• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Brödraskaps turneringar

Taj-Lej

Kändis
Brukar bara läsa dessa inlägg men ser en del brister i era åsikter hela grundtanken med spelet är ju inte strider ...det är ju det som skiljer sig från en uppsjö av liknande spel ...och hur ett gilleuppdrag skulle se ut som vore rättvist har jag svårt att se eftersom en del gillen kanske bara har 4-6 medlemmar ...
 

Macbolan

Mästare
Tjena!
Vill börja med att säga; Att Jag Älskar turneringar...det har lyft detta spelet och gjort det mkt roligare och händelserikare....ist för att bara sitta å "Leka SIM"..;) ..och i stort sett Alla i mitt gille håller med! :)

Sen till Taj-Lej´s inlägg!
Det finns inga spel som är progressiva och samtidigt "rättvisa"..bara att acceptera!
Du kan inte joina WOW med en lvl1 figur och förvänta dig att få en inbjudan att strida med Method eller Paragon om da "HighEnd Gearen"
..istället ser man Vad som finns framför sig..och vilka *MÅL* man vill uppnå!

Idag kämpar Alla spelutvecklare med 2 "problem"!
#1. Att göra en produkt som är intressant och utmanande för att locka Nya spelare!
#2. Att utveckla en produkt som är intressant och utmanande för att behålla sina nuvarande/gamla spelare!

Dessa 2 "problem är förbaskat svårt att hålla ihop..och få en "Balans" emellan...
...så att börja Tramsa om att det skall vara "Rättvist för Alla"...e bara löjeväckande!
Det finns inga spel som är "rättvisa"...även om vi startar 20000 spelare samtidigt på samma server vid samma tidpunkt...och Inga Guld/Diamanter inblandade...så kommer det Aldrig bli "Rättvist"!
Varför?
1. Jo för vissa kommer att vara bättre i Matematik än andra....och kan räkna ut det mest optimala systemet för att bygga...
2. Vissa kommer att vara arbetslösa eller sjukpensionärer,,och därmed ha en fördel genom att tillverka Verktyg me 5 min. intervall...emedan en heltidsarbetande spelare...får klicka på 9 tim intervall...;)

Om ett gille bara har 4-6 medlemmar!...so What?...Dom kan inte prestera..utan att fixa 20 members till...PUNKT!

Jag ser gärna en Utveckling av Turneringarna till Brödraskapsnivå,...kanske nån möjlighet att köra interna fighter emellan brödraskap..Why Not? ;)
/Just My 50 Cent/
Mac
 

pling

Medlem
alla kan inte och har inte råd att köpa sig till framgång, Macbolan. Det är väl inte meningen att man ska betala dyra diamanter för allt. Men du verkar vara en kapitalist :);). fortsätt med det så betalar du spelet åt oss andra.

det här är väl ett stadsbyggarspel och inte ett stridsspel.
 

Taj-Lej

Kändis
eftersom jag en gång tillhörde ditt gille mac och vet ungefär vad som händer där ... så visst fan måste det finnas rättvisa i ett spel annars förlorar det ju mening och att man kan köpa sig till fördelar är en sak eftersom alla som vill det kan det så det är rättvis ur den synpunkten och turneringarna är som dom är och vill du strida ställer jag mer än gärna upp.....och jag skryter inte om framgångar jag köpt mig till
 

McThorien

Medlem
Självklart är det spelutvecklarna som bestämmer vad som skall skapas, men jag föreslog bara idéer att försöka förnya. Det är tråkigt med turneringen som körs varje vecka. Man kan skapa andra sorters turneringar, men även skapa andra turneringar med strider i. Att det är rättvist i ett spel går inte, känner några som har ganska låg lvl (ungefär vid 1300-1500 ligger de) och de kan inte vara med i den vanliga turneringen för det kostar dem för mycket i förluster eftersom det ta för lång tid för dem att bygga upp en vettig arme. För dom var sommarsolstånd turneringen bra även i deras lilla brödraskap.
 

pling

Medlem
om ni tycker att vi ska ha så mycket turneringar så får dom nog sänka tiden radikalt på träningstiden med gubbarna.
 

