• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Ritningar för magiska byggnader

Oktan

Legend
Hej
Tänkt lite de senaste dagarna

I och med att vi spelare får fler o fler magiska bostäder och verkstäder så vill jag föreslå att det ska finnas ytterligare sätt o få in ritningar/få in fler ritningar.

Som exempel har jag i dagsläget 7 magiska bostäder.
Och tack vare Spiran så finns sannolikheten att jag kommer få fler,
och även få in verkstäder.
I nuläget krävs alltså 7 ritningar för att uppgradera samtliga ett kapitel (vilket funkar okej självklart).
I nuläget får jag in 1 ritning i veckan, då vi i Ragnarök plockar de 10 kistor som krävs för att få en ritning.
Problemet är dock att där tar det slut, och mer än så kan jag inte få in, då det är den enda källan till ritningar.

Men nya magiska byggnader fortsätter o komma in (tack o lov för det) vilket leder till att om ett år,
så kommer jag hypotetiskt sett kanske ha 15-20 magiska byggnader istället för mina nuvarande 7.
Alltså kommer jag behöva 15-20 veckor för att komma ifatt ett enda kapitel för mina magiska byggnader,
vilket inte känns riktigt hållbart.
Och visst, 300 diamanter för att uppgradera... EN byggnad. Kom ihåg att de blir lite i längden.

Med andra ord så känns det lite som att man i längden ska vara rädd att vinna/köpa magiska byggnader o våga sätta ut dem,
då risken finns att man inte kommer hinna uppgradera dem i samma takt som man går igenom kapitlen.
Eller att man helt enkelt måste vänta med att avsluta ett kapitel, trots att man egentligen är klar


Min poäng (efter en lång ranta, phew) är att lägga till ritningar i Spiran, som en 5% eller 10% vinst hos nån/några bossar,
alternativt att de dyker upp recept på 1-2 stycken i Magiakademien för Besvärjelsefragment och Katalysatorer till o från.

Tycker självfallet inte att vi ska drunkna i Ritningar, utan snarare ge oss ett lite bättre inflöde av dem
 

ZpaRoW

Mästare
Tror inte inno kommer lägga till mer ritningar! inkomst källa ;) då inno gott med på "ge" lr chans få magisk verkstad/bostad i spiran så tror ja dem inte släpper mer ritningar!
 

DeletedUser661

Guest
Min poäng (efter en lång ranta, phew) är att lägga till ritningar i Spiran, som en 5% eller 10% vinst hos nån/några bossar,
alternativt att de dyker upp recept på 1-2 stycken i Magiakademien för Besvärjelsefragment och Katalysatorer till o från.

Tycker självfallet inte att vi ska drunkna i Ritningar, utan snarare ge oss ett lite bättre inflöde av dem

Låter som en bra idé. Hoppas att Boefst tycker att den ska skickas in, så Inno kan ta ställning till den. :diamond::diamond::diamond:
 

Oktan

Legend
Tror inte inno kommer lägga till mer ritningar! inkomst källa ;) då inno gott med på "ge" lr chans få magisk verkstad/bostad i spiran så tror ja dem inte släpper mer ritningar!

Dock kan ju problemet, för Inno, bli att de som inte orkar vänta o egentligen tänkt köpa Magiska Byggnader inte gör det.
Då folk ändå förväntar sig att få "för många" av dem via Spiran
Så långsiktigt kan detta ändå vara ett taktiskt drag för Inno
 

Gaiona

Mästare
Jag tycker faktiskt att det är en rimlig takt på ritningar även om jag ligger efter med uppgraderingarna av magiska byggnader (jag har inte varit med så länge i ett BS som plockar 10 kistor) så jag tycker snarare att bristen på ritningar är en uppmaning till spelare att kämpa tillsammans för att ta 10 kistor i turneringen.

Att det tar uppåt 15-20 veckor att uppgradera alla magiska byggnader känns rimligt, de spelare som har så pass många magiska byggnader har antingen betalat för dem med köpta diamanter eller så har de kommit så långt i spelet att ett kapitel tar längre tid än så (och då borde man kunna hinna samla på sig åtminstone några ritningar till nästa kapitel om man inte gör om dem till kungliga restaureringar).

