• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Ranking räkning

DeletedUser166

Guest
Nått ja länge tänkt ta upp är turnerings rankingen. Att inte den som först når en viss poäng inte alltid behåller sin plats då nån annan får samma poäng har stört mig sen starten av turneringarna men de har ju bara handlat om poäng så de är ju inge viktigt egentligen. Dock så var de nära att de fick en betydelse i turnerings spurten om andraplatsen som tur var fick de ingen betydelse. Har hört att de kanske är de konto/guild som skapats först som automatiskt hamnar före, vet inte om de stämmer. Oavsett så är de extremt fult att den som inte når poängen först får behålla sin position.
 

Taj-Lej

Kändis
Hej alla ..Rhaven jag håller med dig på 3 punkter 1) belöningarna för ej topp 3 är ett stort skämt 2) orättvisan med varor bortplockat är bra 3) tiden på kartan längre...men håller inte med om magin ...du och jag har nog inga större problem fick ta 95 % själv av vad vi tog ....det är inte bara det med magibyggnaden utan har man inte tagit tillräckligt med provinser så få man ju inga magi varor i tuneringen (och man ska öppnat dom med) och du och jag har förmodligen så mycket reliker att vi kan använda dom som är bonus med...men dom andra vill nog inte riskera att få sänkt bonus...så bort med relikerna ...sätt hellre in saker som kräver alla 3 byggnaderna i varuklass 1...men det är bara vad jag tycker

Mvh Taj
 

DeletedUser166

Guest
Nej ja håller med dig om magin tycker dom borde ta bort de men de är ett snäpp bättre än varorna (de är nog bara där vi skiljer oss åt), dock är de crap ändå.
 

Macbolan

Mästare
Aaaha..sorry..ser Nu!.. att det handlar om Brödraskaps Äventyret!!

Det var en jäkla Kul å Tuff fight emellan Luna å Aslan..ända ini kaklet! :)
..anledningen till att Aslan kom före Luna..beror på att Vi skickade in fler Badges i den sista piten...dock Utan att klara av Hela..;)
Mvh
Mac
 

DeletedUser166

Guest
Nä ni hade kommit före oavsett eftersom varje gång ni va på samma poäng så blev ni 2a oavsett vem som stoppa in först som tur var så stoppa ni in först i sista steget å var helt enkelt före ändå så de var inte nått som spela roll. De är samma i turneringarna de spelar ingen roll vem som är först upp till en viss poäng vilket ja tycker är fel, å de borde dom se över. Turneringarna är ju bara lite poäng men om de skulle få nå konsekvenser fammöver i en turnering hade ju inte varit kul för dom som blir drabbade :)
 

DeletedUser164

Guest
Med all sannolikhet så har det med spelets databas att göra. Sorteringen sköts enbart av antal poäng, vilket gör att ifall två brödraskap hamnar på samma poäng så går det efter unika ID'n i stigande ordning. Eftersom The Order of Luna skapades efter Aslan så hamnade dom på tredje plats. Rikkmeister får gärna höra med utvecklarna ifall detta stämmer, min förhoppning hade varit att man flyttar upp The Order of Luna på en delad andraplats så att de får den belöning dom förtjänar.
 

DeletedUser3

Guest
Med all sannolikhet så har det med spelets databas att göra. Sorteringen sköts enbart av antal poäng, vilket gör att ifall två brödraskap hamnar på samma poäng så går det efter unika ID'n i stigande ordning. Eftersom The Order of Luna skapades efter Aslan så hamnade dom på tredje plats. Rikkmeister får gärna höra med utvecklarna ifall detta stämmer, min förhoppning hade varit att man flyttar upp The Order of Luna på en delad andraplats så att de får den belöning dom förtjänar.

Talade med dem nu.
Tyvärr är det som så att den som få poängen sist lägger sig ovan. För att lösa det här behöver en stor del i spelets kärnmekanik byggas om helt, vilket är varför det inte gjorts något åt det ännu.
 

