• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Besvarad spel

Vindov

Medlem
Hej
jag undrar om man kommer att göra större yta på elvenar så man får plats med mer bostäder och annat

Är det någon som vet
 

Legopil

Kändis
Det finns ju ett max antal expansioner, väl? och spelet utökas med fler och fler kapitel. Då borde väl maxet på expansioner öka med.
 

Jian

Mästare
Håll koll på hur många expansioner du har, var du är i kap. och hur långt du har forskat.

I de tidigare kap. hade jag lite väl bråttom och erövrade provinser i parti & minut, det blev snabbt dyrare och svårare eftersom jag hade fixat "för många, för tidigt" Det verkar finnas en sorts balans hos spelet.

Har man å andra sidan inte skaffat tillräckligt med provinser (se i första uppgiften i forskning i nästkommande kap) så verkar det bli lite lättare (mer/fler av blå eller gröna provinser).
Det är snopet att komma till slutet av ett kap och ha flera icke-erövrade provinser kvar, vilket stannar upp flödet i spelande
 

Legopil

Kändis
Ja, det stämmer men betydligt mindre antal expansioner i de senare kapitlen.

Jag menade antalet högst expansioner som spelet innehåller, och som jag tolkade ursprungsförfattaren frågan handlade om.

Jo jag har märkt att man inte får mer än 1-2 expansioner i varje forskningskapitel. Men när jag började spela elvenar läste jag att det fanns totalt 13x13 expansioner i spelet. Staden kunde inte bli större än så. Men då fanns det inte lika många kapitel som då, under mina 1,5 år har det väl kommit 2-3 nya kapitel. Då, i rimlighetens namn, borde man få några fler expansioner med. Annars blir det ju hopplöst svårt att få in alla byggnader som behövs, tillslut.

Personen som är längst i vårt brödraskap "gnäller" redan nu att han inte får plats med allt som behövs, utan hela tiden får lagra å plocka ut ur lagret beroende på vad han behöver för varor för stunden.
 

Gaiona

Mästare
Ju längre man kommer desto mer förmåner ger varje enskild byggnad (om den levlas förstås), många byggnader kan ersättas med Uråldriga under som ger mycket av det som ordinarie byggnader annars måste generera i de lägre kapitlen.

Med lite smart planering och utnyttja det utrymme som finns på ett bra sätt så kan man få till det ganska bra även i de senare kapitlen. Personen du nämner bör kanske fundera lite på hur staden är organiserad och vilka byggnader spelaren bör satsa på för att inte behöva plocka byggnader ut och in i lagret hela tiden.

Elvenar är ett utmanande spel vilket jag uppskattar, att optimera staden för nya kapitel tillhör en av de utmaningarna som jag tycker är kul
 

Macbolan

Mästare
Inno Vill helst att Du skall köpa Dyra PremiumExpansioner..så dom får in pengar!
Så detta spelet lär växa rent "fysiskt" på kartan..över tid!
Med Nya Kapitel kommer Nya Expansioner och så lär det fortsätta.. så Glöm "13x13" :cool:
 
Topp