Taj-Lej

Kändis
till alla dessa inlägg om att det inte kan vara rättvist men visst tusan kan det vara det
1) vi har alla gått igenom fasen när vi hade svårt med att vinna strider .. så att dom som inte kommit så långt går ju igenom den som vi gjorde...rättvist tycker jag
2) alla är vi olika så hur vi använder oss av våra förmågor är ju hur som helst upp till var o en.. själv har jag bara 2 vapenlager så jag får fram dom olika soldater jag behöver snabbt sätter jag då t, ex präster på alla så tar dom 9 tim vilket jag sällan gör min poäng är att jag valt detta för att snabbt få fram olika soldater eftersom olika provinser kräver olika soldater vilket är en ren ekonomisk vinst eftersom rätt soldater ger minst förlust ... man kan om man vill köra 5min mac.. även om man är arbetare.. fast då får man ta konsekvenserna av att inte vara på jobbet så där faller din tes (förmodligen får man sparken men man kan)
det jag vänder mig imot med gilletävlingar är att man tvingar medlemmar att ställa upp ...vilket kommer att leda till bråk inom gillet för att det finns några som tycker att den och den inte gör rätt för sig... jag tycker inte heller om att min ställning ska baseras på andra spelare i någon gemensam turnering
skulle kunna tjata mer om detta fast som jag ser det så kommer vi ingen vart ...det finns två läger
 

DeletedUser93

Guest
Tycker det hade varit riktigt roligt med brödraskaps tävlingar. Och som sagt med olika uppgifter så att alla kan delta. De som vill strida kan ta de uppgifterna och vi andra de andra uppdragen. Någon skrev tidigare att vissa i br.skapen tyckte det till och med var för mycket att putsa "de sina" hmm undrar om de ska vara i ett br.skap då? Sen att göra detta, som jag tycker, roliga förslag till ett stridsämne, är bara dålig stil. Verkar som några fastnat i att det bara ska vara strider och så som förslagen ramlat in här, är ju tanken att det ska finnas något för alla, stor som liten. Hoppas verkligen att det kommer ett sådant event!
 

Vega

Medlem
Ja jag håller med dig lacette om putsningen, att man inte orkar putsa hela kartan kan jag förstå men att man tycker det är jobbigt att putsa i brödraskapen har bara med slöhet att göra tror jag. Det tar på sin höjd 7 min att putsa igenom alla 25 och orkar man inte det så lämna plats till en annan spelare som gärna vill vara med och som inte har något emot att höja kulturpoängen hos sina bröder och systrar.
Hos oss har vi ett krav på att vi måste putsa minst 4 gånger i veckan men det finns vissa som hoppar även det ibland. Har man en bra ursäkt att inte putsa så är det okej men då måste man tala om det och inte bara låtsas som att det regnar.
 

Macbolan

Mästare
alla kan inte och har inte råd att köpa sig till framgång, Macbolan. Det är väl inte meningen att man ska betala dyra diamanter för allt. Men du verkar vara en kapitalist :);). fortsätt med det så betalar du spelet åt oss andra.

det här är väl ett stadsbyggarspel och inte ett stridsspel.

Men Du Pling!
Jag hittar 8 Snigelns Palats...3 Sädens Tempel och 3 Drakorakel hos DIG...så Välkommen in i "Kapitalismens Stugvärme"!
Din lilla "Hycklare"! :rolleyes:

..själv har jag Aldrig "stuckit under stol"..med att jag använder Diamanter!...för Mig är det en självklarhet...Om det ingår i spelet!
Dels för att Jag har gott om pengar...dels för att jag väljer själv, Var/vad jag vill lägga mina pengar på?...Men framförallt pga av att jag tillhör en generation som lärde sig tidigt i Livet...att Ingenting i livet är gratis....
...och det finns även skapare, spelutvecklare, programmerare som har en önskan att få en Lön...så de kan sätta fram mat på bordet till sina familjer!
/Just My 50 Cent/
/Mac
 

