• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Saknar möjlighet att se kännande varor/ritningar

DeletedUser514

Guest
Hej.

Som en mobil användare saknar jag möjligheten att se hur mycket kännande varor jag har på lager.
Dessa syns alltså inte när jag kontrollerar varken mitt lager med "vanliga varor" eller gästrasinventarierna.
Just nu får jag kolla mitt lager genom att antingen gå in i stadshuset eller gå in och låtsas skapa ett handelsanbud (då kan jag se mitt lager när jag väljer mellan varor att handla med).
Detta är såklart en workaround som löser mina direkta problem men det känns verkligen tråkigt att en sådan basal funktion saknas.

Samma tanke infinner sig såklart när jag vill veta hur många ritningar jag har tillgängliga för att planera framtida husuppgraderingar/produktion av kungliga restaureringar. Enda sättet jag vet hur man ska göra för att se detta saldo är nu att gå in i en magis bostad eller liknande via datorn för att hålla över ritningssymbolen och då få se lagerstatusen. Har inte hittat något sätt att se detta alls som mobil användare.
Det känns tråkigt att en sådan basal funktion som att se lagerstatus inte är implementerad, och sådana småproblem skapar en nästan oskälig irritationsnivå eftersom det är något som saknats ett tag nu. Jag är ingen programmerare själv, så det kanske är supersvårt att lösa på ett snyggt sätt men det känns inte som att det borde vara något konstigt att skapa en notis om detta saldo i exempelvis stadshuset?

I övrigt vet jag att det arbetats mycket på utvecklingsfronten av spelet vilket såklart uppskattas, nu kan ju vi mobila användare delta både i turneringar och brödraskapsäventyr samt inspektera andras baser. Så jag ser att det går framåt och tycker mest att det är synd när smådetaljerna "glöms".
 

DeletedUser158

Guest
Jag håller helt med! Jag spelar oftare på mobilen än datorn just nu, och det stör mig också att man inte kan se hela resurslagret, såvida man inte går in på typ marknadsplatsen.
Något annat som stör mig ofantligt mycket är det faktum att man inte kan läsa och skicka mejl. Det måste jag göra genom puffin-appen, som segar något så otroligt mycket. Det är även där jag kan ge kp till andra spelares underverk, eftersom det inte går i mobilappen.
Nu har ju appen funnits ganska länge, så jag tycker nog att det är något som borde ha fixats till vid det här laget.

Sedan tror jag att problemet med planritningarna inte bara är i appen. Jag vet seriöst inte hur jag kollar hur många planritningar jag har på datorn heller. Det nämndes något om magiska byggnader i tidigare inlägg, men alla mina magiska byggnader är uppgraderade, så jag har ingen aning om hur många ritningar jag har.
Kan man inte sätta in dem i lagret, så man har lite koll? Det borde inte vara så svårt att fixa, tycker jag, och det måste finnas många fler som stör sig på det.
Jag menar, nu när vi har restaureringarna - som kostar 1-3 planritningar i magiakademin - är det viktigare än någonsin att vi har koll på hur många vi har. Planritningarna är inte längre till för att bara uppgradera magiska byggnader. De används för att få restaureringar, som är viktiga för uppgradering av kulturbyggnader.
 

MySaN65

Medlem
De små kaffeservetts-liknande kartorna har jag funderat länge på hur anskaffandet går till.
Vad jag vet, har jag inte träffat på en enda under mina snart två års dagliga spelande.
Tack för ditt inlägg, jag instämmer helt i förslaget! =)
 
Topp