• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nekad SPIRAN

qrush

Medlem
Irriterande fakta, Jag råkar ha 10k frön och nästa förhandling i spiran så är frön med på listan, 4500 st.
Även om det råkar vara så att "ingen behöver det" så snor dom 4500 frön iaf så man vet ju när man ser vad som är med i förhandlingslistan att det är vad jag kommer att förlora om jag klarar allt på första försöket och hur ofta händer det?
Irriterande att man ska förlora sånt som ingen behöver!
 

qrush

Medlem
Nu la jag tråden tydligen i ideer o förslag så min ide/förslag är sno inte sånt som ni inte behöver :)
 

Rosis

Mästare
Om jag har lite av något så lägger jag inte ens ett bud med det, utan chansar på att de inte alls vill ha den varan. Jag lägger hellre två likadana bud med något jag har mycket för tillfället av, och det brukar gå vägen.
 

qrush

Medlem
Har inte en chans att strida hela vägen, kanske beror på alla truppforskningar jag inte tagit.
Strider första nivån sen är det förhandling som gäller.
Såg på beta-forumet att dom ändrar i forskningen så att det inte behövs portalvaror för att ta gamla truppforskningar.
 

qrush

Medlem
Truppstorleken har ingen som helst betydelse i Spiran.
Och det är du helt säker på? Är du spelutvecklare?.
Har truppstorleken betydelse på något annat sätt?
Vad jag fattat så möjliggör man för spelare att ta gamla truppforskn, för det nya turneringsformatet.
"Ingen som helst betydelse" vad grundar du det på ?
Jag spelar numera med 3 gubbar och jag känner skillnaden i antalet trupp och vad det gör både i turnering o spira
Om du nu skulle vara spelutvecklare så fundera på trådstarten, "Ingen behöver det"
 

Mammio

Mästare
@qrush I vårt nuvarande spel Live bygger Turneringarna enbart på truppstorlek d.v.s ju mindre trupper= mindre antal fiender +mindre antal varor att ge. Truppstorlek är den enda nuvarande variabeln i turneringar. Tvärtom gäller för strider/ge varor i på världskartan, där blir du starkare med mer trupper.

I det nya turneringssystemet som nu testas på Beta är truppstorleken borttagen som variabel. Vi vet inte till 100 % säkert ännu vilka variabler som gäller men testning pågår genom insamlande av information från många spelare med olika typer av städer. Just nu verkar det som att den nya turneringsformulan är densamma som i Spiran. Det här kan så klart ändras.

Jag ska göra en tråd där jag kommer att förklara Spirans formula så tydligt jag kan, men det blir mycket att skriva.

Truppstorleken påverkar alltså spelarens förmåga att klara strider på världskartan. Eftersom jag också hoppat över de valfria truppstorleksuppgraderingarna så klarar jag inte att strida på världskartan utan får ge varor. De truppinstanser vi har börjat få som vinster i Event baseras också på truppstorleken vilket betyder att mina instanser är mindre värda än någon som gjort alla uppgraderingarna. Därför har vi nu fått den möjligheten att öka vår truppstorlek igen.
 

qrush

Medlem
Tack för ett utförligt svar, vill ändå komma tillbaka till trådstarten.
Byteshandel där man inte är överens. "Ingen behöver det" men jag tar det ändå och du får inte tillbaka det.
Jag vet att jag är gnällig men det kostar på att köra spira turnering samtidigt som man försöker uppgradera.
I verkliga livet hade den typen av byteshandel inneburit att Inno skulle tjäras in och rullats i fjädrar :)
 

potter

Mästare
Ungefär som att tanka bilen men inte betala för den efter att man kört tanken tom? Är det så du menar qrush?

Betala får man göra vilket fall som helst irl.

Eller om du köper en glass och du upptäcker att du inte gillar den! Då kan du inte lämna tillbaka den och få pengarna åter? :cool::eek:;)
 

qrush

Medlem
Ungefär som att tanka bilen men inte betala för den efter att man kört tanken tom? Är det så du menar qrush?

Betala får man göra vilket fall som helst irl.

Eller om du köper en glass och du upptäcker att du inte gillar den! Då kan du inte lämna tillbaka den och få pengarna åter? :cool::eek:;)
Menar naturligtvis precis tvärtom mot vad du säger men det går bra att slänga sig med ord.
Bjud nånting för det jag erbjuder, Nej det är inget jag behöver men jag tar det ändå men du får inget för det
Har man tankat bilen,,,, fattar inte vad du jämför med???
Idiotisk jämförelse!
 
Senast ändrad:

Macbolan

Mästare
Jag vill Ha en Fördel av att ha gjort Alla Truppuppgraderingar...Ingen Nackdel! :eek:o_O
Det är väl DÄR Tvisten ligger! :confused:
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
@qrush Se det mer som att du ställer ut gröt till tomten och han äter upp all gröt i en tugga. Om gröten smakade illa så spottar han inte ut den igen så du kan få tillbaka den. Dvs spirans konfrontationer är ingen byteshandel det är mer som en uppoffring.
Meningen är att det ska kosta så du får prioritera om du vill i detta fallet satsa på spiran, turneringarna eller uppgradera din stad.
 

qrush

Medlem
haha, behåll din gröt.
Föredrar att se det som vad det är, ett lotteri med insatser. Fel att det kallas förhandling.
Nu har jag pratat färdigt i denna fråga
 
Topp