Macbolan

Mästare
Ja jag håller med dig lacette om putsningen, att man inte orkar putsa hela kartan kan jag förstå men att man tycker det är jobbigt att putsa i brödraskapen har bara med slöhet att göra tror jag. Det tar på sin höjd 7 min att putsa igenom alla 25 och orkar man inte det så lämna plats till en annan spelare som gärna vill vara med och som inte har något emot att höja kulturpoängen hos sina bröder och systrar.
Hos oss har vi ett krav på att vi måste putsa minst 4 gånger i veckan men det finns vissa som hoppar även det ibland. Har man en bra ursäkt att inte putsa så är det okej men då måste man tala om det och inte bara låtsas som att det regnar.

Håller Med Vega till 100%!
/Mac
 

Macbolan

Mästare
till alla dessa inlägg om att det inte kan vara rättvist men visst tusan kan det vara det
1) vi har alla gått igenom fasen när vi hade svårt med att vinna strider .. så att dom som inte kommit så långt går ju igenom den som vi gjorde...rättvist tycker jag
2) alla är vi olika så hur vi använder oss av våra förmågor är ju hur som helst upp till var o en.. själv har jag bara 2 vapenlager så jag får fram dom olika soldater jag behöver snabbt sätter jag då t, ex präster på alla så tar dom 9 tim vilket jag sällan gör min poäng är att jag valt detta för att snabbt få fram olika soldater eftersom olika provinser kräver olika soldater vilket är en ren ekonomisk vinst eftersom rätt soldater ger minst förlust ... man kan om man vill köra 5min mac.. även om man är arbetare.. fast då får man ta konsekvenserna av att inte vara på jobbet så där faller din tes (förmodligen får man sparken men man kan)
det jag vänder mig imot med gilletävlingar är att man tvingar medlemmar att ställa upp ...vilket kommer att leda till bråk inom gillet för att det finns några som tycker att den och den inte gör rätt för sig... jag tycker inte heller om att min ställning ska baseras på andra spelare i någon gemensam turnering
skulle kunna tjata mer om detta fast som jag ser det så kommer vi ingen vart ...det finns två läger

Men kolla på Det jag skrev Taj!!
Alla är Inte lika duktiga som Dig..på att räkna ut matematiskt vilka trupper som skall användas eller hur lång tid det tar att producera dessa för en speciell provins....så Därför blir det "orättvist"...ett spel skall var hyfsat lättfattligt för Alla!

Sen behöver ingen "Gilletävling" vara "tvingande"...utan bara en Kul xtra grej...Men det handlar nog mest om Mooden inom gillet och vilken approach man har till varandra....? Hos Oss i Aslan gnäller Ingen över att någon lirar eller Inte lirar Turnering...Vi har bara jäkligt Kul tillsammans på denna resan...och respekterar varandras förmåga att växa...
 
Senast ändrad:

Macbolan

Mästare
eftersom jag en gång tillhörde ditt gille mac och vet ungefär vad som händer där ... så visst fan måste det finnas rättvisa i ett spel annars förlorar det ju mening och att man kan köpa sig till fördelar är en sak eftersom alla som vill det kan det så det är rättvis ur den synpunkten och turneringarna är som dom är och vill du strida ställer jag mer än gärna upp.....och jag skryter inte om framgångar jag köpt mig till

Men DU Taj-Lej blev inbjuden till Vårt Gille!
Och Du började med att säga;
"Jag skall inte stanna kvar...för Jag skall gå vidare till ett större gille!"
"Så fort Min poäng inte äventyrar Er Rank...så hoppar jag av och går vidare!"
...känner DU igen dessa kommentarer Taj-Lej??
Därefter fick vi Vi alla andra höra Dina kommentarer om Hur Duktig Du var,...och att Du minsann..hade Aldrig förlorat en endaste enhet i manuell strid..
Du fick Alla i gänget att känna sig värdelösa...för Du va så jäkla Bra..enligt egen mening!
Du var bäst i Strid...och Vi andra i gänget va kass....Jag va Kass för Jag använde Diamanter!
Sen slutade det med en diss. i chatten...där Du ondgjorde dig över att Vi hade kickat en inaktiv medlem...Du "Ragequitade"!
Kommer Du ihåg Taj-Lej?
...kan berätta att Vi övriga drog en suck av lättnad..över att slippa Dig!