Ett rimligt alternativ skulle möjligen kunna vara om man kan göra om kungliga restaureringar till ritningar i magiakademin.
 

anga

Mästare
Små BS som inte klarar av 10 kistor borde få chansen. Lägg 1/2 ritning i kista 5 (Be om en hel kanske är svårare) Då har även små BS chans att få ihop 1 ritning på 2 turneringar, istället för ingen alls. Och dom som klarar av 10 kistor får 1/2 i belöning varje vecka, och kan på så sätt öka antalet fortare.
Vi har alla varit små :) Love to u all /anga
 

ZpaRoW

Mästare
låter som en bra ide anga. då får de finnas 2 halvor, en i kista 5 och 10! Borde vara rättvist för små och stora
 

Taj-Lej

Kändis
hej fattar inte redigt det här tycker som ovanlighetens skull som gaiona... tycker ochså det är bra balans...oktan du tillhör liksom jag RR och vi tar ju minst 12 kistor ..vi tar dessutom guld i spiran där du oftst är i toppen då får man 275 diamanter räcker nästan til en uppgradering...alla kan inte ha tur att få en massa m.bostäder eller m-verkstäder är så himla olika ....som alla vet tror jag vid detta laget har jag 2 gubbar och taj har gott till toppen sedan starten och lopan i ca 65% av gångerna och minst till labbet ...som taj har jag fått många ...som lopan har jag fått 4 på över ett år så ...

nu till vad menar ni med små bs alla bs med 25 spelare borde hur lätt som helst ta 10 kistor vilket innebär att man går till 8 i turneringen i 5 av 6 omgångar eller till 6 i alla 6 omgångar själv har jag som lopan gått till mins 10 i alla 6 omgångarna utan problem i stort sätt .....det kan räknas på ena handens fingrar då jag inte gjort det...

så jag tycker inte det heller håller..det mesta beror ju på hur aktiv man är

Mvh Taj
 

Oktan

Legend
O andra sidan @Gaiona så kan de ju även vara så att de som kommit så långt i spelet kan känna att de även behöver plats o behöver lägga diamanter på Expansioner?

Håller nog hellre med @anga i så fall, en halv ritning på kista fem, fast kanske även en hel på kista tio?
Gynnar både större o mindre Brödraskap
 

Oktan

Legend
Alternativt kan ju en 10% chans på första våningens boss i Spiran funka
Då finns ju chansen, men de lämnas även lite till slumpen
 

Taj-Lej

Kändis
tyvärr oktan det förslaget är ju ännu värre vad ska man ha dom till om man vinner om man inte har m-bostad...

sedan får man inte glömma bort dom gamla spelarna som lagt ner 10000 kr genom åren på att köpa och uppgradera dom...
en gång i tiden fanns det inga möjligheter att få diamanter utan att köpa
sedan efter 2-3 år kom önskebrunnen men den ändrade ju inte det nämnvärt
och för ett år sedan kom spiran som gjord att man kunde få både och av dom magiska plus anden som kunde ge 200diamanter och dom jag fått har i genomsnit på sina 100 dagar gett ca 2000 minst
nä vi ska vara jäkla nöjda att vi har fått det så mycket bättre med detta
sedan undrar jag om du eller någon annan skulle gilla att dom som kom efter skulle ha det så mycket lättare
sedan är det väl mening att dom som spelar mera aktivt ska ha större chans till dom så kallade kartorna
jag menar det finns ju hur många bs som helst som behåller inaktiva spelare för rakningens skull klart att dom får det jobbigare
sedan hr du sådana som kanske tittar in 5 dar i veckan eller mindre och spelar för nöjets skull men detta tycker jag inte ska ge dom mera fördelar en aktiva spelare
nä ska man ha fler av dom så lägg dom i säg kista15 och sedan i sista det skulle betyda att dom som kämpar och verkligen sätter sitt bs främst skulle få utdelning på det

mvh taj
 
Topp