• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Brödraskaps turneringar

McThorien

Medlem
Skulle vilja ha någon sorts turnering, där hela brödraskapet måste medverka för att komma vidare.
Tex ta sommarsolståndsturneringen men den riktar sig till hela brödraskapet, ju fler som bidrar till att man löser problemen snabbt desto bättre saker vinner man.
Eller tex att man krigar men att alla måste vara med och kriga för att nå ett högt brödraskapspoäng och genom det vinna fina priser.

Allt för att de skall bli mer gemenskap i brödraskapet.

Sedan vore det roligt med en allmän chat där man kan tjöta med alla som spelar.
 

DeletedUser3

Guest
Tack så mycket för förslaget!

Själv så är jag lite småkär i förslag som innehåller idéer som implementerar brödraskapet, så tack så mycket! Jag kommer skicka det vidare.
Andra får gärna ta tillfället i akt och lägga till sina åsikter här med, kanske kommer vi på något bra om vi alla slår våra kloka huvuden ihop :)

Mvh
Team Elvenar
 

McThorien

Medlem
Förslag 1:
Tänk tex en enkel turnering:
Nivå 1: Där måste minst 95% av alla i brödraskapet klara för att Nivå 2 skall öppnas. Här kan man kriga och förhandla sig igenom.
Nivå 2: Där måste minst 80% av alla i brödraskapet klara för att Nivå 3 skall öppnas. Här kan man bara kriga,
Nivå 3: Osv

Givetvis blir varje nivå tuffare att klara av och alltså krävs det färre i brödraskapet som skall klara nivån. Alla som klarar av en Nivå får ett antal poäng som läggs ihop i en brödraskaps poäng och man tävlar mot andra brödraskap. Ju fler som klara av en nivå i brödraskapet ju fler poäng till den stora potten

Förslag 2:
Tänk för hela brödraskapet eller enskilt:
Genom en turnering Skatten i dvärgarnas förlorade djup.
Genom ett antal slag skall man nå fram till en skatt.
I början är det lätt motstånd, men poängen är inte att snabbt gå vidare utan att med rätt antal krigare och rätt sorts krigare ta död på motståndaren med minst antal förluster. Gör man det på bästa sätt så får man en max poäng gör man det på ett sämre sätt så får färre poäng.
Vitsen är då - att man kan nå skatten och hitta den, men den stora skatten är själva tävlingen där man tävlar mot alla andra på den plattformen.
Problem - man kan inte reglera antalet krigare man vill skicka.
 

Vega

Medlem
Jag vet inte om jag tycker att det är ett bra förslag för det är inte alla i ett brödraskap som gillar att turnera och det här tycker jag blir lite av ett tvång.
Och sen är det inte alla som krigar själva utan använder autostrid för det tar för lång tid att strida själv och sen är det inget kul.
Jag strider per automat eller också förhandlar jag så jag vill inte ha ett tvång över nacken att man ska turnera bara för att brödraskapet ska få poäng.
Enda gången jag strider i en turnering är om jag behöver ha ihop lite KP och reliker annars strider jag bara när jag ska inta en provins för att få en expansion.

Tycker det är så trist att strida det ger inget i långa loppet inte för mig i varje fall.
 

DeletedUser87

Guest
Hej.. jag tycker det är ett bra förslag med tävlingar för hela brödraskapet.. jag har ett förslag på en sådan tävling,,
en uppdragskedja med kanske 15 uppdrag och sen får var medlem i brödraskapet bara klara en,, så när man klarat sin,, så måste nån annan
klara nästa osv,, alla ska få en meddelande skylt om vad för uppdrag som är ,, så de kanske kan ge tips till den som håller på med det, :)
 

McThorien

Medlem
Tycker den är bra Malajen.

Det behöver ju inte bara handla om att strida utan man kanske skall producera ett visst antal tex 20000 stål i brödraskapet.
Detta kan man göra på snabbast möjliga tid eller så kan det var i ett uppdrag som du Malajen skrev.
Tänkte man kunde väva in många olika sorters uppdrag så att det passar olika spelkaraktärer i brödraskapen.

Vi producerar ju en himla massa olika trollformer, dessa kan man ju väva in så att man använder dessa oftare.
 

DeletedUser87

Guest
Ja jag tror det skulle stärka lagandan i brödraskapen ,,och göra det roligare att kämpa tillsammans,,
om tävlingen varade 2 veckor så kunde ju exempelvis det första uppdraget vara att tillverka 60 provisionskraft,,gemensamt,,
ju fler då som deltar ju mer tid får ju brödraskapet över till de andra uppdragen,,
 

McThorien

Medlem
Precis Malajen, det blir mer att snacka om i chatten och mer liv. Med andra ord större sannolikhet att folk blir kvar i spelet.
 

sylt

Medlem
Roliga förslag tycker jag! Gärna uppdrag där alla i brödraskapet involveras. Svårt blir ändå att nya spelares bidrag borde va lika viktiga som de från de med stora byar. Jag menar tiden det tar mig att tillverka några tusen av mina bonusvaror nu jämfört med i början är ju hur stor som helst.
 

Vega

Medlem
Vad gör man med dom spelare i brödraskapet som inte har lust att delta ska dom tvingas eller ska dom känna sig skyldiga på något sätt att dom inte har lust?
Jag själv harar turneringarna tycker inte det är kul alls, tycker det är jobbigt nog med provinserna och sen detta evigt tränande sin arme.
Jag har aldrig gillat spela där man ska vara tvungen att strida som typ GGE, FoE och vad som nu heter alla dom andra.

Visst det är säkert kul för er som gillar att strida men det ska inte vara ett tvång att alla i BR ska behöva vara med.
 

