• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Uppdatering: 1.39

DeletedUser261

Guest
  • Från och med nu kommer klockspiran och kristallfyren att ge högre belöningar vid grannhjälp.
  • Dessa förändringar kommer inte läggas till automatiskt utan triggas när man öppnar en kista.
Om man nu gör en så pass markant förändring från varor vid varje putsning till endast varor per kista,
även om man höjer varorna med 10 ggr innebär det bara 30 om dagen = gillet + 6 grannar mot tidigare
fick man ju många fler om man polera tex alla grannarna, kunde man ju få mycket mer har 2 förslag dom är:

§1. Antingen återställer man som det var innan uppgraderingen med varor vid varje putsning*
*Då blir allt som innan och alla blir glada igen eller så gör man följande..........

§2. Man kan också göra så att undren ökar antalet kistor efter högre lvl eftersom de är kistbaserade*
*Vid lvl 5 får man 100% mer kistor, vid lvl 10 200% mer kistor, vid lvl 15 300% mer kistor osv.
Annars är det ju inte mycket lönt att lvla dessa under om kistantalet stannar vid 3 oavsett lvl på undren.

Så med 100% bonus har man 6 kistor , 200% bonus 9 kistor och vid 300% bonus har man 12 kistor osv
Jag tycker att detta är det rimligaste man kan begära att det sker med dessa under att bara ändra dem
att ge varor vid kistor sedan inte göra det möjligt att öka antalet kistor ser jag som lite " idiotiskt " för
ger de endast vid kistor bör de också kunna öka antalet kistor är ganska logiskt att förmoda. /S
 

DeletedUser261

Guest
Tycker ni inom ledningen att mitt tidigare kist-förslag var för generöst kan ni ju kopiera:
Hemligheternas bok angående kp > att gälla kistor för kristallfyren/klockspiran.
Gör ju en liten skillnad men då får ju i alla fall undren en funktion att ju högre de är ju mer
kistor kan man få som kan kanske innebära att de är bra att ha.
 

Taj-Lej

Kändis
kan inte håla med om att det var för generöst ...räknade mina stader och med gillet har jag 231st och varge kista motsvara ju 10 så med andra ord så över 200 förlorade per dag x235 =47000 och även med det första förslaget så skulle jag i dagsläget inte ha mer än 6 kistor enl förslaget så nästan 350000 på en vecka så inte var det för generöst ...så ditt andra förslag tilltalar mig inte direkt...dessutom så är det spökstäder och gruvor till 95 % så är det ute i ödemarken hade jag legat närmare centrum så skulle jag nog fått putshjälp och åtminstone fått vertyg
 

DeletedUser261

Guest
hej Taj-lej

Jag vet att det första förslaget inte var för generöst, för oss spelare det var snarare i underkant även det,
men för spelägarna som är lite väl snåla så att t.o.m smålänningarna blir avundsjuka låter det som:

-va ska de få så många extra kistor per under uppgradering kan vi ju inte ge dem.

Eftersom ge bort gratis saker verkar inte ligga i Elvenar teamets natur, att göra så men om de börjar med det andra
förslaget så är det en start, som senare kan utvecklas till att gå mot en mer generösare kist-mängd annars
tar de liksom död på spelet, vem vill hålla på med grannhjälps putsningar om man inte får något för det,
för resurser & mynt har man inte behov av om man planerat sin stad rätt då har du tillräcklig produktion
av detta så du fyller max värdet av stadshusen på egen hand med putsningen av gillet flera ggr per dag.

Jag fattar inte för det första varför man ens gör denna markanta stora förändringen från första början,
de kallar det en balansräkning för vem inte för oss spelare är det en balans snarare en förlust, troligen
mer balans för dem i Elvenar teamet som nu hoppas på att eftersom alla får mindre varor ska tvinga oss
att använda mer diamanter i spelet är min personliga åsikt, detta har redan lett till att några lämnat spelet
och fler lär säkert göra det om de fortsätter med denna typen av justeringar var vi förlorar på det och de
hoppas på att casha in, när alla blir frustrerade över att turneringarna blir svårare att genomföra pga varubrist
först sabbar de stridssystemet så det blir näst till omöjligt att strida sig till vinster, nu har de fixat så de ska
råda varubrist som man ska inte kunna förhandla till sig vinsterna istället, vore ju kul om de kunde addera bra saker
i samma utsträckning som det tar bort dem.