Taj-Lej

Kändis
Hej alla ...kunde inte låta bli att göra ett inlägg efter Rikk-M ...jag kan tala om att jag började skratta så att tårarna rann...efter allt tjafs om ditten o datten angående B-Ä ...hoppas att fler en jag ser ironin i det svaret.. för min del så tilltalar det min sjuka humor

Mvh Taj ... ps tack Rikk-M för att du förgyllde min dag med ett redigt gott skratt
 

DeletedUser166

Guest
Ja ska göra en ordentlig undersökning om de stämmer i nästa turnering, för så har ja inte alls upplevt de tidigare i turneringarna. Sen så var Aslan garanterat före Luna på sista poängen och om de var så så borde luna ha gått om, vilket dom inte gjorde å de var ju tur för de hade känts fel, Aslan var först och borde vinna. De var en spännande avslutning på bäet å ja följde den slaviskt. De hoppade fram och tillbaks mellan vilka som ledde men alltid då de var oavgjort var aslan före oavset om de var luna som kom ikapp eller om alsan kom i kapp luna. De kan ju ha varit nått fel på uppdateringarna som visades men så var de då:)
 

Macbolan

Mästare
Hej!
Jag trodde att det va dom sista prylarna man lade i den sista piten som var avgörande poängmässigt...
Jag hade kvar så jag kunde lägga i 1 av varje av 3....så jag trodde dessa prylarna var avgörande poängmässigt!

Men enligt Rikk...så är det tydligen den som tar senaste piten sist som vinner...kanske inte spec. rättvist!?
..skulle dock Inte ha några problem med att dela 2.a platsen med Luna! :)

..eller snarare 1.a platsen!
Eftersom Jag inte längre räknar in Serenity i servern längre..pga..deras utbredda fuskande med multibla konton och "Pushing"! :p:cool:
Mvh
Mac
 

DeletedUser164

Guest
Man kan bara skratta åt trollet och dubbelmoralen :)

Tror du inte vi har kollat upp hur mycket ni i Aslan har använt av multipla konton? :) Jag låter detta vara tills vidare då det inte är aktuellt i denna tråd, men vill du fortsätta trolla så ska du nog kolla så det är rent mjöl i påsen först. :)

Du får gärna förklara hur multipla konton och "Pushing" kan påverka utgången av ett BÄ när det inte är någon medlemsomsättning i brödraskapen :)
 

DeletedUser164

Guest
Hahaha du är för härlig :) Varför inte svara på min fråga om hur multipla konton och ”Pushing” kan påverka utgången av ett brödraskapsäventyr när det inte är någon medlemsomsättning i brödraskapen? :D Är ”vem trollar nu” och ”projicering” det bästa du har att komma med? :D Vad hände med det typiska Macbolanska sättet att vrida om diskussionen när man har målat in sig i ett hörn? :D Kom igen nu, bättre kan du :D
 

Macbolan

Mästare
Om du inte klarar av att fatta Hur "Pushing" via multibla konton påverkar ett spel..??
..så är det nog Inte lönt att fortsätta denna diss. med Dig:rolleyes:
...Jag tror Du fixade in dig själv i ett "Hörn" med den Den kommentaren!...kallas även "Självmål"!:p:D
Mvh
Mac
 

DeletedUser164

Guest
Hehe är det vad du kallar för självmål? :D Att jag ställer en fråga som du inte kan svara direkt på utan väljer att formulera om den? :D Jag vet mycket väl hur "Pushing" kan påverka ett spel, men jag vill gärna veta hur det kan påverka utgången av ett brödraskapsäventyr när det inte är någon medlemsomsättning i brödraskapen? Detta är tredje gången jag skriver denna fråga som du ännu inte klarar av att svara på :) Självmål? Snarare hattrick :D :D :D
Vukken - Macbolan 3 - 0 :D :D
 

Macbolan

Mästare
men jag vill gärna veta hur det kan påverka utgången av ett brödraskapsäventyr när det inte är någon medlemsomsättning i brödraskapen? D
Okej...Du tjötar om denna fråga till förbannelse!:confused:

