• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Besvarad Zoom funktionen

Mirabella77

Legend
Hej,
När jag zoomar ut har jag problem att zooma in staden igen vilket jag tidigare inte haft problem med. Någon mer än mig med samma problem?
 

Gaiona

Mästare
I datorn går det att zooma på två olika sätt, dels i webbläsarens zoom (håll ner ctrl-knappen och tryck plustecken eller minustecken, det går även bra att zooma med scrollhjulet på musen när du håller ner ctrl-knappen på tangentbordet),och med plus och minusknappen som du når via kugghjulet längst ner till höger i spelet.

Vilken zoom är det som du har problem med, webbläsarens eller spelets?
 

Jian

Mästare
Tack, det var en nyhet (att zooma med knappar) Mac har  och + eller -.
Har mycket större omfång i zoomen med knappar än med kugghjulet nere till höger
Efter att ha använt knapparna så fastnade kugghjulet i minsta läge ("bilden" av kugghjulet och alla andra "info-tavlor" t.ex. "Visste du" som kommer vid uppgradering)
Jag har gjort en uppgradering av sidan - den stannade 4 gånger på 13/30 i listen under "Visste du ...". När sidan väl uppdaterats började den med ett meddelande "Serverfel", vilket återkom 3 gånger. Nu är stadsbilden i normal storlek med alla info-lister inkl. kugghjulet är i miniformat
 

Mirabella77

Legend
I datorn går det att zooma på två olika sätt, dels i webbläsarens zoom (håll ner ctrl-knappen och tryck plustecken eller minustecken, det går även bra att zooma med scrollhjulet på musen när du håller ner ctrl-knappen på tangentbordet),och med plus och minusknappen som du når via kugghjulet längst ner till höger i spelet.

Vilken zoom är det som du har problem med, webbläsarens eller spelets?
Det med Ctrl-knapen hade jag ingen aning om!
Har alltid använt enbart scrollhjulet och det funkat kanon! Testade nu alla tre sätt:
Ctrl+scrollhjulet : allt hackar och knasat och byggnader flyger runt
scrollhjulet : Ibland fungerar ibland vill inte alls fungera
Spelets +/- : fungerar
 
Topp