• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Amuni vs BÄ

Elvenlis

Legend
Ja, det är jag igen som inte fattar vad det står på elvengems,,, Tänkte så här, jag vill spara yta för misstänker att ett BÄ är i faggorna men vill ändå starta lite på Amuni. Har satt ut portalen, är det någon idé att sätta ut en fällmakare och en guldsmed för att få lite start kapital eller tänker jag galet nu ?
Happy fredag alla
 

Mammio

Mästare
Hur mycket man vill köra i äventyren kommer an på ditt brödraskap. Har ni pratat ihop er hur mycket ni ska köra, vill ni stiga i ranking eller ta enklaste vägen för att få belöningarna? Så prata med dina medspelare hur ni vill göra. På Beta gör man nu version E, allt om E finns på elvengems. https://elvengems.com/fellowship-adventures/march-2020-adventure/
Sen kan vi inte säga 100 % att det är den versionen vi kommer att få hos oss men jag utgår från det.

När det kommer till BÄ så är det alltid så att spelarnas möjlighet att delta för fullt, alltid kommer att skifta. Några har precis avslutat ett kapitel och kan röja bort det mesta, andra har ont om plats.
Det vi har nu är Teleportera som hjälper till att flytta in saker i lagret tillfälligt under äventyret. Om du har teleportera-förtrollningar så kan du så klart bygga fältmakare och guldsmeder. När äventyret annonseras ut kan du flytta in dom i lagret och få mer plats. I vilket fall så är det ditt beslut :) Det kommer event och äventyr väldigt ofta nu så man kan inte stoppa upp precis allting, alltid en balansgång och ett bra brödraskap som samarbetar :)
 

Elvenlis

Legend
Jo jag är ju med världens bästa bs ;) så vi brukar kämpa på rätt bra på bäna. Det jag funderade på var om guldsmed och fällmakare ger något att yvas över, i förra kapitlet tyckte jag inte det hände så mycket så då använde jag mest såna där boostrar för att komma loss i forskningen, nu har jag redan kört fast där så,,,, använda boostrar igen eller bygga ett par grejer som tar en väldig plats,, var väl frågan. Nån som hört nåt start datum för BÄ?
 

Mammio

Mästare
Det jag funderade på var om guldsmed och fällmakare ger något att yvas över
Du behöver ganska många av dom för att det ska hända nånting och som i de flesta gästraser behöver du uppgradera portalen fortast möjligt. BÄ har ännu inget datum men eftersom det körs på Beta nu så är det inte långt borta. Eftersom du är med i ett bra bs som vill kämpa så kan det vara en bra idé att avvakta med Amuni för att få mer plats :) Så hade jag gjort i alla fall.
 
Topp