• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Brödraskaps turneringar

DeletedUser227

Guest
Tycker det hade varit bra med en "intern" marknadsplats inom brödraskapet, där man får extra poäng till brödraskapets rank efter typ 1000 bytade varor , 10k bytade inom gruppen osv , då kan man också involvera andra turnerings / uppdrag som ni andra diskuterat , ju mer man hjälps åt inom gruppen ju mer poäng rank får gruppen ( OBS dessa poäng skall hamna på Brödraskapet och INTE på ngn enskild spelare) då tror jag man får mer sammanhållning och aktivitet i spelet
 

Grizabella

Kändis
Vill man ha spel som innefattar hela brödraskapet - Eller imperier som det heter där - rekommenderas en titt på Forge of Empires och som spelare där sedan många år tillbaka kan jag konstatera att ett av de bästa grejerna med Elvenar är att det inte innehåller någon form av direkt kamp spelare eller brödraskap emellan. Allt handlar om att hjälpas åt och vara en del i en gemenskap och all kamp sker mot AI enheter. Så tycker jag det ska förbli för det annars skapar det bara konkurrens, bråk, krav på deltagande och dålig stämning där enstaka spelare försöker skapa sig en maktsituation på andras bekostnad. Sådant vill jag helst slippa på Elvenar även om syftet är gott. G.
 

DeletedUser164

Guest
Jag hade inte haft något emot något som involverar hela brödraskapet så länge det sker på en frivillig basis och som inte enbart innefattar strider. Jag kan personligen tycka att det hade varit kul att ha en lista på en massa uppdrag som man kan välja emellan som baseras på hur stort brödraskapet är. Är det 25 medlemmar så finns det 25 uppdrag, är det 3 medlemmar så finns det bara 3. Dessa uppdrag ska då göras inom en viss tid och de som då är intresserade att deltaga kan då plocka från uppdragslistan. Uppdragen kan för min del vara väldigt snarlika de som redan finns för alla individuellt. Belöningar fördelas ut på samtliga medlemmar i brödraskapet.

Något annat som hade varit kul är vänskapliga strider mellan andra spelare, där man strider på lika villkor. Båda spelarna har exempelvis 5 enheter var med samma truppstorlek. Tror det hade blivit lärorikt för många att på detta sättet lära sig det nya stridssystemet. Dessutom kan vissa försöka bevisa att de minsann är såpass duktiga att de klarar av vinna över spelare som i mitt tycke är fantastiskt kunniga redan nu i det nya stridssystemet, jag tänker främst på Macbolan och Rheinstahl.
 

Macbolan

Mästare
Ay..gillar Ditt förslag Vukken..väl genomtänkt!:)
Gillar även Born 1964´s inlägg...;att det e dax å lägga ner "stridsyxan"!:rolleyes:

Det är bättre att Vi fokuserar på att sätta press på spelutvecklarna att dom först balanserar det nya stridssystemet bättre...än att Vi bråkar inbördes!
...sen ser jag Gärna att vi får någon form av "uppdrag" som är för Gillen...och som kräver samarbete och sync.....vore Kul! :)

..funderar på att bjuda in Born1964 och Vukken till min Yacht utanför Monacos kust...kanske Taj-Lej oxå....så ni kan få smaka på lite Rysk Caviar å sippa lite Dom Pérignon.....på akterdäck!? :p:cool:
/En Äckligt Rik/
/Mac
 

DeletedUser276

Guest
Det borde finnas en särskild "spelplan" för brödraskapet där man tillsammans kan bygga en "Guildhall" och andra byggnader som ger kollektiva bonusar. Som det är nu är brödraskapen ganska meningslösa. Låt varje brödraskap vara begränsat till tio (10) medlemmar och för att utöka detta krävs att man bygger ut sin guildhall och för att få bonusbyggnader krävs att flera av brödraskapsmedlemmarna är aktiva.
 

Macbolan

Mästare
Jag gillar delar av ditt förslag James!....Men är mera inne på det Vukken föreslog! ;)
Varför inte ha en "Guildhall"...med ett X antal Quest som gillet skall uppnå inom en tidsram på typ 1-3 månader?

Questen kan vara lagda/anpassade utifrån varje gilles poängstorlek...samt medlemmar som Vukken föreslog...
..har du 20 members, så är det 2o Q...eller 25 osv....
Belöningarna kan vara "allmänna"...som typ; KP, Reliker; Runor eller spells...Men man måste kämpa tillsammans för att uppnå dom! :) (Jag utesluter Byggnader som belöning...eftersom det kan skapa obalans i byggnads.systemet)
Det skulle kunna vara som "tråden av kistor" i Turneringen...Men spänna över en längre tid....vore sketakul! :)
/Mac
 

DeletedUser261

Guest
Jag kanske är för sent ute med mina inlägg i denna debatten eftersom ni redan implementerat brödraskaps-turneringarna men vill ändå inflika,
4 saker som jag tycker bör ändras dom är följande...........................

