• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Fixat Segare spel...

DeletedUser43

Guest
Jag har upptäckt att spelet blivit segare den sista veckan. Jag har tidigare kunnat klicka på tex en verkstad och direkt kunnat trycka på tex nummer 3 (på tangentbordet) för att få en timmes produktion och så har rutan stängts ner direkt och jag har kunnat klicka på nästa verkstad nästan direkt. Jag har kunnat göra klart alla 7 verkstäder på under 10 sekunder. Nu måste jag vänta flera sekunder innan den första rutan ens visar sej och sedan vänta ytterligare sekunder innan den stänger sej så att jag kan klicka på nästa byggnad.
Har grafiken blivit tyngre sedan senaste expansionen eller vad har hänt?
Jag har på maskinvaruacceleration under inställningarna för Flash (det blev ännu segare utan), jag har på lägsta inställning för stadsgrafik. Det finns inte mycket fler inställningar jag kan göra som jag kan se.
Har någon annan upplevt samma sak?
 

DeletedUser138

Guest
Hej LadyTardis!

Jag har skickat en förfrågan till supporten om de har märkt av det här som något generellt problem, så jag får återkomma.
Under tiden:
Där du togglar maskinvaruacceleration för Flash finns också en flik för lokal lagring, du kan för säkerhets skull kolla att "Tillåt" är vald där.
Har du provat en annan webläsare och sett om problemet finns där också?
Rensa cachen diskuterade vi nyss, men om du rensar enbart temporärfiler "från tidernas begynnelse"? Då påverkas inte information i kakor med inställningar som man kan ha sparat från andra websidor.
En sak du kan pröva också är att ändra tillfälligt i grafikinställningarna (h-klick på tom area av skärmen) och ställa om till 16-bitars färg. Kan bli en markant skillnad där om grafikminnet är väldigt litet.
Man kan också råka ut för en svaghet i Windows, i samband med windowsuppdateringar (automatiska eller manuella) kan processen "svchost" sluka det mesta av CPU'n, det brukar ske med fördröjd uppstart, kanske 10 min. efter datorn slagits på och det kan pågå länge. Men det ser du i aktivitetshanteraren i så fall, att CPU lasten är hög även när du är utloggad ur spelet och inte gör något annat på datorn. Ofta, speciellt om man har tvåkärne CPU märks inte den ökade lasten förrän man kör något annat tungt, typ Flashspel som Elvenar.
 

DeletedUser43

Guest
Intressant information. Jag ska hålla lite koll. Det har blivit bättre för tillfället, men vet inte varför.
När jag fastnade på laddningsskärmen in till forskning för ett tag sedan så tog jag bort cachen och det löste det problemet. Det var ju ganska nyligen så jag tror ju inte att det har hunnit byggas upp tills nu.
Det kan vara att antivirusprogrammet jobbar i bakgrunden eller swosht som du nämner.
Jag tror att jag har 1792MB grafikminne, tvåkärning processor.
Avvaktar och ser om det händer igen.
/Lady
 
Topp