• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nekad PVP- och level-system

Oktan

Legend
Har pratat lite inom Brödraskapet om PVP, o tänkte mig att man kanske kunde försöka införa PVP i Elvenar.
Att det fanns nån slags arena man frivilligt kunde besöka för att slåss.

Grundtanken är enbart manuella strider för att kunna dra nytta av strategier o inte utlämna striderna åt slumpen.

Varför just en arena som man själv får välja att besöka?
Jo, för att anfalla varandras städer leder gärna till att de som varit med ett tag o har större o starkare arméer ger sig på svagare spelare,
och gör detta till ett återkommande faktum. (Själv blivit utsatt i andra, liknande, spel. Vilket ledde till att man tröttnade o lade av)


Sedan skulle jag tycka, för att spinna vidare på min idé, att man kunde lägga till ett slags xp/level system.
Att enheterna separat kan tjäna in xp o levla upp, eller att vi som "borgmästare" kan levla upp, och sen ha ett slags tech tree,
som ger diverse bonusar eller färdigheter.
Så man kan göra större skillnad både på militära gubbar (och eventuellt till o med ens stad)


Notera att detta bara är en snabb idé, men tycker att det kan vara värt att spinna vidare på? :)
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Vet att tanken om spelare mot spelare har pratats om innan och jag tycker det är en spännande idé. Håller helt med om att det måste vara valfritt. :D
 

potter

Mästare
Är ej positiv till detta i elvenar..som du säger finns det andra spel som tillhandahåller den typen av arena..Men jag upplever den som överflödig här i elvenar::(
 

Oktan

Legend
Är ej positiv till detta i elvenar..som du säger finns det andra spel som tillhandahåller den typen av arena..Men jag upplever den som överflödig här i elvenar::(

Dock blir det ju gärna påtvingad PVP, det jag föreslår är ju en slags arena där man får välja själv om man vill delta. O sen så tillkommer lite belöningar vid vinst, o en potentiell ledartavla
 

Rosis

Mästare
Manuella strider kör jag överhuvudtaget inte, och kommer knappast att börja med. Tycker det vore tråkigt om det skulle komma ett alternativ där det enbart går att spela manuella strider.
 

Oktan

Legend
Manuella strider kör jag överhuvudtaget inte, och kommer knappast att börja med. Tycker det vore tråkigt om det skulle komma ett alternativ där det enbart går att spela manuella strider.

Är likadan, Rosis. Men som sagt känns det som man skulle lämna för mycket åt slumpen om båda kör auto combat....
 

DeletedUser166

Guest
Manuellt mot auto i pvp för ranking känns så där man har ett sånt sjukt övertag av att köra manuellt så de skulle kännas ganska meningslöst.
Frivilligt och frivilligt många spelar de här för att helt slipa pvp elementet och blir de då ett med priser och dylikt så kommer de ju bara öka klyftorna till dom som gillar och kan slåss bra för dom andra skulle inte ens bry sig. Jag spelar mest pvp spel men de här klarar sig utan ett sånt moment imo.
 

Macbolan

Mästare
Jag håller med Rhavin!
Jag har tröttnat på PVP....efter att ha lirat Grepolis och Travian i flera år...samt PVP i WOW!
Jag sökte mig till Elvenar just för att slippa den stress som PVP innebär...
Och skulle ett sk .frivilligt PVP-spel ge extra priser som ev. rubbar balansen i spelet..så kommer det Inte att kännas spec.."Frivilligt" längre...
 

Oktan

Legend
Mjo det är ju sant det ni säger, Mac o Rhavin.

Men om Inno skulle sätta priser som t.ex. AW-instants eller kanske fragment eller tid-boosters?
Med andra ord grejer som inte rubbar FÖR mycket?
Tanken är ju att PVP ska vara högst valfritt då jag håller med fullt ut om att Elvenar inte ska innebära någon sådan sorts stress
 

Rosis

Mästare
Manuellt mot auto i pvp för ranking känns så där man har ett sånt sjukt övertag av att köra manuellt så de skulle kännas ganska meningslöst.
Frivilligt och frivilligt många spelar de här för att helt slipa pvp elementet och blir de då ett med priser och dylikt så kommer de ju bara öka klyftorna till dom som gillar och kan slåss bra för dom andra skulle inte ens bry sig. Jag spelar mest pvp spel men de här klarar sig utan ett sånt moment imo.
Tack för en åsikt jag kan instämma fullt i. Tror absolut inte på PVP i Elvenar.
 

potter

Mästare
Mjo det är ju sant det ni säger, Mac o Rhavin.

Men om Inno skulle sätta priser som t.ex. AW-instants eller kanske fragment eller tid-boosters?
Med andra ord grejer som inte rubbar FÖR mycket?
Tanken är ju att PVP ska vara högst valfritt då jag håller med fullt ut om att Elvenar inte ska innebära någon sådan sorts stress
Jag upprepar: Är ej positiv till detta i elvenar..som du säger finns det andra spel som tillhandahåller den typen av arena..Men jag upplever den som överflödig här i elvenar::(
 

Oktan

Legend
Okej, tack för alla svar :)
Kanske får inse att PVP i någon form inte riktigt platsar i Elvenar :p
Det va i varje fall värt ett försök
 

Mammio

Mästare
Jag är inte så förtjust i ditt förslag men däremot så gillar jag verkligen att du gav förslaget. Fortsätt gärna med det! :):diamond:
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Har för mig att någon gett förslaget förut, kanske på en annan marknad. Svaret var då att PvP kommer aldrig implementeras i Elvenar då det ska vara ett mer avkopplat spel.
Vill man spela ett spel som liknar Elvenar men har mer PvP-element så kan man spela InnoGames andra spel: Forge of Empires

Och som Mammio sa:
...däremot så gillar jag verkligen att du gav förslaget. Fortsätt gärna med det! :):diamond:
 
Topp