§1. Sänk nivåerna för priserna i dem. ( De är alldeles för höga för de priserna de ger )

§2. Alternativt ha kvar samma nivåer som nu. ( Inför bättre priser i de olika stegen* )

*Bättre priser kan vara t.ex följande > Renoveringskit att uppgradera event byggnader till din nuvarande nivå,
diamant paket , event byggnader, varupaket och andra saker kanske t.om expansioner så du kan växa mer vem vet.

§3. Inför ett nytt under som är kopplat till turneringarna. ( Liknande relik templet i FoE som ger
möjlighet att hitta dolda skatter och annat kul i dem eller den kan ge stridsfördelar i dem vilket ni tycker är bäst).


§4. Inför också individuella prisvinster som var och en kan vinna som kanske vill lägga mer tid och
möda i turneringarna så att denne kan få lite feedback för sitt hårda arbete.
(Som turneringarna är i nuvarande
skick måste alla förlita sig på att alla jobbar lika hårt, finns de då vissa som saknar intresse eller motivation skapar det en onödig,
press eller påtryckning mot den eller dessa att göra mer, vilket kan leda till avgångar och tråkiga stämningar i gillena).


#Detta är bara några förslag som jag skulle vilja se införda som skulle göra, turneringarna mer intressanta ur många aspekter.

MvH:

S.

 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Gillar Slaughtress första tre punkter.

Däremot så tycker jag inte att brödraskapsbelöningen behöver vara individuell, man får ju (om man lagt ner extra möda) poäng i den allmänna rankningen. Jag ser det som ett Plus att alla i brödraskapet får samma stora belöning oavsett hur mycket de spelar. Då sätter man inget krav på att man måste bidra lika mycket som de andra inom klanen, eftersom många hunnit olika långt i forskningsträdet så kanske man inte har möjlighet att slåss lika mycket som andra. En del tycker inte att det heller är kul att strida men kanske vill bidra lite ändå. Att just alla får samma belöning gör ju att man får en möjlighet att hjälpa upp de som inte hunnit lika långt så att de kan växa snabbare, vilket främjar brödraskapet i slutänden.
 

DeletedUser85

Guest
Tycker brödraskapsturneringarna är mycket bättre än var det var i alla fall. Hade för få aktiva grannar för att ha ngn nytta av priserna med förra konceptet. Vi har som mest varit 18 i brödraskapet (av 25) som åtminstone tagit en provins under en turnering :)
Dessutom kan vissa försöka bevisa att de minsann är såpass duktiga att de klarar av vinna över spelare som i mitt tycke är fantastiskt kunniga redan nu i det nya stridssystemet, jag tänker främst på Macbolan och Rheinstahl.
Just turneringarna är lättare än strider i provinserna. Gäller bara att utnyttja autofight på rätt sätt & ha en känsla för när man ska köra manuellt för att inte tappa för mycket trupper.
Köpa provinser för varor fungerar däremot inte för undertecknad. Jag tillhör de som utforskat "för långt" och det speglar också av sig i priserna för att köpa strider i turneringarna. Skulle tömma lagret på nolltid...
 

DeletedUser261

Guest
Förtydligande jag menar inte att den gemensamma belöningen ska tas bort utan att man adderar
en individuell belöning som bonus i turneringarna som jag beskrev i ett tidigare inlägg så de flitiga,
får något för att vara duktiga, då kan man ju välja om man vill ha extra saker kör man många
strider/förhandlingar i turneringarna,
de som inte vill får nöja sig med den gemensamma gillebeöningen.
 

Macbolan

Mästare
Jag håller med Gose i hans inlägg!...Jag gillar även det Slaugtress talar om!
Men skulle vilja ändra lite i belöningsformen i Turneringarna;
Eftersom det i nuläget är totalt omöjligt att fixa den sista kistan med "Blueprinten" för att kunna uppgradera sina "Magiska" byggen..
...så tycker Jag att det hade varit bra att ha en "vilande"..kvarstående lista för att uppnå denna belöning!
TYP..Gänget fick ihop 72000 poäng vid denna Turnering...halvvägs till En "Blueprint"...Men vid nästa Turnering kan vi nog lyckas med att få ihop resten av poängen!!....sen kan man höja Poängkraven för varje "Blueprint"...erfterhand som man plockar dom...

I övrigt delar jag Rheinstahls "dilemma"...hade oxå kommit för långt i utforskandet av provinser...när det Nya stridssystemet..dundrade ner över oss! :eek:-----:cool:
 
Topp