• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Sälja portalen uppdrag vid Drakar och Trollkarlar?

Grizabella

Kändis
Jag har precis gått in i Drak och Trollkarls eran (Tjoho!) och väntar på ett uppdrag att sälja skogsalvernas portal liknande det man har fått vid byte av gästras innan. Men nu är jag på Utforska Skolområdet uppdraget utan att ha fått något sådant uppdrag.

Är det någon som vet om jag kan sälja Skogsalvernas portal eller om det kommer ett uppdrag senare - I så fall när? G.
 

pling

Medlem
sälj bråten..:) jag river mitt direkt när jag är färdig med ett kapitel. jag har inte fått något uppdrag om att sälja.
 
Senast ändrad:
Jag är klar med Drakarna och funderar också på om jag kan sälja deras byggnader. Har forskat färdigt och verkar inte få några uppdrag från dem längre. Vägarna behöver ju inte deras varor heller, till skillnad från en del tidigare gästraser.
 

DeletedUser244

Guest
Jag är klar med Drakarna och funderar också på om jag kan sälja deras byggnader. Har forskat färdigt och verkar inte få några uppdrag från dem längre. Vägarna behöver ju inte deras varor heller, till skillnad från en del tidigare gästraser.

Om det kommer något så kommer det vara i stil med "ha ingen portal" så du ska kunna ta bort det :) Efter all ramaskri på dvärgkapitlet tror jag aldrig mer det kommer bli ett tvingande sånt uppdrag heller ;) De som kommit efter dvärg har ju gått att avböja :D

//Capriora
 
Tack för ditt svar. Jag har sålt för ett tag sedan och inget konstigt har skett än. Jag missade på dvärgarna så nu är jag orolig varje gång när ett kapitel närmar sig slutet :) :)
 

DeletedUser244

Guest
Förstår dig vet att det hände många, inte alls roligt :eek:
 

Vega

Medlem
Måste man göra uppdraget Ympningsplatser? Jag har kommit långt in på trollkarlar och Drakar. Har ingen plats för att göra det uppdraget eftersom jag tagit bort portalen och dom få ympningsställena jag hade utsatta.
 

DeletedUser253

Guest
Ska jag sälja Dvärgarnas portal och tillverkning också nu då.. Sålt av några Koppargruvor och Granitgruvor men varit försiktig med att sälja av allt.
 

DeletedUser244

Guest
Måste man göra uppdraget Ympningsplatser? Jag har kommit långt in på trollkarlar och Drakar. Har ingen plats för att göra det uppdraget eftersom jag tagit bort portalen och dom få ympningsställena jag hade utsatta.

Om du menar uppdraget där man ska ha 6/6/4 av respektive ympningsplats så vill jag minnas att det var ett uppdrag som inte går att avböja så om du inte gör det så kommer du ju inte komma vidare i uppdragskedjan tyvärr :confused: Jag skulle fixa det om jag va du även om det är drygt...

//Capriora
 

DeletedUser253

Guest
Tack Capriora för infon. Ja jag har kommit dit nu :D men blev sned över att jag blev tvungen att köpa ett "de vägfarandes värdshus" till :(........ Inte just för köpets skull utan för platsen den tar!....... En annan sak som jag reagerade på likt en annan spelare är det att vi som köpt resurser till uppgradering av dessa byggnader förlorar massor då vi inte får några diamanter tillbaka när vi ska sälja allt igen. Dålig stil anser jag, ska det vara så är det inte mer än rätt att spelarna informeras om att dom gör en ja rent dålig affär.
 

Taj-Lej

Kändis
varför mac borde ni ha det ? du sa i ett annat inlägg att du älskar att slösa pengar hur ska du ha det
 

Taj-Lej

Kändis
får nog förklara mig lite gällade diamanter tillbaka ...ni köpte en sak som vid det tillfället gav er en fördel så varför ska ni få diamanter tillbaka när ni inte längre har den fördelen ingen tvingar er att sälja det är ju erat beslut...sen att den byggnaden bli en black om foten är ju hela upplägget med detta spel att byta ut och uppgradera sig
 

Taj-Lej

Kändis
glömde en sak mac är med i yttligare 4 spel 2som jag betalar 2600 och1900 för per år och 2 som är fri-spel likt detta där jag köper deras valuta men det är för att dom ger det tillbaka inte som här ....så har man tålamod där inte så mycket som här kan man uppgradera sina enheter och byggnader... hade man tex fått 50 diamanter per provins här som man klarat så hade jag kunnat tänka mig att slösa lite här med ...för mig hade tagit 15 provinser för att tex köpa en exspanstion i nuläget fast du vet lika bra som jag att dom blir dyrare efterhand inte för 50 är mycket men det hade visat på lite good vill
 

DeletedUser253

Guest
FEL taj-lej!Vi bättrade på något med diamanter som vi (i alla fall jag) vid det tillfället inte hade någon aning om att vi inte skulle ha en permanent glädje av. hade jag vetat att detta var byggnader som i slutänden skulle vara helt obrukbara hade jag självklart INTE lagt diamanter på dom! Köper du något för mynt och verktyg får du tillbaka sådana vid försäljning eller hur? Så vore inte mer än rättvist och logiskt att investerar du med diamanter så får du en del av dom tillbaka vid försäljning. Särskilt vid denna typ av byggnader som i slutänden inte fyller någon funktion alls.
 

Taj-Lej

Kändis
jag förstår att du känner dig lurad när du köper för diamanter och att det sedan visar sig att du inte får det du trodde ...du säger att det är logiskt att få diamanter tillbaka när man river eftersom man får mynt o vertyg ....om man även hade fått en del av dom varor som man investerat skulle jag kanske hålla bara kanske....det är ju trots allt lätt att få en massa mynt o vertyg.... i inget spel jag är med i får köparen tillbaka deras valuta vid försäljning eller när man river ...du får göra som jag kolla lite på byggnaderna i framförvarade kapitel allra hels dom du funderar att köpa för diamanter ...det enda som hittills är bestående är ju exstra byggare expationer och mindre tid för trollformler vad jag vet...kan vara något mer som jag inte har koll över eftersom jag inte köper här
 

DeletedUser253

Guest
Förstår ditt resonemang taj-lej. och nej det är sant handlar man för valuta brukar dom gå förlorade vid försäljning, helt ok om man säljer av sin fasta tillverkning. Själv trodde jag att detta var en investering till den fasta tillverkningen. Hade jag vetat att dessa tillverkningar bara är tillfälliga hade jag definitivt inte handlat med diamanter. men ja nu vet jag och visst är det som du säger mycket lurendrejeri, lura spelarna att handla. men kommer inte lägga en diamant på dessa världar ELLER typ juluppdrag och liknande mer. Man lär sig av sina misstag ;).... Detta är annars ett roligt spel anser jag och det enda som jag valt att lägga pengar på. Som du förstår är jag ingen storspelare på något vis ;).
 

Macbolan

Mästare
Jag håller med Carizzma!
Det känns emellanåt som man blir "lurad" genom spelets progress...när man upptäcker att man slängt pengarna i "sjön"!...efter att ha köpt vissa byggnader!
Som tur är så kan Jag skita i den sk. förlusten!...för Jag har en stoor plånbok...till skillnad ifrån Taj-Lej...som lider av att folk har råd att pröjsa för sig i detta spelet! ;)
Nää...jag föredrar å hämta ut min nya Ferrari...glida hem till Carizzma...och köra oss båda ner till Milano och äta en underbar middag på La Agnostica! :cool:
(en fantastisk Fisk &Skaldjursrestaurang med 1 Michelinguide stjärna;)
Mvh
Mac
 
Topp