• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Besvarad Provinskartan

Legopil

Kändis
Det börjar bli svårt och jobbigt att svepa runt i provinskartan för att hitta de provinser man kartlagt men ännu ej avklarat samt hitta ny provins att kartlägga. Och då ligger jag bara runt 300 provinser, måste vara extremt jobbigt för er som ligger långt fram och har en ännu större kartbild.

Jag har två ideer här en lite enklare och en lite större. Den enklare skulle underlätta men den större bli mer komplett.

den enklare:
Skapa en till "snabbtangent" som för att hitta tillbaka till staden, som istället går till en kartlagd provins. Och när inte scouten är i arbete, förändra den "snabbtangenten" till en möjlig provins att kartlägga.
Detta kan ju styras till den äldsta kartlagda provinsen samt den billigaste att kartlägga tex.

den större:
Gör ett eget "fönster" som finns när en turnering pågår, med två flikar även den. I ena fliken radas de provinser upp som man redan har kartlagt, med information om vilken relik den innehåller samt hur många strider/förhandlingar är gjorda. Och när man klickar på provinsen blir man skickad till den.
I den andra fliken önskar jag information om vilka provinser jag kan kartlägga med kostnad samt vilkla reliker den ger.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Det finns redan! :)
Knapp för att hitta tillbaka till staden:
1628515038492.png


Knapp för provinsöversikt:
1628515050012.png


I provinsöversikten har du en flik för provinser som kan kartläggas och en för alla som är kartlagda men som inte fullbordats.
 

Gaiona

Mästare
Provinsöversiktsknappen saknas tyvärr i appen, det går inte heller att zooma i appen (vilket man kan göra på datorn med webbläsarens zoomfunktion) så i appen skulle den knappen vara ett välkommet tillskott.
 

Jian

Mästare
Det finns redan! :)
Knapp för att hitta tillbaka till staden:
Visa bilaga 1628

Knapp för provinsöversikt:
Visa bilaga 1629

I provinsöversikten har du en flik för provinser som kan kartläggas och en för alla som är kartlagda men som inte fullbordats.
Legopil skrev "Skapa en till "snabbtangent" som för att hitta tillbaka till staden, som istället går till en kartlagd provins"
Det blir lite annan innebörd än det som Boefst svarat på.
Samma med "provinsöversikt": han efterfrågar annan info i "provinsöversikt" än den som visas idag.
Idag får du gärna kalla mig petig ;)
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Legopil skrev "Skapa en till "snabbtangent" som för att hitta tillbaka till staden, som istället går till en kartlagd provins"
Det blir lite annan innebörd än det som Boefst svarat på.
Missade det, men i provinsöversikten kan man klicka på knappen ute till höger för att hoppa till provinsen, så det är inget som hade implementerats.

Samma med "provinsöversikt": han efterfrågar annan info i "provinsöversikt" än den som visas idag.
Allt som frågas efter finns i provinsöversikten:
I ena fliken radas de provinser upp som man redan har kartlagt (Finns), med information om vilken relik den innehåller samt hur många strider/förhandlingar är gjorda (Finns). Och när man klickar på provinsen blir man skickad till den. (Finns, knapp ute till höger)
I den andra fliken önskar jag information om vilka provinser jag kan kartlägga med kostnad samt vilkla reliker den ger. (Finns)
 

Legopil

Kändis
Det finns redan! :)
Knapp för att hitta tillbaka till staden:
Visa bilaga 1628

Knapp för provinsöversikt:
Visa bilaga 1629

I provinsöversikten har du en flik för provinser som kan kartläggas och en för alla som är kartlagda men som inte fullbordats.

Jaha, spelartyp aldrig via datorn längre, då det är sånt strul med vilken webbläsare som funkar, ena dagen är det chrome, nästa firefox, sedan funkar inte firefox längre. Så ber om ursäkt att jag inte tänkte på att det kunde vara olika på datorn, jämte appen.

Tyvärr finns ju inget av det i appen, som du nämner.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Det pratas just nu om förbättringar för kartan i appen som ska underlätta navigeringen så förhoppningsvis kommer det förbättringar på den biten. :)
 
Topp