• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Skins till byggnader

Mammio

Mästare
Jag tillhör den kategorin spelare som inte bara spelar för att ha en så effektiv stad som möjligt, jag vill att staden ska se nåt ut också :)
Därför önskar jag mig en funktion som att kunna välja olika skins(utseenden) till byggnaderna. Det skulle kunna vara olika färger på husen (inte bara blå eller brun som det är nu) eller kanske girlanger, olika lyktor, växter, årstidsbaserade eller liknande. Jag skulle kunna tänka mig att t.om köpa dessa skins för antingen varor, reliker eller dylikt som vi får i spelet eller en liten summa diamanter.
 

Aurene

Legend
Bra ide, jag gillar det visuella, grafiken, många gånger önskar mig en viss stil till byggnader för att det skall se enhetligt ut som nu I Elvenarer, orcher och nötter passar inte riktigt i hop i min alv stad ;) Det kanske kunde bytas med varor liknande som teleportern som man vinner från spiran. :)
 

Mammio

Mästare
Skins är inte så problematiskt, bara rita och så lite färg ;) De behöver inte bygga en ny 2D-modell i alla fall :) Det tar lite tid bara :p
 

DeletedUser598

Guest
ja jag undrar alltid varför första uppgraderingen på husen är fin blå färg och sedan kommer sista uppgraderingen på kapitel och dom blir bruna.... fulaste färgen ever! i varenda kapitel! Ge mig blåa hus tack! :p
 

Macbolan

Mästare
En skön ideé Mammio...
Men för underlätta för Inno...så kanske man skulle nöja sig med att Välja ifrån tidigare utseende i olika kapitel!?
 

Mammio

Mästare
nöja sig med att Välja ifrån tidigare utseende i olika kapitel!?
Nej, det är inte poängen med mitt förslag. Det ska vara samma modell på t.ex husen men med nya skins med utbytbara färger och liknande. Det är dessutom lättare för Inno att rita nya skins istället för att använda en annan 2D-modell, vare sig den är ny eller från tidigare kapitel. Då blir det andra mekanismer som ska till med storlek, riktning m.m
 
Topp