DeletedUser87

Guest
Hej , Vega, nej tanken var inte att nån skulle känna press eller olust,, I den uppdragskedjan jag tänkte på skulle det finnas uppdrag
som passade både stora och små,, och även för de som inte har så mycket tid,, så nåt av uppdragen är kanske tillverka 40 drycker,,
så då kan du ju hojta till i er chat, du tar det uppdraget,, sen har ju du gjort din del ,,kvickt o lätt :)
 

McThorien

Medlem
Jag tror att i en sådan brödraskaps tävling så kommer det vara flera i ditt brödraskap som kommer göra flera olika uppdrag.
Men man kan ju faktiskt lägga till att de som inte bidrar i tävlingen inte får någon del av vinsten i slutet.
Eller så gör man som malajen säger lägger in några mindre jobbiga delar som går fort att klara av.
 

Vega

Medlem
Om jag säger till mitt brödraskap att om dom inte bidrar i tävlingen så får dom ingen del i vinsten, det kallar jag tvång.
Har varit med om det i ett annat spel jag spelade som hette Allods ville man inte bidra till guilden så kunde man lika gärna dra och det vill inte jag ha i mitt brödraskap.
Men visst tanken är bra men den måste nog utvecklas lite bättre så att folk inte känner tvång och kanske hoppar ur för den sakens skull.
Vi har redan problem att vissa tycker det är jobbigt att putsa pga att det är så mycket knappande hit och dit
 

DeletedUser3

Guest
Jättebra inlägg allesammans, fortsätt så! Jag vill bara göra er medvetna om att jag noterar allt och skickar det till förslagslådan. Så fortsätt diskutera!
 

McThorien

Medlem
Det kan väl inte vara ett tvång om tävlingen är upplagd så. Är du med och bidrar så får du del av vinsten, det ser ju spelet till inte du. Spelade KOM för länge sedan och där förekom det sådana tävlingar. Alla var inte med och bidrog i klanen, men de som var med fick del av priset, inget konstigt alls.

Men grejen är att det är lite tröttsamt med samma sort tävling hela tiden, nu har vi kört den hör tävlingen varje vecka i snart 20 veckor (eller var det nu är). Den är ju inte så rolig längre, vi måste få lite variation.

Vad sägs om att vi skulle bli invaderade av Svart Alver eller Onda Människor som vill ta över och vi måste samla våra krafter i brödraskapet för att trycka bort dem. Varje spelare bidrar med soldater av olika typer till en brödraskapsarmé som sedan går till anfall. Eller så får man ett antal slag som skall genomföras av olika spelare frivilliga spelar i brödraskapet. Då är det ju ganska frivilligt att ställa upp och det finns inget tvång.
 

Vega

Medlem
Det där lät inte ett dugg intressant då börjar det lika GGE och Tribal wars 2 för mycket.
det är inte alla spelare som gillar att strida och ska man sen behöva göra det för att skydda din stad så du inte blir av med den typ då kan man lika gärna spela dom andra spelen.
Visst turneringar är väl ändå något men dom kunde kanske ändras lite så det inte är samma tråkiga hela tiden.
Jag har spelat WoW i många år och där gör man inget annat än strider hela tiden samma sak med Allods som jag spelade innan. Där skulle man ut i astral med ett skepp och inta andra öar och strida med andra spelare. så super tråkigt i längden.

Tror det där med att strida jämt är mer för killar och ja en del tjejer gillar det också.
Jag tycker vi kunde få fler uppdrag att göra inte bara dessa samma tråkiga man kan göra miljoner gånger om.
Inför fler roliga Event.
 

McThorien

Medlem
Så då menar du att jag måste sluta spela Elvenar för att du inte tycker det är intressant att kriga. Jag vill spela detta spelet men att det utvecklas lite mer än det är nu. Jag har inte sagt att det skall krigas jämnt men ett scenario kan ju vara att det blir anfallet av något.
Mer uppdrag, kom med lite förslag på olika uppdrag då?
Däremot håller jag med dig att det blir tråkigt med den där turneringen varje vecka.
 

McThorien

Medlem
Skulle vilja se lite mer kombinations uppdrag: inte bara producera 20000 marmor, utan säg 20000 marmor 15000 juveler och 1000 klass 5 krigare. På det visat kan även fler i brödraskapen involveras i uppgift lösandet.
Eller göra det riktigt krångligt du måste byta till dig varor utanför brödraskapet.
 

Vega

Medlem
Förslag till uppdrag får spelskaparna sköta själva.
Hur krångligt är det att byta till sig varor utanför brödraskapet, inte alls tycker jag.
Jag har flera grannar som jag brukar byta varor med och så har jag flera kompisar som spelar spelet som jag kan byta med.
Och du behöver inte sluta spela Elvenar bara för att jag inte gillar att strida, jag sa bara att jag vill inta säga till mitt brödraskap att dom ska strida eller göra uppdrag för att vi ska få poäng eller presenter det känns som ett tvång att dom måste men det är mitt tycket. Brödraskapet kanske inte känner som jag.
 

DeletedUser169

Guest
Det går inte att tillfredsställa alla. Några tycker om uppdrag för ett helt brödraskap, andra inte. Några har ett brödraskap av 25 aktiva medlemmar, andra har 25 medlemmar varav några inte är speciellt aktiva. En del är medlemmar i betydligt mindre brödraskap, andra är inte medlem i något. Naturligtvis ska det finnas utmaningar för alla för att föra spelet framåt. En del gillar strider (som jag själv), andra hatar det. Huvudsaken är att det tillkommer fler saker att göra som sysselsätter så många som möjligt.
 
Topp