• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Träning i baracken

Anne-Marie

Medlem
Hej!
Jag undrar hur man tänker när vi nu plötsligt ska hantera alla dessa turneringar + ordinarie strider trots att kapaciten i baracken fortfarande är densamma?:confused:Är detta vad ni kallar balansräkning? För mig är det obegripligt! Tacksam om ni kan förklara dett för migo_O
 

DeletedUser85

Guest
Ett uråldrigt under eller varför inte en besvärjelse som ökar hastigheten i baracken vore inte så dumt :rolleyes:
Men jag upplever kanske inte situationen riktigt lika dan som du, Anne-Marie:
När man kommer till dvärgkapitlet har striderna ute i provinserna blivit svåra och man får ofta köpa ut sig med varor. Men där kommer uppgraderingen först av svärdnissarna. De blir som snabba halventer, slår hårt, tål väldigt mycket stryk men dras inte med enternas långsamma förflyttningar. Mycket användbar uppgradering...
Men sen kommer granitjättarna, de är som slåttermaskiner. Strider som var svåra nyss går nu lätt att vinna. Så till en grad att granitjättarna i mina ögon är felbalanserade. Tidigare behövde man taktik för att vinna striderna, nu kan man bara mölja på.
Samtidigt kom barackuppgraderingarna, först på dvärg och sen på fenivån. Så nu kunde man dessutom strunta i antalet soldater som gick åt.
Så i dvärgkapitlet och framåt hamnar man i en situation där man vänjer sig vid att varken behöva taktik eller tänka på förluster när man kämpade ute i provinserna.
För mig som kör både turnering och provinser vart det i alla fall ett nytänk när man fick börja fundera taktiskt i striderna igen, något som inte behövts sen dvärgkapitlet.
 
Beror väl lite på hur hårt man kör i turneringarna. Jag har bara kört turneringar denna omgång och skulle behövt snabbare träning av granitjättarna. Jag har kört 8 turneringsprovinser och är på nivå 5 av 6 möjliga. Kanske hinner jag köra på sista nivån också. Men det går inte ihop med träningen av krigare för jag har fått förhandla några provinser också.

Min världskarta är hyfsat stor så jag skulle nog kunna köra ganska många fler turneringar men då sätter hastigheten i baracken verkligen stopp. Jag kommer förmodligen avvakta till jag vet vilken relik man får i turneringen. Är det ingen jag har bonus på så hoppar jag över den omgången och jobbar på de vanliga provinserna i stället.
 

Vega

Medlem
Jag begriper inte hur du Rheinstahl hinner träna upp så många enheter som bara har 4 vapenförråd det blir ju inte så många du får varje gång.
Du ligger på topp varje gång i turneringarna så du måste ju köra med diamanter för att få ihop din arme för det finns ingen som är så bra på att strida så inga gubbar dör.
Jag kör endast med Granit jättar och Häxor och det funkar bra men ändå så är det många som dör och sen turnerar jag endast dom gånger som mina boostade varor är med för annars hinner jag inte få ihop min arme igen.
 
Senast ändrad:

DeletedUser85

Guest
Jag begriper inte hur du Rheinstahl hinner träna upp så många enheter som bara har 4 vapenförråd det blir ju inte så många du får varje gång.
Nåja, 4 vapenförråd ger ändå 15h produktion av stenjättar. Skulle jag komma åt datorn mer sällan skulle jag väl ha ett par vapenförråd till, men nu räcker dem (oftast) för produktion 24/7.
Du ligger på topp varje gång i turneringarna så du måste ju köra med diamanter för att få ihop din arme för det finns ingen som är så bra på att strida så inga gubbar dör.
Klart mina dör också, men jag kör inte så mycket autoplay de sista nivåerna och långt bort från min stad. Det betyder också att de 2-3 sista stjärnorna tar rätt mycket tid och ibland (som i sista turneringen) krockar med IRL. Hade några provinser med en stjärna kvar jag gärna hade tagit för runornas skull, men det funkade inte med övriga planeringen.
Första turneringen hade både jag och en till båda siktat in oss på förstaplatsen och vi gick om varandra flera gånger den sista halvtimmen av turneringen. Den gången hade jag behövt tömma varulagret eller satsa diamanter, men släppte det istället & nöjde mig med andra plats. Visste ju heller inte den andra spelarens lager/beslutsamhet, så det hade kunnat blivit rätt dyrt med ett race :p
Jag kör endast med Granit jättar och Häxor och det funkar bra men ändå så är det många som dör
Jag också, men inkluderar oftast en svärdtrupp som offer när jag möter kanoner eller mer än en häxa. Flera präster är inte heller så roliga, går det att köra fram svärdtruppen lönar det sig där också. Till skillnad mot kanonerna som alltid väljer svärden måste de vara långt fram mot prästerna, annars blir det lite random, de kan lika gärna välja någon av de närmare trupperna om svärden är för långt bak.
Svärdtrupperna går ju lite snabbare att få tillbaka i kasernen, så jag upplever i alla fall att det lönar sig med ovanstående taktik.
 
Topp