Iövrigt så betackar jag för fler privata PM ifrån DIG...med utfall Om att Jag köper mig framgång...och att Du skulle spöa mig lätt på slagfältet!
...anser detta beteende vara både patetiskt och meningslöst!

Mvh
Macbolan
 

Taj-Lej

Kändis
ja mac jag känner igen min komentar (utom det där om att jag skulle till ett större gille för jag sa att jag funderade på att sluta spela) men du utlämnar en sak jag sa det när ni började kasta ut folk och efter en ledningen som var helt enväldig ni kastade tillomed ut folk efter att jag sa att jag skulle lämna och det var bara för att stiga ...säger det gärna igen att det ni håller på med är en form som jag personligen inte kan respektera att man behandla folk på och jag blev förbanad för det för det hade varit reko mot den som ni kastade ut att ni hade kickat mig istället eftersom jag ändå skulle lämna er och eftersom vi är inne på ämnet strid nu så hade vi ju en diskussion i gillet om det och jag sade att jag tar alla strider manuellt ....att det fick dig att känna dig värdelös kan ju inte jag lastas för
 

Macbolan

Mästare
och eftersom vi är inne på ämnet strid nu så hade vi ju en diskussion i gillet om det och jag sade att jag tar alla strider manuellt ....att det fick dig att känna dig värdelös kan ju inte jag lastas för

Jag återgav bara Din arroganta attityd..Som gav Mig och övriga i gruppen en känsla av att Du tyckte Vi var "Värdelösa"...och inte levde upp till Dina elitistiska krav!:confused:
...personligen så känner Jag mig Aldrig värdelös...Brister?..självklart! :cool:...Jag e ju inte mer än en människa! ;)
Mvh
Mac
 

DeletedUser

Guest
taj-lej och Macbolan. Hoppas ni rensat färdigt era olika åsikter här i forumet nu och kan gå vidare i spelet. Känns lite som att ni närmar er onödiga personliga påhopp om ni fortsätter på inslagen linje och det kan nog bli lite tokigt.

Personligen så är jag tacksam för att ni spelare med bättre ekonomi än jag spenderar en slant på diamanter så spelutvecklarna får lite ersättning för sitt arbete. Ok jag halkar antagligen efter i utvecklingen jämfört med er och sitter här med lite dåligt samvete för att jag åker snålskjuts (köpte dock lite diamanter en gång för att döva det dåliga samvetet) men jag har tyvärr inte möjlighet att bidra med så mycket annat än spelinsatser som putsa grannar och handla på marknaden.

Brödraskapen bör som jag ser det vara samlingar av spelare som trivs och har skoj tillsammans. Hamnar man i ett brödraskap man inte trivs med så bör man rimligen säga tack och hej och söka sig till ett annat som förhoppningsvis passar en bättre och man kan trivas i. Och detta då helst utan att klanka på och nedvärdera övriga spelare. Alla är vi ju olika och uppskattar olika delar av spelet. Sätter upp olika delmål i vårat spelande och så vidare.

En sak är dock säker för mig. Fanns det inte andra spelare på planen, hur lika eller olika mig dom än må vara så hade spelet inte varit det som det är och då hade jag ju inte inte ens kunnat spela det. Så fortsätt spela allihop och kämpa på med era delmål. Förhoppningsvis kommer nya intressanta utmaningar att klura på framöver bara vi håller spelet igång och utvecklarna får ersättning och respons för sitt arbete.
 
Topp