• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Turnering..Igen

Macbolan

Mästare
Hola gänget! :)
...tänkte skriva en utvärdering av turnerings-biten:
..detta efter att ha satsat friskt och gått "All In", med både tid/engagemang och en jäkla massa Diamanter!

Jag blev omkörd på mållinjen av McThorin..och slutade 2.a till slut....Shit! ;)
Mitt "Pris" blev 47 Sidenreliker samt 99 points på den globala rankingen!

...självklart finns det en matematisk optimal siffra för det "perfekta" bygget i Elvenar.
Och då blir 99 points uppe på denna viktig...Men ingen Vet, Om/När nästa kapitel av Elvenar kommer...?

Visst är det ett kul tillägg till spelets i övrigt monotona/tidsödande SIM-Byggande!
Men är det värt att lägga en massa "resurser" på?...Njaee..knappast!
...hade det vatt en provins, som hade gett mig bonusreliker?...så hade det vatt bättre! ;)

Jag "pratade" med McThorin efter vår kamp...och vi var båda överens om..att det blir "lugnare" nästa gång...ingen av oss tyckte det var värt vår "uppoffring"! :-/

Om det skall kännas "värt" att lira Turnering i fortsättningen...så måste det bli både en rejäl sänkning av Diamantkostnaden för att öppna nästa nivå, samt bättre belöning...kanske Runor/skärvor som kan läggas på valfritt Uråldrigt Under?... för där är balansen redan snedvriden, med en kostnad på 175Kp/upgrade!
(ingen vill lägga 175 Kp, istället för nya teknologier..iaf Inte tills man nått Endgame;)

Så i nuläget är mitt tips...till Er övriga i gänget:
Behåll er trupp och plocka provinser istället!
Just My 50 cent!
Mvh
Mac
 
Topp