp, all utveckling sker där snabbare man har oftare event och äventyr mm och den uppdateras oftare också kommer det nya kapitel och raser sker det snabbare även det med.

Den gamla servern > Arendyll < där tillåts inga diamant köp alls , all utveckling sker långsamt, man har bara några event och äventyr om året,
den uppdateras bara då och så, nya kapitel och raser kommer bara långt efter att de funnits en lång tid på den andra servern.
(man kan kanske tänka sig en mycket begränsad diamantköps spärr med några få saker bara men inga fördelar i event, äventyr el turneringar).

Detta gör att de som vill spendera diamanter slipper trängas med de som inte vill och slipper också dessa debatter om fusk hit och dit,
för då blir villkoren lika för alla, det kan ju tyckas orättvist att de som stannar får en något sämre server som inte uppdateras eller får lika
många event och äventyr mm, men vill man inte spendera pengar så får man nöja sig med lite sämre förutsättningar och villkor.

*Man kan jämn föra det med fotboll såhär, där finns ju en proffs liga var alla pengarna finns som La liga, serie A , premier league och CL mm.
sedan har vi ju korpfotbollen för glada motionärer som bara vill spela för att det är kul och hålla i gång för motionen men vill inte satsa så seriöst,
för korplagen har inte de bästa arenorna, men de funkar för sitt syfte ofta arbetar folk gratis där inget fel i det de gör bra saker med små medel,
med detta sagt så tror jag att det vore bra om man separerade proffsen från amatörerna så de är på varsin server.

Det behöver inte vara så krångligt när den nya servern är klar får man en fråga, under en viss tidsperiod om man vill stanna kvar eller flytta till den nya klickar man stanna, då blir man kvar här med en enda skillnaden att diamanterna inte går att använda efter att tiden gått ut för bytet
men väljer man att flytta händer inget mer än att du kanske blir av med vissa personer som inte följer med till den nya servern./S
 

DeletedUser87

Guest
Detta var ett riktigt bra förslag ,, troligtvis ett av de allra bästa förslagen i hela forumet , :):)
 

DeletedUser345

Guest
Båda bra och dåligt.
Bra har redan tagits upp, så det behöver jag inte repetera.
Det dåliga kommer till att utvecklarna måste lägga lite tid på följande:
- Koda om så man inte kan använda diamanter (ingår idag spelets tutorial att använda vid ett tillfälle).
- Koda om så man inte kan erhålla diamanter, vilket idag sker vid ett fåtal tillfällen som nyskapat konto och vissa steg i spelet.
- Koda om så man inte kan köpa diamanter som inte går att använda.
Dessutom är det diamantköpen som genererar pengar till utvecklingen samt driften av spelet. Antingen kommer den världen att bli reklamfinansierad eller användas för att locka till sig nya spelare. Annars har jag svårt att se varför ägarna kommer kommer hitta en anledning till förslaget.

Det viktigaste med förslaget som jag ser det, är dock att röra om i grytan och försöka utveckla spelet med nya angreppsvinklar.
Summan av kardemumman från mig blir, "bra initiativ".
 

DeletedUser261

Guest
Hej MasterArrowa

Bra att du tog upp det med alla dessa punkter som måste kodas om, tänkte inte på det då är det ju enklast för
spelutvecklarna att den nya servern blir den, utan diamantköp när man skapar den kan man bara skriva in att
där gäller inga sådana och hänvisa alla som inte vill köpa diamanter till den nya servern. Då blir det en annan
typ av spel på den servern, och denna blir som den är minst krångel att fixa till för dem./S
 

hansson

Medlem
Hmm...förlorar inte spelet lite då ?....Trist stämning mot diamantköpare...har inte hört något nedsättande i vårt BS (Stålpakten)...vi är alla medvetna om att om ingen köper diamanter så försvinner intresset från Innogames....och handen på hjärtat...de flesta har nog köpt diamanter till event och för nyhetens behag...
Liknelsen med fotboll haltar på en punkt...La Liga o Bundesliga är en tvålagsliga...PL är fler om pokalen....
Det jag ville ha sagt....samma server ger fler BS...delad server ger en liga med få lag...å hur kul e de :)
Bara en tanke.....min högst personliga tanke :)
/hansson
 
Topp