T.ex: i event ge oss > Expansioner, diamanter eller hitta på vad händer efter nivå 11 (hoberna). Detta är bara
några funderingar nu spåra jag lite ur ämnet, men som sagt för att sammanfatta det enkelt såhär:

Drar man ifrån saker utan att addera så får man ett negativt tal, negativa tal är aldrig bra att ha*:
*T.ex sämre stridssystem = -1, sämre varutillgång pga undren -1 osv ger resultatet -2, helst vill man spela
när det är +1 eller bättre eller +/-0 så vi får se hur det blir med allt.
/S
 

Taj-Lej

Kändis
jag hör att du ligger bra till men för mig så betyder det ju inte att yttligare ett under ska avgöra det iof misstänkte jag att något sådant här skulle komma men inte i den omfattningen ...du vet lika väl som jag att putsningen är avgörande för både mynt o verktygsmängden man får...ja säger nog en del.. men det finns ju ett under för vertyg satsa på det...visst men om dom kan förstöra ett under som klocktornet (kristallfyren) så här fråga er själva då ni som gjort det vad händer om dom ska anpassa det eller varför inte befolkningsundret kan ni missta 25% av det utan att ni kommer till brist för mig betyder det en hel del att jag får dessa vertyg bara även om det inte blir mycket iof så har jag aldrig kommit till brist när det gäller mynt o vertyg men en provins att förhandla kostar mig mellan 500,000-700.000 och inte är det bonusvaror direkt dom frågar efter visst jag kan ge mig ut i ödemarken där det kostar mellan 350,000 till 500,000 men att göra det för en guldgruva som ger 15,500 hos mig tilltalar mig föga ..mitt enda alternativ är att stöta på fler aktiva större grannar för att få så stor marknad som möjligt...mång som jag putsar har hört av sig o beklagat att jag ligger så långt bort att dom finner det inte lönsamt att expandera åt mitt håll...och jag kan förstå dem eftersom dom måste kanske gå genom både 6-8 sk spökstäder för att komma till mig och det betyder minst 12 provinser som kostar låt oss säg 500.000 i varor i genomsnitt så 6mille för att få mig som handelspartner ..tror inte det ..ja som du skriver så funderar jag på att lägga av...förutom gillet har jag ca 7 som putar hos mig 5 dar i veckan och yttligare 5 som tittar in 1 gång i veckan ungefär så på över 200städer utanför gillet har jag ett dussin i veckan att räkna med ....mitt hopp är ju att jag kommer att flyttas in mot centrum bara 10-15 provinser skulle ge mig långt bättre föresättningar att forsätta på något som vore rimlig nivå...men jag förstår din tanke men gillar inte att ytlligare under ska blandas in ..snarare borde man få en kista per level i klockan det skulle i mitt falla krävas att jag minst måste ta mig till nivå 17 för att få igen vad jag förlorat nu ...men som du vet så hade det ju bytt en hel del mer om det hade varit oförändrat då hade jag nog förlorat uppåt 500 per provins istället

mvh Taj
 

Taj-Lej

Kändis
hej igen vill bara tillägga att marknaden har förändrats total sen detta inträffat ...innan kunde jag hjälpa alla dom små utanför gillet med varor som inte var bonusvaror tack vare att dom stora som jag haft på marknaden tog mina bud...nu kan jag knappt hjälpa dom i gillet och ännu mindre dom små utanför ...ett bud på 1000 icke bonusvaror kan jag inte hjälpa till med längre eftersom dom stora inte ha tagit några bud och då är det ändå inte större bud än 5000 mot 5000 i samma varugrupp ....fast jag förstår dom deras eget gille går ju först.. men visst är det bra ledsamt att man inte kan det...och detta kommer säkert att leda till att fler lägger av innan dom vuxit för hur ska dom det utan hjälp av dom som är stora som hjälper till med bud...i mitt fall har det redan lätt till att jag knappt får tag på varor att bygga ...från att innan dra varor från dom som ligger närmare centrum än jag och hjälpa dom få som ligger i utkanten med varor ...mycket tack vare att dom stora handlade med mig..
 

DeletedUser3

Guest
Det är jättebra att ni kommer med feedback, tack! Jag kommer att inkludera det i min nästa rapport.
 
Topp