• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Truppstorleksuppgraderingar

ZpaRoW

Mästare
Nu så kommer 2 st "Truppstorleksuppgraderingar" direkt i nya kapitlet (som man inte behöver utforska), skulle veta om det stämmer vad ja hört att utforskar man inte dem så är det lättare att strida i turneringarna?? och det blir svårare isf att strida för utforska provinser!! om det finns nån sanning i det så är det ju helt fel.. har ALDRIG spenderat en soldat för att utforska nya provinser, bara förhandlat! I turneringen strider man hela tiden!
Är det en skröna lr ligger det nån sanning i det??
Mvh Z
 

Aurene

Legend
Jag har alldrig förstått riktigt med truppstorleksuppgraderingar att det skulle vara lättare att strida om man skippar dem i forskningsträdet? Jag utforskar och strider med både förhandlingar eller trupper beroende av vad jag har, vad jag utforskar annars, vid det senaste event, spiran och BÄ blev de lite :oops:obalans men det brukar jämn ut sig sedan.
 

ZpaRoW

Mästare
Jadu strida i spiran har ja lagt ner för där försvinner trupperna mer än flugorna på en koskit :p förhandlar första lvln och hoppas man får nåt kul sen får man vänta till söndag igen när den öppnas på nytt :)
 

ZpaRoW

Mästare
Aurene tycker oxå det känns mer logiskt att ökar trupperna man möter så är det bättre att uppgradera så man möter fienderna med större styrka! men varför kan man skippa så många sådana utforskningar med att öka storleken på stridande trupper? Vill ju ha svar haha :D
 

Mammio

Mästare
Motståndet du möter bygger enbart på din truppstorlek. Ju större trupp du har, desto mer varor måste du ge eller svårare/mer fiendetrupper möter du.
Så om du har en mindre styrka blir motståndet lättare i turneringar MEN svårare i provinserna.
Därför kan en mindre stad klara sig undan betydligt billigare i turneringen än en stor stad. Idealt vore att de stora städerna i BS gav varor till de små, för ett bra sammanlagt resultat i turneringen.
Jag slutade göra de frivilliga truppuppgraderingarna i dvärgarna, min truppstorlek är 2772, jag strider i turneringen (autostrid) och ger alltid varor i provinserna på världskartan. Funkar bra :)
Summa summarum, du får göra ett val, antingen får du en lättare turnering= gör inte de frivilliga truppuppgraderingarna ELLER lättare strider på världskartan= gör alla truppuppgraderingar @ZpaRoW
 

ZpaRoW

Mästare
vad lurad man känner sig... hahah boefst radera alla mina "onödiga" uppdateringar i utforskaren som gäller dem som inte behövs utforskas! Varför vet man inte om detta, man tror ju bara det ska bli lättare att strida i turneringen om man får större styrka! Och man inte ens spenderat en soldat på världskartan så är ja ju grundlurad (558 provinser utan en soldat bara förhandlat) :p hehe :(
 

Aurene

Legend
Det skall vara balans i allt och man skall vara bra på matte, tålamod, det sist nämnda ljuser ofta hos mig med frånvaro. :D
 

Mammio

Mästare
Jag fick reda på det genom att jag läste på lite olika forum, ja, det är surt om man redan gjort alla, men du får skippa dom i nya kapitlet, ZpaRoW. Och vem vet, helt plötsligt kanske Inno gör om alltihopa igen & då blir det kanhända helt andra premisser. Om ni har brunbjörnen så kan ni åtminstone göra massa trupper :)
 

ZpaRoW

Mästare
Motståndet du möter bygger enbart på din truppstorlek. Ju större trupp du har, desto mer varor måste du ge eller svårare/mer fiendetrupper möter du.
Så om du har en mindre styrka blir motståndet lättare i turneringar MEN svårare i provinserna.
Därför kan en mindre stad klara sig undan betydligt billigare i turneringen än en stor stad. Idealt vore att de stora städerna i BS gav varor till de små, för ett bra sammanlagt resultat i turneringen.
Jag slutade göra de frivilliga truppuppgraderingarna i dvärgarna, min truppstorlek är 2772, jag strider i turneringen (autostrid) och ger alltid varor i provinserna på världskartan. Funkar bra :)
Summa summarum, du får göra ett val, antingen får du en lättare turnering= gör inte de frivilliga truppuppgraderingarna ELLER lättare strider på världskartan= gör alla truppuppgraderingar @ZpaRoW
3984 är min truppstorlek :( vill ha ångra knapp :rolleyes:
 

Macbolan

Mästare
FULLSTÄNDIGT FEL!!
Ditt motstånd på kartan står i proportion på Vilket kapitel Du befinner dig i..samt hur många provinser Du har fixat!
När Du fixar Truppuppgrade..så får Du Fler trupper att strida med..och därmed Högre slagstyrka!
Detta gäller i både provinser samt i Turneringar! Oavsett vilken nivå man är på)

En fråga till Mammio; Vilket kapitel är Du på?..hur många poäng!
 

Rosis

Mästare
Jag har också läst all den där informationen i olika grupper på FB, men jag vet inte vad som är rätt eller fel. Min bedömning hur jag ville spela som, blev att jag har tagit varje uppgradering, och jag har länge sett vissa blå och många gröna provinser på min karta (när jag spelar på dator), sedan massor med gula, och några orangea o tom röda. De som är blå är jättelätta att ta med mina soldater, de som är gröna är ganska lätta, de gula har jag slutat att ta, om jag inte behöver fylla på någon relik akut, pga Magiakademin... Turneringsprovinserna fungerar också, visst behövs ordentligt med soldater, men jag uppgraderar mina byggnader och under, eftersom så då kan jag också producera det antal jag behöver. Spiran är lite tuff, där blir det soldater på första tornet, sedan förhandlar jag resterande. Jag är "snart" klar med Konstruktioner och på väg in i Elvenarer. Innan de här oändliga uppdragen på eventen startade så hade jag nästan enbart blåa provinser på kartan, men det ändrade sig snabbt, men oj så roligt jag hade under tiden! Lååångt innan det hade jag röda provinser i flera månader kändes det som, för att jag låg före i antalet tagna provinser jämfört med hur Inno anser att man ska ligga. Jag slutade helt att ta kart-provinser under de månaderna, och till slut så ändrade de elakt röda färg till snällare varianter eftersom. När de var blåa, testade jag med soldater, och det var som att dansa fram på en sommaräng, mina soldater bara swishade ner motståndet som var som sköra blommor på ranglig stjälk. ;)
 
Senast ändrad:
Topp