• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Torget!?

Macbolan

Mästare
Hola gänget!
Jag e visserligen Ny i detta gamet..Men måste bara fråga! ;
Varför lägger Alla "skambud"..när ni vill trada varor?

Ok..det finns tydligen en "Avgift" för spelare man inte har "upptäckt" ännu!
Men rättfärdigar det att ständigt begära 1/3 i provision, för det ni vill byta bort??

...skulle det inte gynna spelets dynamik..Om Ni nöjde er med 50/50?? ;)

Men som sagt; Jag är Ny i detta..och må ha missat någon vital detalj i detta spelet?
...så upplys mig gärna! ;)
Mvh
Mac
 

DeletedUser138

Guest
Hej Macbolan och tack för din fundering som säkert många har i början av spelet :)

Skambud är inte så roligt, så låt bli att nappa bara och prova att lägga ut bud till den kurs du tycker är rimlig istället (eller varför inte egna skambud på prov för att se om någon nappar) :cool:
Du tillhör en stor klan, ser jag, så alltid finns det väl någon som behöver det man producerar.
Skambud läggs ut av lite olika skäl:
- Nybörjare som provar sig fram.
- "Försöka duger" Skambuden brukar trots allt försvinna från marknaden även om det kan ta några dar.
- Klaninterna, att klanens större medlemmar hjälper de mindre. Spelarna får kanske lägga skambud om de snabbt behöver resurser så hjälper de större till efter förmåga fast att vara en regelbunden besökare som putsar klanmedlemmarnas kulturbyggnader eller att man syns i chatten ökar nog ens chanser ;)
Hoppas funderingarna är till någon hjälp & lycka till i fortsättningen :)
 
Topp