Er sk. omsättning av spelare var att Ni tog in IsQueen igen...efter att hon hade lämnat ert gille!
Om detta var planerat i förväg?...det vet vi Inte! Men Ni hade lediga platser...vilket man kan unna sig som ett BS...som leder med 1 Miljon points...eller hur?
Sen kommer Isqueen tebax med Ny energi och en vilja att spela Elvenar Igeen!...och självklart får hon tebax sin plats i gänget..det finns lediga platser ju!! ;)

Och Vilken Lycka...Hon kommer tebax strax före "Äventyret"...och hon har rivit Alla sina Byggnader..utom UV och andra vitala byggnader...och har skapat en enorm yta...för att kunna bygga små verkstäder och fabriker...Vilket Mirakel?!?...en perfekt "Farmstad"!!...Jösses vilken "Tur" Serenity har..:rolleyes:

Vissa reagerar över detta, skriver PM...till den grad...att Capriora måste gå ut och starta upp diskussionen själv på Forumet...i en förhoppning om att förekomma...ev. frågeställningar!...vilket skiter sig fullständigt!
...för det blir ännu mera uppenbart för varje tänkande varelse i detta spel...att Ni har något att "dölja"...ett Fuskande eller "planerande" som är helt okej att göra, enligt Elvenar,s regler...Men som vi övriga anser vara helt Moraliskt förkastligt...och dessutom bryter emot regeln om "Fairgame"! :confused:

Här har jag sammanställt Kärnämnet i denna debatt!...sen får Vukken försöka "Trolla" bort fakta hur mkt han vill...:cool:
Mvh
Mac
 

DeletedUser164

Guest
Haha jomenvisst :D Märker direkt att Trump är din stora idol, snart kläcker du väl ur dig "Fake News!" när du inte klarar av att argumentera :D

Nu tar vi det i tur och ordning så att du verkligen förstår :D IsQueen gick med oss, ja vi hade en ledig plats. Hon var med oss länge och var en uppskattad medlem. När hon slutade hos oss sålde hon av sina byggnader, detta var under det andra brödraskapsäventyret. Då klagade du inte eftersom vi då hade en inaktiv spelare och vår brödraskapsranking hade minskat :) Nu när hon vill göra ett nytt försök att spela så är det klart att vi tar in henne då vi vet vad hon går för. Vi vinner brödraskapsäventyret för att ni klarar inte av att hålla några jämna steg oss och eftersom ni verkar tro att ni är världsbäst i er fantasi så tror du att den enda skillnaden är att vi har IsQueen och att det är den enda anledningen till vår vinst. Inte en endaste tanke på att ni gjorde ett dåligt förarbete, dålig planering och dålig aktivitet sett till vad ni borde vara kapabla till. Det andra brödraskapsäventyret var faktiskt ganska jämnt, men nu tog ni ett stort steg tillbaka. Så istället för att rannsaka er själva så väljer ni att ge er på en spelare som precis har fått lusten tillbaka att spela och skriker ut att vi fuskar. IsQueen är fortfarande med oss och vi hoppas på att det blir långsiktigt, men när du börjar provocera och ägnar dig åt påhopp så är frågan hur mycket man orkar med. Capriora försökte förklara i forumet, men när du väljer att inte godta en förklaring så börjar du med pajkastning. Detta gäller dock oss i Serenity, pajkastningen mot The Order of Luna är lika illa. Det visar bara att du väljer att ha en oseriös framtoning här i forumet för att provocera fram reaktioner. Själv mår jag just nu lite halvt illa att ha bemödat mig att svara seriöst till ett troll... men men, även dom måste matas ibland :D
 

Macbolan

Mästare
Haha jomenvisst :D Märker direkt att Trump är din stora idol, snart kläcker du väl ur dig "Fake News!" när du inte klarar av att argumentera :D

Och där gick Du över "gränsen" min bäste Vukken...Nu funkar Inte denna debatt längre...:confused:

Dessutom måste Du lära dig att dela upp din text i olika stycken..med jämna avbrott..
Just nu är det en Vägg av text att traggla igenom....skitjobbigt!
Kolla Hur Jag skriver min Text..och lär dig pöjk..;) :cool::D
Mvh
Mac
 
Topp