• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Bekräftat Sommarsolståndsbuggar

DeletedUser3

Guest
Hej allesammans,

Någon blev fel idag när eventet gick live och ett par problem har hittats. Lyckligtvis verkar de bara bara vara grafiska och ska inte påverka någon allt för mycket. Det här är det som är bekräftat hittills:

Uppdragen visar två olika nummer
Ex. Producera 2 avancerade verktyg. (Mätaren säger 3)
I de här fallen så gå alltid efter mätaren.

Uppdrag med två olika sätt att klara visar bara ett sätt i progressionen
Ex. Klara 200 provinser eller 20 möten (visar bara mätare för provinser)
Även om ni inte ser progressionen på mötena så räknas de i bakgrunden. Så när ni klarat 20 möten ska uppdraget vara avklarat.
Det här gäller en hel del uppdrag tyvärr. Så titta på mätaren.

Undantag: Den som är mest otydlig är:
uppgradera 4 byggnader till nivå 5
Det ska vara 5 byggnader till nivå 6

Ena uppdraget visar en tagg i rubriken
Det står EVT_SUMMER, vilket inte ska vara där. Men det här är bara kosmetiskt, så påverkar inte.

Det låsta uppdraget visar grön bock!
Det är en bugg, men den gör inget. Uppdraget triggas bara ibland, vilket det inte ska göra. Bara kör på som vanligt och ni kommer kunna klara uppdraget när det låses upp :)

Jag har utforskat en provins/frammanat provisionens kraft men uppdraget triggas inte!
Skriv ett ärende till supporten så får de titta på det!


Vi kommer uppdatera mer om vi hittar mer. Tack till er som rapporterat och hjälpt till :) Ha så kul med eventet!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser43

Guest
Hittade ytterligare en!
"Skaffa 5 reliker" men mätaren visar på 9!
 

DeletedUser3

Guest
Tjena!

Har uppdaterat lathunden här nu. Återigen, tack för att ni hjälpt till att hitta saker. Det är tråkigt att det blev fel vid lanseringen, men förhoppningsvis gör det här det lite lättare för er alla.
 

DeletedUser138

Guest
Kan lägga till att den långa uppdragskedjan innehåller x uppdrag och att när det sista är avklarat försvinner uppdragsikonen från vänstra delen av skärmen och bara ikonen för de dagliga uppdragen finns kvar. Man får dock inget meddelande att kedjan är klar, så det går att missta för ett fel.
Jag har lagt "x", antalet uppdrag och vad sista uppdraget är under "spoiler" nedan, klicka ni som vill se (eller undrar varför ni inte får fler uppdrag) :p
Antalet uppdrag är 21 och det sista är att producera dryck 50 ggr, 5 min produktionen i verkstäderna, alltså.
 

DeletedUser43

Guest
"Uppgradera två byggnader till nivå 2 eller högre" är buggad! Jag uppgraderade ett hus och ett vapenförråd till nivå 17 och 9 men ingen av dessa registrerades för uppdraget! Jag skulle vilja få detta reglerat!
 

DeletedUser43

Guest
Hur ska man kunna rapportera till supportern när man inte kan logga in? Jag tryckte på länken för elvenar support och kommer till en sida där jag behöver logga in men mina inloggningsuppgifter är inte giltiga där...tycker ju att sidan borde fatta att om man är inloggade på forumet så bör man även vara inloggad för supporten!
 

DeletedUser138

Guest
Hej LadyTardis!

Supporten är mycket riktigt de du bör kontakta i det här ärendet :)
Hur ska man kunna rapportera till supportern när man inte kan logga in? Jag tryckte på länken för elvenar support och kommer till en sida där jag behöver logga in men mina inloggningsuppgifter är inte giltiga där...tycker ju att sidan borde fatta att om man är inloggade på forumet så bör man även vara inloggad för supporten!
Håller med om att man borde kunna skicka ett supportärende direkt från forumet eftersom användarnamn i spel och forum är ett och samma men det är inte så det är gjort... Man får använda spelets password istället, när man loggar in mot supporten, sorry för det omaket :oops:
 

DeletedUser43

Guest
Jag loggar in med facebook så jag vet inte vad mitt password för spelet är tyvärr...
 

DeletedUser43

Guest
Det visste jag inte att man kunde. Jag klickade bara på länken här i forumet.
 
Topp