• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Önskningar för framtiden

Rosis

Mästare
Har för mig att om man håller musen över de resurser som de vill ha (när man har gått in på anden) så ser man vad man har, kan tyvärr inte kontrollera det nu iom att jag är klar.
Fast nog är det enklare om det vore som i appen, att man såg det direkt med den grafiska linjen, så slipper man tänka i siffror? Tänker på pengar och verktyg där.
 

Gaiona

Mästare
Japp, det är olika funktion på datorn (som har en muspekare som man placerar över de saker som man vill ha info om) och i appen där man måste klicka på objekt för att få info (tyvärr är den ofta inte lika utförlig som i datorn men just i spiran är det samma info).
 

Mjolner

Legend
Jag skulle önska att man kunde förvandla verktygen till verktygsinstanser och inte bara handla av grossisten. När du har fullt med verktyg så skulle du kunna klicka på något i magiska verkstaden för att tillverka en verktygsinstans med hälften av värdet ex 50 %. Dyrt men bra.
Sedan skulle det vara roligt kanske att ordna ett julklappsbyte i spelet med brödraskapet. Vi får en massa bra byggnader och annat under årets gång, och många har en del i sitt lager. Tänk om man kunde få lägga ut tre eller fyra sådana från lagret i sitt brödraskap, och om då någon annan ville ha den kunde de trycka på den och få den till sig. Ett sätt att få äldre byggnader så man kan komplettera sett.
 

DeletedUser345

Guest
Jag skulle önska att man kunde förvandla verktygen till verktygsinstanser och inte bara handla av grossisten. När du har fullt med verktyg så skulle du kunna klicka på något i magiska verkstaden för att tillverka en verktygsinstans med hälften av värdet ex 50 %. Dyrt men bra.
Sedan skulle det vara roligt kanske att ordna ett julklappsbyte i spelet med brödraskapet. Vi får en massa bra byggnader och annat under årets gång, och många har en del i sitt lager. Tänk om man kunde få lägga ut tre eller fyra sådana från lagret i sitt brödraskap, och om då någon annan ville ha den kunde de trycka på den och få den till sig. Ett sätt att få äldre byggnader så man kan komplettera sett.
Tanken är god, men risk finns för "fusk".
Tex man har ett konto som inte har flammande fenix. Man får möjligheten att tillverka den i akademin. Sedan lägger man ut den och vips har någon 2 flammande. Eller i värsta fall, så har personen flera konton och pushar ut flammande till sitt huvudkonto.
Om man bortser från denna dystopi så är det en väldigt god idé.
 

Mjolner

Legend
Ja, kanske det. Men om det skulle kosta 25 diamanter att få gå in i klappbytet per byggnad så kanske det inte skulle vara lika lockande. Jag vet inte.
 

ZpaRoW

Mästare
mina önskningar är att ja vinner jackpotten ikväll :p nee men skämt o sido men skulle vilja så man kan få mer kistor i turneringen än 10!! mellan onsdag och torsdag är 10an klar! Behöver ju inte vara super bra saker men något som lockar en att kanske ta några poäng till
 

ZpaRoW

Mästare
vi kör en liten önskning att kunna se vad nästa uppdrag är så man kan planera lite i event lr kapitel uppdragen, finns en lista på alla men bara en liten "titt" för nästkommande
 

Rosis

Mästare
Jag skulle önska att man kunde förvandla verktygen till verktygsinstanser och inte bara handla av grossisten. När du har fullt med verktyg så skulle du kunna klicka på något i magiska verkstaden för att tillverka en verktygsinstans med hälften av värdet ex 50 %. Dyrt men bra.

Ett mycket bra förslag tycker jag. Är det genomförbart? Vad säger moderatorerna?
 

Mammio

Mästare
Jag läser väldigt mycket på många olika länders forum och kan då också jämföra med dessa spelares förslag och vad Ni här kommer fram till, väldigt ofta är det liknande önskemål. Jag tycker att de spelutvecklare som jobbar nu är väldigt måna om era idéer, så, ja, vi ber Boefst ta upp förslagen med Inno. Ju fler spelare som tycker till, desto större chans att förslaget utvecklas i någon form. Eftersom jag också deltar i chatten för Live Q & A, så passar jag på att ställa frågor om just Era idéer och undringar :)
 

Elvenlis

Legend
Jag vill kunna se vad som behövs för att öppna den första pluppen i varje kapitel på appen också. Nu har jag slösat bort massa portalförtjänster i onödan bara för att jag hade tråkigt och får ändå vänta jättelänge innan jag får ihop de kännande varor som skulle till, känner mig lurad :rolleyes:
 

Gaiona

Mästare
Jag förstår vad du menar @Elvenlis, man borde kunna se vad som krävs och vad man får när man öppnar denna:
Screenshot_20200705-100210_Elvenar.jpg
 
Topp