• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Fixat Rasade från 84000 till 77000 vid uppgradering ??????

DeletedUser285

Guest
Rasade i poäng utan anledning då jag precis uppgraderade barack och övningsfält .... blev något konstigt och var tvungen att logga in igen (nyss).... och då hade mina poäng rasat till vad dom var för flera veckor sedan???? Jag hade 84204 och har nu hamnat på 77165......jag har INTE sålt något....
WHAT?
 

DeletedUser3

Guest
Det var en bugg där byggnader från vintereventet gav poäng som de inte skulle. Det fixades i dagens uppdatering.
 

DeletedUser285

Guest
Nej det stämmer inte.... jag har inte fått några poäng tidigare av att bygga dom - bara befolkning och kultur.
 

DeletedUser3

Guest
Japp, och det var det som var problemet. Kulturen från dessa byggnader lades till poängen, vilket de inte skulle. Därför har det nu rättas till.
 

DeletedUser285

Guest
Tillägas kan att jag sparade dessa vinterevenemangsbyggnader och började bygga dom för ett par veckor sedan till nu ...... vilket nu har resulterat i att jag har fått dubbelt minus på mina poäng.... vad det verkar, i stället för ökning av poäng.
 

DeletedUser285

Guest
NEJ, jag byggde dessa vinterevenemangsbyggnader ganska nyligen och det lades INGA poäng till ENDAST befolkning och kultur.
 

DeletedUser3

Guest
Det här gällde alla byggnader som var kultur+invånare fick jag reda på nu, så har du några av dem?
 

DeletedUser285

Guest
Om detta stämmer det du säger, så borde ju alla i mitt brödraskap ha fått korrigerade poäng, vilket dom inte har fått vad jag kan se.... de ligger kvar på samma poäng .... eller så blir det kanske en obehaglig överraskning för dom när dom loggar in? .... men ingen har reagerat där ännu.... märkligt eftersom flera är påloggade hela dagarna.
 

DeletedUser3

Guest
Det gäller alla spelare på alla servrar, så det stämmer.
 

DeletedUser285

Guest
7 De Vägfarandes värdshus, 1 Polkagrisfadeträ, 2 Vinterdammbostad, 1 Vintersjärna..... är de som har gett befolkning och kultur ...inte några poäng överhuvudtaget.
 

DeletedUser3

Guest
De skulle inte ge några poäng, men de gjorde det i bakgrunden. Nu har uppdateringen precis gått live, så vi kan undersöka. Kan du ange hur mycket extra invånare och kultur dessa byggnader gav dig?
 

DeletedUser285

Guest
1 Vinterstjärna 1000/1000 och 2 Vinterdammbostad 820/820 och 1 Polkagrisfaderträ 820/820 samt 7 De vägfarandes värdshus befolkning 460 och 1300 kultur.
 

DeletedUser285

Guest
Hur kan det ge poäng i bakgrunden utan att synas? .... då skulle ju korrigeringen fungera i bakgrunden också och inte synas/märkas..... tror att något har gått väldigt fel i dagens uppdatering.
 

DeletedUser3

Guest
Tack! Jag har inte fått exakt klargjort för mig vad det är som har lagt till extra poäng mer än det jag skrev ovan. Däremot så ska det ha korrigerats korrekt, men om det mot all förmodan inte gjort det, så kommer det fixas i framtiden :)
 

DeletedUser285

Guest
Observera att jag rasat från 84204 poäng till 77165 poäng= 7039 poäng.... pga dagens uppdatering ....
 

DeletedUser285

Guest
Jag tror att det blev en bugg för mig då jag exakt när ni gjorde uppdatering. uppgraderade barack och övningsfält ...... om jag är den enda i brödraskapet som rasat 7000 i poäng och ni inte kan korrigera detta så vill jag inte spela längre och vill veta hur man tar bort kontot defenitivt.
 

DeletedUser3

Guest
Om det är en bugg så kommer det att fixas och om jag får exakt information kring vad det var som gav extra poäng så kommer jag dela med mig av det här så kan vi räkna på det. Tills vidare får vi vänta!
 

DeletedUser285

Guest
Jag har gett all information som jag kan ge här ovan.... men faktum kvarstår... jag har blivit av med 7039 poäng pga dagens uppdatering. Genom att spelet är uppbyggt på att spelare ska betala för att uppnå poäng, så kan det ju kännas lite tvivelaktigt att ni går in och gör uppdateringar som påverkar poängen negativt dvs påverkar spelarnas investerade medel. Vad är meningen med att göra efterkonstruerade korrigeringar för evenemang som redan varit egentligen? ....... speciellt när det blir fel.

Och nej, denna bugg är inte löst ännu - jag har fortfarande inte fått tillbaka mina 7039 poäng.
 

DeletedUser285

Guest
Jag har totalt tappat lusten att spela Elvenar efter det här :(, så jag vill avsluta mitt konto (definitivt) - hur göra jag det?
 

DeletedUser285

Guest
Kan också tala om att jag är den ENDA i mitt Brödraskap som har förlorat poäng vilket är mycket konstigt och olustigt. Ett sådant här fel får inte uppkomma i spel där man investerar sina pengar. Jag utgår ifrån att Elvenar kollar sina backuper som (jag antar) gjordes före uppdateringen och dubbelkollar mitt konto och sedan sätter tillbaka poängen till mig. Sedan får jag se om jag fortsätter mitt spelande.
 
Topp