• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Storpriser i Event

Rosis

Mästare
Hej alla!

Eftersom det knorras om att det är ännu en byggnad i eventen som storpriser, så tänkte jag nu komma med ett förslag till en ny sorts storpriser, som självklart inte är en byggnad. Man kan tex vinna olika typer av stor-förtrollningar. Solljusförtrollning kan tex göra så att under två dygn fördubblas soldaterna i tillverkningen, eftersom de vill komma ut i solljuset och inte träna inne i barackerna, övningsfälten, och alla andra militärbyggnader som vi har. Denna förtrollning ska vara ett storpris, och då påverka alla militär-byggnader som ger soldater, under 48 timmar. Månljusförtrollning kan också vara 48 timmar, men ger då en tredjedels ökning av alla fabrikstillverkade varor, ej eventbyggnader, för då blir det alldeles för generöst. Stjärnfalls-förtrollning, kan ge en procentuell ökning på alla soldaters attackstyrka under sju dygn. Och tanken med dessa förtrollningar är att de ska vara hyfsat långvariga, starka och verkligen kännas som ett storpris, som är svårt att få och ovanligt. Man ska inte kunna kombinera två månljusförtrollningar, om man sparar dem, men däremot ska man kunna kombinera det med övriga boostersbyggnader som finns i spelet, och de ska boosta tillsammans ännu mer. Den synliga effekten kan gärna vara glittrande soljus över staden, eller det som passar med respektive förtrollning.

Mitt förslag går att fila på i det oändliga, men tanken är alltså att det är något som blir en animering över ens stad, som tex solljus, och påverkar ens stad under en viss tid, och ger en kraftig effekt, eftersom det är ett storpris som inte man kan få mer än under eventen.

Så slipper man byggnader, men å andra sidan kan man inte njuta av storpriset så länge som man skulle önska heller. Så en blandning med sånt här i vissa event kanske skulle va nåt? Vad tycker ni? Tillsammans brukar vi ju få till fina idéer. :)
 

ZpaRoW

Mästare
Verkar vara en bra ide! Och såklart det kan vara en byggnad men kanske 2x2/1x1 som en pelare som skiner över staden lr nåt och när den magiska kraften gått ur finns byggnaden kvar och kan själv välja att sälja, teleportera lr ha kvar den som "prydnad!
Gyllenefenixen är en eventbyggnad som ja älskar, men där är ju gränsen nåd när man fått en, kanske variera varje event med setbyggnader, lr som det har varit sista gångerna med en byggnad man lvlar, lr få rkitigt fina stora byggnader som man fick i eventen för 1-2årsen! dem gav en riktigt med bra befolking och kultur, men kasnek för bra för kunde vara bättre än byggnader man köpte för diamanter
 

potter

Mästare
Jag ser att det skulle kunna vara en fördel med denna typen av priser som Rosis föreslår, då flera eller många kan vinna detta pris. Och inte bara dem som kan köpa saker med diamanter. Dessutom blir det en rättvisare chans att alla och envar kan vinna detta. Som till exempel under brödraskapstävlingen där prisets styrka ges efter placeringen. Till exempel 1 pris = 7 dagar, 2 pris = 5 dag och 3 pris = 3 dagar. Och att detta inte behöver vara en byggnad utan kanske en trollformel som Rosis var inne på.

Tycker detta var ett ypperligt förslag.
 

DeletedUser514

Guest
Måste dock även tillägga att jag inte riktigt förstår hatet mot byggnaderna som finns.
I mina ögon är alla byggnader som på något sätt skapar KP grymt bra att ha, men folk verkar tycka att de inte är tllräckligt bra för att förtjäna ytan de placeras på?
Jag skulle gärna se att de gav mer pop/kultur som grund, men så dåliga är de väl inte? De är ju ofta i klass med byggnader som endast kan köpas för diamanter. Visst, har man spenderat massa pengar på att köpa diamantbyggnader så är det då kanske inte så roligt att få en sådan byggnad, men om de är bättre än diamantbyggnaderna så blir man väl istället irriterad över att ens diamantköp blir mindre värt?
Känns som att det är en svår balansgång för Inno det här.

Men oavsett vad så är jag för att utöver vanliga storpriset i form av en slutbyggnad även ha mer starka men temporära buffs, dessa skulle kunna användas gemensamt för att exempelvis pusha spiran eller liknande.
Går man vidare på den tanken så kanske detta även är något för BÄ, en brödraskapsvid buff som endast ledarna kan aktivera. En brödraskapsbuff som medför 50% extra attack och 30% mindre förhandlingskostnad endast inom spiran skulle kunna vara en sådan sak.
Likadant att man kan aktivera så att hela brödraskapet kanske får ökad produktion av kännande varor i tre dagar.

Mycket intressant grundtanke Rosis!
 

Gaiona

Mästare
Jag tror att många tycker det är jobbigt med nya byggnader eftersom det alltid är trångt och svårt att placera dem men man måste inse att riva byggnader som man kanske lagt mycket kraft på att uppdatera är en viktig del av spelet för att komma vidare.

Staden måste byggas om vid varje kapitel (möjligen med undantag för de två-tre första kapitlen) och dessutom måste man ofta anpassa staden för event och för äventyr, det är bara så och kan man inte acceptera det så har man kanske inte hittat rätt spel.
 

Mjolner

Legend
Bra förslag Rosis, och bra utvecklade tankar från er alla. Jag gillar också byggnader, men jag har det lite trångt i min stad samt så skulle jag tycka variationen var trevlig.
 

pias

Kändis
Det där förslaget med mindre storlek på eventbyggnader gillar jag. Som alla andra så har jag trångt i min stad. Placerar om nästan hela tiden och hmmm får plocka bort saker. Blev lättad när jag läste att jag måste bygga om snart för att älvorna inte gillar dvärgarnas byggnader. Ja jag har vart lite lat och inte läst igenom hela Forumet eller WIKI, rodnar lätt.

Kram
 
Topp