• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Var rapporterar man en bugg i wikin

DeletedUser345

Guest
Var rapporterar man en bugg i wikin?

Denna sida: https://se.wiki.elvenar.com/index.php?title=Hemliga_uråldriga_under
alternativ: https://se.wiki.elvenar.com/index.php?title=Hemliga_uråldriga_under

Under denna sektion

[[File:AW2.png|center]]

{| style="text-align: center" class="mw-collapsible mw-collapsed"
!colspan="11"|Information om Gyllene avgrund
|-
|Nivå
|colspan="4"|Krav
|colspan="3"|Kostnad
|colspan="2"|Fördelar


Borde denna sektion komma, men saknas (ikoner för de olika rubrikerna i listan för Gyllene avgrund)
|-
|[[File:Level_small.png|Level]]
|[[File:field_small.png|Size]]
|[[File:time_small.png|Construction Time]]
|[[File:runes_shards_C.png|Runes Shards]]
|[[File:researchico.png|25px|Research]]
|[[File:Marbleboost.png|25px|Marble Boost]]
|[[File:Steelboost.png|25px|Steel Boost]]
|[[File:planksboost.png|25px|Planks Boost]]
|[[File:Coin_small.png|Coins]] / 3h
|[[File:populationadd.png|Extra Population]]
ElvenarWikiBugg.png
 

DeletedUser3

Guest
Tack! Du kan rapportera in det här via supporten i framtiden :)
 

DeletedUser345

Guest
Hittar ingen support på wikin, men det var kanske supporten via spelet du menar.
 

Vega

Medlem
Rikkmeister en fråga. Hur många av sina boostade fabriker bör man ha, för det verkar som det är stor brist på marmor över lag?
 

DeletedUser3

Guest
Rikkmeister en fråga. Hur många av sina boostade fabriker bör man ha, för det verkar som det är stor brist på marmor över lag?

Oj, det är en fråga som inte har ett korrekt svar. Marknaden korrigerar sig själv, och om det är brist på marmor så kan det vara in idé att bygga egna marmorfabriker eller använda t.ex. grossisten. Att rekrytera personer med marmor till brödraskapet är också en bra idé.
 

Vega

Medlem
Vi har 7 personer hos oss som har Marmor som boost men det verkar inte räcka till ändå för många förhandlar istället för att strida och då går det åt en himlens massa marmor av någon anledning.
Ja vi har ju en plats ledig i vårt BR så vi får väl leta efter en som har marmor.
Tack så mycket för ditt snabba svar, ha en bra dag.
 

Taj-Lej

Kändis
hej vega.. tycker inte det är så lustigt bara i mitt område så har 6 lagt av den senaste månaden och 4 av dom hade alla bonus i marmor och 2 kommer från dom stora gillena 1an och 3an ..det är säkert inget spelmakarna räknade med men visst måste det kännas i marknaden att 6 fabriker på nivå 23 och 5 på 19 försvinner och det var bara 2 av 4.. och dessutom så får man ju inte längre varor för grannhjälpen det gör nog sitt till med

Mvh Taj
 

DeletedUser244

Guest
Tycker alltid det varit brist på marmor, dels för att många fler aktiva har brädor/stål men jag tror även det beror på en annan sak...
Marmorfabrikerna är ju mindre än brädor/stål (fram till Skogsalverna då de blir lika) och ger därför mindre varor medan jag tror många spelare jämför sig med varandra och spanar lite hur många fabriker andra har. Men någon som har marmor behöver ju (före Skogsalv) egentligen ha fler marmorfabriker än de med brädor/stål för att producera lika mycket å det tror jag det är många som inte tänker på. OBS! Man producerar lika mkt varor per ruta på samma nivå så marmorspelare har det inte sämre på något sätt men som sagt jag tror inte alla tänker på att det skiljer. På nivå 19 tex så producerar en marmorfabrik 373/d medan en stålfabrik producerar 559/d. Så hoppas på att det blir mer och mer marmor ju fler som kommer ur svampträsket å in i Skogsalverna :)
 

Taj-Lej

Kändis
vad menar du med per dag är det per ruta då eller samanlagt varför jag undrar är ju för jag har ju stål i bonus och på nivå 15 har jag 1535 var 3 timme
 

DeletedUser244

Guest
Nej det är grundproduktionen per dygn. Dvs om du inte hade nå reliker och bonusar från under. Om du går in på din stålfabrik å håller på det gröna talet som står på 24-timmars produktionen så kommer du se att din grundproduktion per dygn är 458. Å det är ett jättebra exempel för eftersom du är människa så är din stålfabrik 4x4 på nivå 15 och du producerar 458/d (i grunden). Jag är alv å när min stålfabrik va på nivå 15 så producerade jag 257/d eftersom den bara var 3x3 då. Så om jag hade vart där du är nu så hade jag behövt ha fler stålfabriker än dig för att producera lika mycket som dig :) Så det är inte bara marmorn det gäller men man kan säga att marmorn har större skillnad mot de andra i samma tier under flera kapitel så därför blir marmorn mer kännbar.
 

Taj-Lej

Kändis
okej jag förstår men en av dom jag menar som lagt av är i skogsalver med 6 fabriker på 23 vad han har i bonus vet jag inte men hans berhallar är på nivå 6 så där är det ju ca 140 i bonus och jag misstänker nog att han har grunden på 700 i reliker eftersom han tillhört ettan för bara 3 veckor sedan
 

DeletedUser244

Guest
Jag antar att du menar vår Severus som tyvärr har slutat spela. Ja han producerade ju fullt på sin nivå och det är ett tapp för oss i marmor fram tills hans ersättares fabriker går upp ett snäpp å självklart är det ju även ett tapp för er som var grannar med Severus. Tyvärr går det ju upp och ner så, blir allt viktigare att ha en bra handel inom sitt brödraskap.
 

DeletedUser244

Guest
Han var kanon, tror tyvärr inte att han kommer börja igen men vem vet man kan alltid hoppas :)
 
Topp