• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inte ett fel Uppdrag som kräver 7st 22+ verkstäder?

Josef Knecht

Lärling
Jag är i era IX och fick ett märkligt obligatoriskt uppdrag som krävde 7st verkstäder av storlek 22 eller högre. Det blev dock grönt ljus trots att jag inte uppfyllde detta krav (hade 7st verkstäder men bara 6 av dessa på denna höga nivå). Torde vara ett fel i texten, annars är det ett extremt hårt krav givet att man kanske inte har byggt så många verkstäder på såpass hög nivå i detta skede.
 

Gaiona

Mästare
Magiska verkstäder räknas som två vanliga (det blev nödvändigt att göra på det sättet för annars skulle en del uppdrag bli omöjliga att genomföra, det är motsvarande för bostäder).

Det är inte enkelt att formulera texten så det blir rätt och enkelt att förstå men du får gärna komma med förslag.

Ex, en sådan här text: Ha x verkstäder på nivå y eller högre.

Notera att de magiska verkstäderna/bostäderna har level efter kapitlen så det fungerar annorlunda där med vilket försvårar sättet att beskriva uppdraget.
 

Josef Knecht

Lärling
OK. Då förstår jag, och tack för svar.
Mitt tips är att helt enkelt ta bort dessa uppdrag och ersätta dem med andra. Om man inte kan formulera uppdragen så att man lätt begriper dem är det ju stört omöjligt att spela.
Alternativet är att skriva ut exakt vad som avses och krävs inklusive detta speciella sätt att räkna magiska byggnader (dvs med den förklaring som Gaiona ger ovan). Det blir styltigt och korrekt men rätt mycket text.
 
Topp