• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Bekräftat Svårt att läsa alla inlägg i PM

Jian

Mästare
Ibland går det inte att läsa de tidiga inläggen i ett PM. Det kan hända redan efter 5-6 inlägg
 

Gaiona

Mästare
Kan du beskriva lite mer vad du menar och om du spelar på datorn eller i appen?

Lägg gärna med en skärmbild!
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Det har hänt många gånger även för mig.

Om man går in för att läsa i ett meddelande till brödraskapet kan man bara bläddra en liten bit ner, sen tar det stopp, mitt i en text :)
 

Jian

Mästare
Om man går in för att läsa i ett meddelande till brödraskapet kan man bara bläddra en liten bit ner, sen tar det stopp, mitt i en text :)

PM fastnat.png

Precis så är det.
 
Senast redigerad av en moderator:

Gaiona

Mästare
Det fungerar här när jag testar på datorn (testade med Firefox eftersom spelet inte vill fungera på Chrome i min nya dator).
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Ja alltså det är absolut inte alltid det händer, men det händer då och då. Brukar lösa sig genom att uppdatera sidan även om det händer att det inte släpper förrän dagen efter :)
 

Gaiona

Mästare
Då har jag tyvärr svårt att testa det eftersom jag endast i undantagsfall spelar på datorn.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Jag behöver lite mer information innan jag kan felrapportera detta.
1. En skärmbild på hela meddelandefönstret, sudda ut meddelanden innan ni laddar upp här.
2. Webbläsare, vilken webbläsare händer det i? Händer det i alla webbläsare?
3. Hjälper det att rensa cache eller har ni samma problem efter ni gjort det?
 

Mammio

Mästare
Det första inlägget i meddelandetråden är avklippt.
meddelande1.jpg
När jag går ur meddelandetråden(trycker X) och sedan går in igen, så är inlägget komplett.
meddelande2.jpg
Händer då och då (inte alltid) på datorn i Chrome. Jag har inte behövt rensa cache, det har räckt att gå ut ur meddelandet och sen direkt in igen.
 

Aurene

Legend
det händer med mig också, speciellt med långa inlägg, andra har svårt att se de hela, och så har jag märkt att meddelanden som är viktig info till hela BS försvinner så undrar rensas pm automatiskt efter en viss tid? Som tur är har vi egen Discord server för de viktigaste meddelanden men otur alla har inte den.
 

Gaiona

Mästare
Städningen av gamla pm är ingen bugg, det är ett medvetet val av Inno att göra så men det är klart att vi kan framföra önskemål till dem att de inte ska raderas fullt så snabbt.
 
Det händer rätt ofta. Har dockmärkt att man kan ofta "råda bot" på det genom att klicka sig ur meddelandet och sedan gå tillbaka och istället för att scrolla ner använder man dragninslisten vid sidan av meddelandet för att snabbt dra sig ner. Lite bökigt och inget man ska behöva göra egentligen.
 
Topp