• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Poänger för uppgradering

DeletedUser77

Guest
Hur kan man se vad får man för uppdateringar av byggnader?
Jag har frågat en spelare och hon sa att till exempel för en vappenförråd kan man få 385 poäng. Jag har uppgraderat vappenförråder och jag fått mindre.
Vad beror på hur många poänger får olika spelare? Finns det någon sammanställning om det?
 

DeletedUser138

Guest
Hej (igen) Kharmo!

Den här frågan var i alla fall lätt att besvara :)
Om du klickar på en byggnad och går till uppgraderingsfliken så blir antalet poäng du får vid uppgraderingen antalet befolkning som behövs + kulturbehovet. För bostäder får man bara poäng efter kulturen som bostaden tar vid uppgraderingen.
Vill du veta hur många poäng en byggnad ger dig så klicka på "sälj"-ikonen och håll $-tecknet över byggnaden du vill se. Samma sak här: Lägg ihop befolkning + kultur (bostäder bara kultur) och du har poängsumman.
Beträffande vapenförråden så skiljer sig poängen för uppgraderingarna lite mellan alver och människor. Marginellt dock i det här fallet eftersom byggnaderna är lika stora.
Någon sammanställning över byggnadernas poäng finns inte för tillfället även om det med visst bök går att räkna fram från Wikins tabeller o_O

Tack för frågan och hoppas poängsättningen blev lite klarare :cool:
 
Topp