• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inte ett fel Zoomknapparna ger grafikfel

Jian

Mästare
Efter tips i Forum, prövade jag att använda  samt + alternativt - för att komma in staden.
Efter att ha använt knapparna så fastnade bilden" av kugghjulet och alla andra "info-tavlor" t.ex. "Visste du" som kommer vid uppgradering i miniläge
Jag har gjort en uppgradering av sidan - den stannade 4 gånger på 13/30 i listen under "Visste du ...". När sidan väl uppdaterats började den med ett meddelande "Serverfel", vilket återkom 3 gånger. Nu är stadsbilden i normal storlek med alla info-lister inkl. kugghjulet är i miniformat
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Knapparna du använt zoomar själva webbläsaren och inte inne i själva spelet, därav ser det inte ut som vanligt eftersom knappar m.m också zoomas då.
För att zooma normalt inne i spelet scrollar du med musen.

Vill du återställa zoomen brukar det räcka att klicka på zoom-nivån i URL rutan i webbläsaren:
1679308207745.png


Jag rekommenderar dig att försöka förstå vad det är du gör innan du börjar trycka på knappar som du inte vet vad de gör :)
 

Jian

Mästare
Jag rekommenderar dig att försöka förstå vad det är du gör innan du börjar trycka på knappar som du inte vet vad de gör :)
Gaiona skrev
"I datorn går det att zooma på två olika sätt, dels i webbläsarens zoom (håll ner ctrl-knappen och tryck plustecken eller minustecken, det går även bra att zooma med scrollhjulet på musen när du håller ner ctrl-knappen på tangentbordet),och med plus och minusknappen som du når via kugghjulet längst ner till höger i spelet."

och jag utgår från att man kan lita på Gaiona.

För säkerhets skull, så jag inte klickar någonstans där jag inte förstår vad det är jag gör, Hur kommer jag till läget som du har lagt in bild på?
 
Topp