• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nekad Omvandla extra runskärvor

Zanath

Medlem
Under symbolen "Uråldriga under" finns olika byggnader som kräver 9 runskärvor vardera, får man en dubblett omvandlas den automatiskt till en krossad skärva och med 10 krossade skärvor kan man skapa en runskärva man behöver. Så långt är allt bra. Problemet är att jag nu har börjat samla på mig runor som är helt oanvändbara, eftersom jag redan har fyllt ringen. Om ni ser på bilden har jag för just denna byggnad 2 extra runskärvor och för en annan hela 6 extra runskärvor.

Mitt förslag är att när man fyllt sin ring och har extra runskärvor så borde man få möjligheten att antingen omvandla dem till krossade skärvor, eller att det görs automatiskt.
 

Bilagor

  • Runor.JPG
    Runor.JPG
    63,4 KB · Visningar: 51

Jian

Mästare
De extra runskärvorna har man nytta av senare eftersom var femte uppgradering av undret kräver runskärvor.
Hur gör man då med en massa runor och runskärvor från ett under man inte vill bygga / inte har byggt.
Jag 55 skärvor och 9 runor i Hemligheternas Bok som jag inte kommer att bygga.
 

Gaiona

Mästare
Om du bygger det undret och sedan river det när det är byggt så bör du få krossade skärvor som du kan använda till något under där du behöver dem.
 

Legopil

Kändis
Hur gör man då med en massa runor och runskärvor från ett under man inte vill bygga / inte har byggt.
Jag 55 skärvor och 9 runor i Hemligheternas Bok som jag inte kommer att bygga.

Dom använder jag till att, fixa de sista runorna till ett under, eftersom ju längre i samladet man kommer ju svårare är det att få en unik runa. Då fyller jag de undren jag inte vill bygga tills jag har 10 krossade skärvor och kan smida en runa för det under jag vill bygga.
 

Legopil

Kändis
Hur gör man då med en massa runor och runskärvor från ett under man inte vill bygga / inte har byggt.
Jag 55 skärvor och 9 runor i Hemligheternas Bok som jag inte kommer att bygga.

Förresten hur menar du med att du har 55 skärvor till hemlighetensbok? Skärvor är allmäna och när du fått 10 st har du ju nått maxtalet.
 

Mammio

Mästare
@Legopil Runskärvor kan antingen fylla hjulet som runor eller bli krossade skärvor. De krossade skärvorna har ett maxantal på 10 stycken.
Så här ser mitt hjul ut:
runor.jpg
 
Topp