• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Rangordning - byggnader att putsa

DeletedUser345

Guest
Man vet bäst själv vad som man få putsat i första hand etc.

Förslag:
När man klickat på "händerna" för att komma till putsmenyn så visas idag händer över de byggnader som kan putsas.
1. Om det istället kom en lista eller dropdownmeny med de byggnader som man kan putsa skulle man inte behöva leta upp någon lämplig byggnad.
2. Förutom detta, skulle det vara trevligt ifall de automatsorterades i fallande ordning, mest kultur överst.
3. Redan putsade (oputsbara) byggnader visas ej eller är åtminstone gråmarkerade
4. Om det dessutom stod efter byggnaden hur mycket kultur den ger, vore det ännu ett plus.
5. Om man slutligen i sin egen stad kunde rangordna dem, så skulle de som vill promota sin byggmästare eller stadshus få denna byggnad att visa. (Allra helst som dessa byggnader inte ger kultur att rangordna efter. (Gå tex in i ditt stadshus/byggmästarstuga och klicka i rutan för "putsa gärna". Alternativt att i stadshuset kan du få en ny flik "Putsrang" där du kan sortera din putsbara byggnader enligt ditt personliga tycke.

P.S.
Tack taj-lej för idén du hade i en annan tråd. Den var så bra att jag bestämde mig för att skapa en ny tråd för att utveckla och promota den idén.
 

Vega

Medlem
Jag har tjatat flera gånger om att man ska kunna se kulturpoängen på byggnaderna men det har inte hänt något.
Lite dåligt att man ska behöva tjata om samma sak jämt och ständigt istället för att spelskaparna lyssnar lite mera på oss. Det ska väl inte vara så svårt för dom att fixa till.
 

Macbolan

Mästare
Jag håller med både Pling och Vega i detta ärende!
Byggstugan bör bli lättare att hitta!
Sen vore det bra Om man kunde se Vad varje K-bygge gav i Kulturpoäng!
...i nuläget är det såpass många olika sk. "Event-Byggnader" som grasserar ute hos spelarna...samtidigt som dessa olika K-Byggen ger olika poäng beroende på spelarens rangordning....och detta är nästintill omöjligt att hålla reda på! :confused:
Mvh
Mac
 

DeletedUser345

Guest
Jag håller med både Pling och Vega i detta ärende!
Byggstugan bör bli lättare att hitta!
Sen vore det bra Om man kunde se Vad varje K-bygge gav i Kulturpoäng!
...i nuläget är det såpass många olika sk. "Event-Byggnader" som grasserar ute hos spelarna...samtidigt som dessa olika K-Byggen ger olika poäng beroende på spelarens rangordning....och detta är nästintill omöjligt att hålla reda på! :confused:
Mvh
Mac
Med detta förslaget behöver du inte leta upp byggstugan, den hamnar överst på listan om du promotat den till det.
 

Vega

Medlem
Och vad menar du med detta, det säger ju ingenting om hur mycket K-byggnaderna är värda?
 

DeletedUser261

Guest
Hej Rikkmeister

Jag vänder mig till dig och enbart dig, du svarar sällan på mina inlägg, förmodligen för att du vet jag har oftast rätt,
och det jag för fram är det bästa för spelet men nog om beröm för mig frågan är som lyder:

§1. Varför om ni har ett huvudspel i detta fallet (FoE), vars ägare äger även detta,
när man har bra saker i FoE varför plagieras/lånas/kopieras de inte hit?

§2. Ta tex putsning som debatteras i denna tråd på FoE har man 3 flikar för putsning:
flikarna är > gillet ( imperium i foe), grannar & vänner < vi skulle kunna ha samma sak här*?

*Gillet >var alla medlemmarna finns , Grannar var alla dina upptäckta grannar är med
Vänner var du lägger upp dina grannar som putsar dig mer regelbundet så slipper du leta efter dem.

I Foe när man putsar via fliken ( motivera/polera) väljs en random byggnad jag tror inte att elvenar
spelarna tycker det är ett för stort avbräck om det blir samma här eftersom tiden går ner avsevärt.
Exempel i Foe har jag > 70 grannar + 60 gille medlemmar + 110 vänner att putsa varje dag tar 20 min,
här har jag 24 gille medlemmar + ca 90-100 grannar tar ca 90 min oerhört lång tid jämn fört med foe
med deras system här skulle jag kunna putsa dubbelt så många ca 200 st på tiden 15-20 min dagligen.

Så jag undrar varför inte detta sker nu när ni har ett huvudspel som bevisligen har ett bra fungerande system,
och tar det hit så vi med kan få ett bättre system och lättare för oss med här > Rikkmeister /S
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp