• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

truppuppgraderingar

Taj-Lej

Kändis
Truppuppgraderingarna är en sak jag funderat mycket om ...det sägs att det inte ska påverka motståndet i spiran o senare i dom nya turneringarna...men min fråga lyder snarare är det en fördel att ha gjort dom så att man har större styrkor mot en som inte har gjort det i tex spiran när man möter motståndet där annars är dom ju fortfarande inte något att ha utom i provinserna...skulle vilja ha svar på det...jag vill bara säga att det gäller dom frivilliga om nu någon har missförstått


mvh Taj
 

ZpaRoW

Mästare
Nu är det en stor nackdel om du tagit alla om du strider i turneringen. Sen kommer bara finnas en fördel och tagit dem, är när du strider för utforska nya provinser... spiran ska inte spela nån roll om du tagit truppstrl eller inte.
 

Taj-Lej

Kändis
om jag fattat dig rätt så är det fortfarande bara i provinserna som dom har en fördel....även om jag gillar att strida manuellt så går jag över till varor över gula provinser...och i spiran och det nya turneringssättet ska det inte vara en nackdel längre men inte en fördel mot dom som inte gjort dom så vad är poängen med att göra dom förutom provinserna ?


mvh Taj
 

Mammio

Mästare
Truppstorleksuppgraderingarna är helt betydelselösa i Spiran och påverkar inte alls hur många fiender/hur många varor som krävs.
I nuläget så gör tagna truppstorleksuppgraderingar turneringarna svårare, ju större trupp du har, desto större fiendetrupper möter du.

Det här kommer att ändras med det nya sättet att turnera. Den nya formeln för turneringar kommer att likna Spirans formel och då spelar inte truppuppgraderingarnas vara eller icke vara någon roll. Observera att det nya turneringssättet fortfarande testas och balanseringen är inte 100 % klar ännu.
Jag har fyllt mina truppuppgraderingar med kp men inte öppnat dem. Just nu öppnar jag dem bara om det kommer ett uppdrag i event som kräver att öppna en teknologi. Jag har gjort klart senaste kapitlet och har inget annat att öppna i forskningen.

Truppuppgraderingarna påverkar din truppstorlek på världskartan när man strider i provinserna. Ju större trupp man har, desto starkare blir man mot fienderna. Där är det en klar fördel att ha gjort uppgraderingarna.
För en spelare som har provinsexpansioner kvar att ta, så är det en fördel men för en spelare som har nått taket för provinsexpansioner det är möjligt att ta, så spelar det ingen roll i nuläget.

Jag kommer att avvakta med att öppna mina truppstorleksuppgraderingar tills de nya turneringarna är här (förutom i eventuppdrag).
 
Senast ändrad:

Taj-Lej

Kändis
men min fråga var ger dom någon fördel i spiran eller i det nya turneringssättet mot dom som inte gör dom ? annars kan det ju kvitta för dem som inte har gjort dom

mvh Taj
 

Taj-Lej

Kändis
så med andra ord så är det i stort sätt som innan förutom att det inte är till nackdel i turneringar (alltid något)....så då behöver dom som inte gjort dom bry sig om det för det påverkar inte dom

mvh Taj
 

Mammio

Mästare
@taj-lej Jag hade något i bakhuvudet som jag visste att jag hade glömt och nu kom jag äntligen ihåg det.
Truppinstanserna som vi kan vinna i Event bygger på spelarens truppstorlek, så de spelare som gjort truppstorleksuppgraderingarna, deras truppinstanser är mer värda än en spelare som hoppat över uppgraderingarna.
 
Topp