• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Besvarad Samma verkstad ger alternativt 3, 4 eller 5 drycker per 2 min

Jian

Mästare
I samma kapitel och med verkstäder på nivå 1 så varierar produktionen. Ibland ger den 3 drycker andra gånger får man 4 drycker och det händer att verkstäderna producerar 5 drycker på 2 min.
Under större delen av mitt spelande har verkstad nivå 1 producerat 5 drycker / 2 min.
Vad är det som har hänt?
Förekommer den här produktionsvariationen även på andra nivåer hos verkstäder och andra produktionsenheter?
Verkstad 3 alt. 4 drycker.png
Verkstad 5 drycker.png
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Kan det vara kulturbonusen som gör det olika? två av dessa bilder verkar ha en boost på produktionen. Kulturbonusen ser du om du håller musen över verktygsikonen.
 

Gaiona

Mästare
Korrekt @Gose, nedanstående är ett citat från wikin.
Om du har mer kultur än dina uppgraderade byggnader kräver för tillfället ("Kultur som krävs") så kommer din "Tillgängliga kultur" att ge dig en kulturbonus som ökar grundproduktionen av mynt och förnödenheter. Du kan få extra tillfällig "Tillgänglig kultur" när andra spelare putsar dina kulturbyggnader genom grannhjälp.
 
Topp